29 april 2024, 12:06:33

Bubbles, Elmo, Charlie en Harry :)

Gestart door Demellie, 18 november 2011, 16:33:33

« vorige - volgende »

mbrevoord

Melza zat weer met Harry op de grond vanavond:
















Demellie

hahahhaa, elke keer als ik denk: 'nee, nu is het niet meer mogelijk dat Harry nog gekker doet dan dat hij al doet', voelt hij de drang om mij toch weer te verrassen!

Nadat de camera weer uitging, waren mijn armbanden heel leuk. Alsof hij mais aan het eten was, hij liet mijn armband om mijn pols draaien. Vervolgens dacht ik grappig te zijn om het af te doen en hem hoog te houden. En nu gebeurde het. Marc en ik zaten even met een open mond naar hem te kijken. Harry, de valkparkiet, pakt de armband met zijn pootje vast! En het ging ook heel vloeiend, alsof het de normaalste zaak ter wereld was.
Ik heb niet veel verstand van vogels, maar ik weet wel dat een (valk)parkiet geen papegaai trucjes kunnen.

Weer wat nieuwe dingetjes:
De camera is helemaal hot voor hem. Hij 'snapt' dat het rode lampje aangeeft dat hij even moet blijven zitten (uiteraard zonder flits, ook al heeft hij daar geen last van, 1 x per ongeluk aan gelaten), zoals hierboven dus te merken is :D.

Marc en ik lagen naast elkaar en Harry liet merken dat hij kusjes wilde. Hij keek Marc aan, dus Marc moet een kusje geven. Hij kijkt mij aan en leunt een stukje naar voren, dus moest ik een kusje geven en dat ging even door. Heel schattig, omdat hij je dan altijd met een glimlachje aankijkt. (L)

Wie van jullie kent Big Bang Theory? En wie kent het 'lachje' van Sheldon? Nou, Harry ken dat lachje dus ook. Ik kwam daarachter toen we piekeboe deden, dan maakt hij dat geluidje. Ook maakt hij dat geluidje naar een balletje (Hij heeft een golfballetje) en als ik mijn neus ertegen doet en het balletje tegen de tralies, dan duwt hij zijn snavel ertegen en maakt dan hetzelfde geluidje dat ik maak. (of dan het lachje)

Hij is zo gek op het kleedje!! Gisteren voelde hij zich een beetje ingesloten en wilde er eigenlijk van door. Tja, toen moest hij een keus maken: van het kleedje af, of blijven zitten. Nou echt niet dat hij eraf ging! LOL. Is op zich mooi, zo blijft hij altijd dichtbij. (Ronde kleed om de salontafel)

Als het om mij gaat, is hij extreem voorzichtig, dus ik denk ook niet dat hij in mijn beugel zal hangen :). Als Marc een grapje maakt bij me, zit hij gelijk bij de tralies om alles in de gaten te houden. Dus ik maak me weinig zorgen dat hij mij bewust pijn wilt doen :).
Hij heeft in het begin duidelijk gemaakt dat ik zijn partner bent, op mijn hand. ;) En dat heeft hij gelijk afgeleerd :D, lol!

Grappige filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=ZcD4KDZBfxc

http://www.youtube.com/watch?v=yJG5r36loqs


Demellie

Ok wat leuke updates ;)

Harry:
in het weekend gebeurde iets bijzonders, ik heb hem dit NIET geleerd, echt niet!
We waren saampjes aan het dansen op muziek en vanuit het niets, gedraagt hij zich als Stevie Wonder en begint een tof fluitje te fluiten. Er zat zelfs ritme in! LOL... Toen ik eenmaal ging mee fluiten (wat dat kan ik zo goed :S), vond hij het alleen maar leuker om het te doen, hahahaa....
Hij zegt steeds vaker hallo tegen mij (niet tegen mijn vriend, lol) en vooral hij merkt als ik een rot dag achter de rug heb gehad, zoals vandaag. Hij piept voor aandacht en moeten we even piekeboe doen. Sinds kort maakt hij dan ook leuke geluidjes, alsof de plaat blijft hangen. Ben erachter dat het geluidje betekend 'ik voel me happy' geluidje ;).
Ik mag hem aaien, maar alleen met het balletje of een speeltje. Vingers moeten uit de buurt blijven, dat blijft nog een issue. Ik heb trosgier gehaald, dat vind hij heerlijk, maar vingers: wegwezen! ;) Hij wilt soms wel op de vinger uit de kooi en ik ben erachter dat hij dat liever via het dakterras doet, dan via de voorkant. (vervelend zo'n lange staart, maar ik ben klein en kan hem net terug zetten via de bovenkant op mijn tenen LOL)
Maar, hij is nog steeds heel lief, kusjes geven mag ook nog.
Met oud en nieuw was het heel bijzonder, zijn eerste ;). Bij elk geluidje piepte hij en zodra ik uit zicht was, ging hij op de zielige toer: trots geleerd van Elmo, hahaha.

