valkjes plezier .nu zijn mijn valkjes weg en huil ik alleen nog maar

Gestart door Gerdy, 23 maart 2012, 19:18:04

« vorige - volgende »

smiley

Hallo Gerdy

Wat sneu dat je het kleintje alweer kwijt bent ,echt zo jammer .
Dit jaar lijkt het wel of iedereen problemen heeft met de kweek .
Precies het zelfde bij veel anderen ,sommige zijn zelfs na de eerste ronde al gestopt .
Zo ook bij mijzelf 9 eitjes niet uitgekomen 1 pop erg ziek en 1 pop is dood gegaan terwijl ze al best grote jongen had zitten .
Ik heb er gelijk genoeg van dit jaar  :-[ :-[ bah het is zo niet leuk meer !!!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Hier ook zo'n fijn kweekjaar: heb er flink de balen van  :(
Gelukkig ook een paar mooie jongen op stok moet je maar denken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Inge88

Jeetje wat naar weer  >:( :'(

De 4 jongen zijn echt prachtig. Wauw, hoe kweek je zo'n mooie mutatie ?! Als ik valkjes erbij ga nemen dan ben ik er gelijk uit welke mutatie erbij komt.

Gerdy

Citaat van: smiley op 13 juli 2012, 15:59:45
Hallo Gerdy

Wat sneu dat je het kleintje alweer kwijt bent ,echt zo jammer .
Dit jaar lijkt het wel of iedereen problemen heeft met de kweek .
Precies het zelfde bij veel anderen ,sommige zijn zelfs na de eerste ronde al gestopt .
Zo ook bij mijzelf 9 eitjes niet uitgekomen 1 pop erg ziek en 1 pop is dood gegaan terwijl ze al best grote jongen had zitten .
Ik heb er gelijk genoeg van dit jaar  :-[ :-[ bah het is zo niet leuk meer !!!

Groetjes Conny

is ook niet echt leuk zo..hopend dat het volgend jaar allemaal weer wat beter gaat.

Citaat van: carco op 13 juli 2012, 18:21:33
Hier ook zo'n fijn kweekjaar: heb er flink de balen van  :(
Gelukkig ook een paar mooie jongen op stok moet je maar denken.

Ja echt wel..de vier bwm waren echt heel erg mooi.

Citaat van: Inge... op 13 juli 2012, 20:30:43
Jeetje wat naar weer  >:( :'(

De 4 jongen zijn echt prachtig. Wauw, hoe kweek je zo'n mooie mutatie ?! Als ik valkjes erbij ga nemen dan ben ik er gelijk uit welke mutatie erbij komt.

ze blijven ook mijn voorliefde houden hoor de bontw witmaskers..ik had er nu twee bijna volmaakt getekende bij zitten.

Een aantal maanden geleden dacht ik een geelwang man aangeschaft te hebben