Elmo: Jahaa!!
Hij kan lief zijn tegenwoordig. Hij wilt soms bij me zitten :S en pakt netjes en lief een rozijntje van me aan.
Vergis je niet, als ik even weg ben en terug komt, hangt hij weer de tralies, helemaal als ik mijn glas op 'zijn' tafeltje zet. Hahahhaa...
maar het blijft positief!

Demellie

Update van de vier deugnietjes:

Bubbles: de afgelopen maanden/jaar is ze heel erg humeurig. Op zijn zachts gezegd :o. Ze bleert heel de dag door. Ze weet dat ze na een lange tijd (denk hier aan uren ;)) dat ze dan haar doekje krijgt. Met die 2 macho's om d'r heen, wilt ze gewoon rust. Ze is ook de jongste niet meer. Ze heeft veel onbevruchte eitjes gelegd en nu is haar buikje alweer enige tijd dik. Je ziet dat er een ei in zit, maar het kost haar steeds meer tijd en moeite om hem eruit te krijgen. Vorige week mocht ik er zelfs een kusje op geven. En ze eist nu ook meer kusjes :). Maar alles op haar voorwaarden.

Charlie: ze is op zoek naar alles wat ze kan slopen. LOL. Ik heb wat nieuw 'spul' erin gehangen, dus misschien wordt dat nog wat. Ze heeft bergen energie, maar is het gegil van Bubbles soms zat. Dat geeft ze even een gil en dan is Charlie weer stil voor paar uur. Over het algemeen gilt ze niet. Ze roept je wel veel. Ze begint te begrijpen hoe de deurtjes (zonder haak) op haar gooi werkt en trekt eraan. Ze snapt nog niet hoe ze omhoog moeten blijven staan. Twijfel soms of ze daar achterkomt, maar ze doet hard haar best.

Elmo: is Elmo, hihi. Hij begint te begrijpen dat als hij lief tegen me is, dan ik liever tegen hem ben. Hij wilt tegenwoordig ook wel eens bij me zitten. En uit mijn glas drinken blijft heel erg leuk voor hem. Daar zijn we op de harde manier achtergekomen. Ineens hoorde we wat bubbeltjes en hem soort van niezen. Hij had cola in zijn neus! LOL. Als ik bij mijn vriend zit, dan wordt hij heel jaloers. Maar zodra hij zegt: nee, nu is het Marc/Melza tijd, begrijpt hij het wel. Zolang hij daarna wel even aandacht aan Elmo geeft. Maar er is meer balans. Dat is mooi!

Harry: de ultieme macho! Gisteren bezoek over de vloer gehad en hij moest even zijn nieuwe kunsten laten zien: fluiten, dansen en vooral aandacht trekken, hahahaha. (vriendin had hij nog nooit gezien en andersom) De afgelopen dagen vertoond hij wel paargedrag op mijn hand, dus ik weet even niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan. Geef hem wat ruimte, maar ik denk zelf niet dat het zal helpen. Elke keer als ik hem wat meer ruimte geeft, wordt hij afstandelijk. Het kusjes geven is ook minder geworden, maar hij geeft ze soms nog wel. Gierstengels vind hij helemaal HOT HOT HOT! Hij pakt het beet en laat niet meer los. Ik krijg hem hiermee wel op mijn hand, maar kost soms wat overtuigingskracht :). En uiteraard daarmee een enorme rotzooi maken en mikken voor mijn shirt :$. 

Maar ik vind dat vogels eigenwijs mogen zijn, part of their charms. Heel de reden waarom ik van ze hou!

Jaimy

Haha, nee al je zo'n stelletje bij elkaar hebt, heb je inderdaad geen tv nodig!  ;D Harry is erg fotogeniek!

Groetjes Jaimy

Demellie

Nou idd. De tv staat wel aan op mijn vrije dagen, maar ik zit voornamelijk te lachen om die malloten om me heen! LOL.

Gelukkig ben ik niet meer de grootste malloot in huis :P, die eer gaat naar Harry! lol.


Jaimy


Demellie

Het gaat steeds beter. Harry wilt ook bij me zitten om te spelen (en poepen LOL), samen zitten we lekker te zingen. Ik zal proberen woensdag een filmpje van een solo van Harry te posten ;) Hij heeft wel een vreselijke gewoonte van Bubbles overgenomen: plukken. Hij lijkt verder niets te hebben, doet gewoon gek als altijd (net als Bubbles). Bubbles is het gewoon de leeftijd, Harry is het gewoon: HEYYY dat kan ik ook :S. Net als het slopen.
Hij geeft nog steeds kusjes en van de week was het zelfs zo dat hij uit zichzelf een kusje gaf. Je kent het wel: you come 90 and I come 10. Hij deed altijd de 10, maar dit keer de volle 100. :) erg lief. Hij is de afgelopen dagen een beetje humeurig *rolt met haar ogen* en laat dat ook goed blijken. Je ziet aan hem hoe hij zich voelt, geweldig! Toch mag hij elke dag even eruit, als hij echt vervelend word en na 3 waarschuwingen, gaat hij terug de kooi in, zonder wat lekkers. (de jongens krijgen wat lekkers als ze terug te kooi in gaan, mits ze zich hebben gedragen) Bij Elmo kan je zelfs zeggen: ga maar je kooi in, krijg je wat lekkers. En binnen no time, zit hij boven op, te wachten op een zonnebloempit.
Harry heeft een speeltje kapot gemaakt :o. De drie bollen boven elkaar met een belletje onderin, vele grasparkietjes hebben deze in de kooi hangen! LOL. Speeltje is al jaren in het huishouden en hij krijgt het voor elkaar om hem verrot te maken!! :O. Marc zag ineens 3 balletjes op de grond liggen. 'huh, eh Mels, heb je dit gezien?!' LOL, Harry was erg trots toen wij hard moesten lachen :).
Hij heeft zondag ook voor het eerst een douche gehad (spuitbus, speciaal voor vogeltjes en stiekem hoop ik dat hiermee het plukken minder wordt). Elmo hebben we eerst gedaan, zodat Harry dat kon zien. Ik twijfelde nog even, juist omdat hij zo verdomd humeurig is, maar meneer vond het geweldig. Zat direct al met zijn vleugels gespreid. 'Hit Me!' :) op een gegeven moment vond hij wel genoeg, ook al was hij nog niet klaar. Maar goed, beetje bij beetje :). Hij is in iedere geval het meeste stof kwijt. (sjonge sjonge, wat kan hij stoffig zijn :o)

De meisjes gaan lekker hun gang. Wat wel opvalt: elke dag doe ik een 'rondje' met Harry. Bubbles geeft na paar seconde een gil (aka oprotten), Elmo is te jaloers, dus die hangt gelijk in de kooi, Charlie is zijn vriendinnetje. Zij zit in alle bochten en hoeken te springen voor zijn aandacht en hij maakt zijn 'ik heb het naar mijn zin' geluidje. :) Te grappig!
Charlie doet het minder, maar zondag ochtend gaat om half 10 de wekker. Gezien ik de aflopen weken extreem moe ben, blijf mevrouw luilak lekker liggen :D. Maar na een half uurtje vind Charlie het genoeg en gaat ze roepen. Soms wisselt ze af met Bubbles. :)

Elmo, tja, wat kan ik zeggen? Dat ging goed, hij wilde zelfs op mijn schouder zitten, spelen met mijn haar. (LOL) Hij viel zelfs zaterdag in slaap op mijn schouder. Maar zondag was het weer hek van de dam. Hij wachtte tot alle lekkere snoepjes weer in de schone kooi hingen en daarna HAP HAP HAP HAP... Zucht. Net een wijf, LOL!

Dusssss, leuke en minder leuke dingen, nooit een saaie dag! LOL.

Demellie

updateeeeee. Net een soapserie bij ons thuis LOL

Harry: hij is de laatste tijd humeurig. Zit ook veel te slapen. Hij was soms ondeugend als hij uit de kooi was, maar nu word hij gewoon vervelend. Maar ik blijf geduldig. Hij zingt nog steeds, fluit nog steeds en soms mag ik nog een kusje geven.
Hij vond zelfs een tijdje het spelletje: waar is Harry? leuk. Dan deed ik een zakdoekje over zijn hoofd en dan op eigen kracht komt hij eronder uit, natuurlijk met een smile: 'Hier ben ik!'

Bubbles: je merkt gewoon dat ze ouder word. Ze wilt steeds vaker rust. Sad: ik zag een tijd geleden een bult op haar vleugel. Wat blijkt? (dit klinkt zo belachelijk!) Marc wist het al, hij had het al gezien en tegen haar gezegd dat ze het niet aan mij mocht laten zien. :D Ik verzin het niet. Hij is nu gegroeid. Heb een tijdje zitten twijfelen of ik naar de dierenarts moet gaan, maar ik doe het toch niet. Ze zal waarschijnlijk van alle stress alleen al doodgaan. Kan ik haar niet aandoen. Ze eet, ze drinkt, ze gilt en ze geeft kusjes. Tot die tijd zit ze aan mij vast ;). Zo begin ik ook de bult op haar buikje te herzien. Gezien er geen ei uit komt, is het wat anders. Kan 2 dingen zijn: 1. gezwel. 2. uitgezakte binnenkant (hebben menselijke vrouwen ook wel eens ;)). Hoe dan ook, zelf heeft ze weinig last ervan. Ze is nog steeds haar ladder van hot naar her aan het slepen :D. Ik heb haar ook gedoucht. Wilde het toch een keer gedaan hebben, mevrouw stink! Ze vond het niet vreselijk, ze kwam zelfs terug naar voren voor meer. :)

Elmo: oh oh Elmootje. Tijdje terug zaten Marc en ik op de bank, laptoppen. En ineens sprong Elmo op mijn arm. (tijd voor kortwieken!) Hij ging even op excursie en wilde niet meer naar Marc, dus ik heb hem maar zijn gang laten gaan. Zonder problemen is hij daarna naar Marc (en de kooi) gegaan. Gisteren was grappig. Marc heeft altijd vroege dienst, maar gisteren niet. Dus tussen half 6 kwart voor 6 begon meneer te piepen. Ik heb hem uitgelegd dat Marc later was vandaag en over een uurtje thuis zou komen. (en beloven dat hij thuis komt) Daarna was het weer stil, LOL. Mensen kijken mij raar aan, maar mijn vogels snappen mij gewoon ok? ;)
Charlie: ze is ook een beetje humeurig, maar ze gaat lekker haar gangetje. Ze roept soms naar Harry en dat kijkt Harry mij weer aan. Als ik dan zeg dat hij mij niet moet aankomen, maar haar, kijkt hij haar maar aan. LOL. Charlie heb ik ook gedoucht en zij haat het. Eerste paar keer is prima, maar daarna moet het voorbij zijn.
Oh ja en ze niest extreem veel. LOL

Ze zijn allemaal een beetje humeurig en gevoelig en dat is mijn schuld. Ze zijn altijd heel erg gevoelig voor onze gevoelens en nemen dat snel over. Zijn even stressende tijden en we moeten maar onze best doen om erdoorheen te komen :) We will :)

Genoeg om de dag door te komen ;).

Jaimy

ik lees het al..ze hebben duidelijk last van een winter dipje!  ;D

Demellie

Het is belachelijk lang geleden dat ik hier bent geweest. FOEI FOEI FOEI!!!

Ok, wat updates:

Bubbles, het gaat up and down met haar. Vandaag heeft ze een down dag en gilt alles bij elkaar. Maar ze geeft nog steeds kusjes en knaagt aan je trui en sabbelt aan haar doekje, so she's doing just fine :)
Charlie, wordt bijdehanter bij de dag, ze knaagt nu ook aan truien, iets nieuws. Ze geeft soms kusjes, maar haalt ook soms uit. Wat ook nieuw is, is dat ze ook soms schreeuwt.
Elmo, nog zo vaag als altijd. Soms wilt (en moet!!) hij bij me zitten en vooral als Harry bij me zit, eist hij veel aandacht van mij.
Harry, is lekker eigenwijs en leert hier en daar nieuwe dingetjes. Buigen, vind hij heel erg leuk!! Kusjes vragen (dan buigt hij en moet ik hem een kusje op zijn hoofd geven) en met mijn neus kroelen. Yup, allemaal nieuw. Maar vingers en handen zijn nog steeds een no go! Begin aan het einde van mijn ideeën te komen en bijna op het punt om maar te accepteren dat hij handen nooit zal accepteren. Maar de kusjes op zijn hoofd en kroelen zijn 20 stappen vooruit, dus daar neem ik genoegen mee :).

Ik zal zo ff wat foto's posten, alleen maar Harry en Elmo. De meiden vinden camera's en telefoons maar helemaal niets.

Demellie


I'm so pretty, I'm so pretty!!


Wat? Ik bader in mijn waterbak als jullie stofzuigen, is toch niets mis mee???


PIEKABOEEEEE (hij zat op mijn rug en ik lag op de grond, pogingen foto's maken)


Koekjes eten. CUTE!!


'This is my good side!' (en bubbles d'r kooi op de achtergrond met een doekje :( )


HEYHOI!!!!


Ja Elmo, dat zijn je eigen voeten!!


Huh, wat? Ik? Hihi


Are you scared yet?!!!


Smiley faces :)



Demellie

Oh, wat ben ik schandalig lang weggeweest zeg! :o

Alle vier de vogels zijn er nog steeds. :)

Bubbles: de ene dag is beter dan de andere. Ze zit nu geregeld dagen lang met een doekje en heel soms dagen zonder. In het weekend is ze wat rustiger, misschien omdat wij de jongens in toom kunnen houden. Door de weeks zijn we werken. Ze 'piept' wel wat vaker tegen haar spiegeltje.
Charlie: die meid spoort nog steeds niet! LOL Ze heeft een nieuwe sport: doekje eraf gooien en zo snel mogelijk. Loop soms heel de dag dat ding van de grond te halen. (als het kouder word buiten laat ik de doekjes erover bij ze voor wat meer warmte)
Elmo: tja, same old same old. Ene keer hangt hij in mijn vingers, andere keer is hij buddy buddy. Hij roept me steeds vaker en zodra ik even de douche in gaat (in iedere geval uit zijn zicht) begint hij hysterisch te roepen.
Harry: we hebben een douchestok gekocht en ik was een beetje sceptisch erover. 'Je band met je vogel wordt sterker' Ik zag het niet echt voor me, maar goed, Harry stonk een uur in de wind en het 'gewoon' spuiten werkte gewoon niet bij hem. Hij heeft gewoon te veel veren om eronder te kunnen komen met een spuit. Maar het is zo. Hij is nu twee keer geweest en het is niet zijn hobby, maar heel vervelend vind hij het ook niet. Nadelen: hij mag het water niet drinken. En mag na de middag niet douchen anders gaat hij 'nat' slapen en kan hij ziek worden. Voordelen: ik mag hem aaien en kusjes geven (heel veel kusjes geven, belachelijk veel!), met mijn neus over zijn koppie wijven en ik moet hem heel veel aandacht geven en tegen hem blijven praten. Vandaag was hij al iets meer geprikkeld dan normaal. (misschien omdat we dit keer redelijk vroeg gingen douchen) Maar mijn vriend kwam de douche in om even te kijken hoe het ging en dat was net even te veel voor Harry. Maar bij het compleet natspuiten zat hij toch heerlijk met zijn ogen zicht te genieten. hihi. Hij stinkt nu wat minder. Mijn vriend moet het nog een keertje met Elmo doen, maar er komt steeds weer wat tussen. (Foei!)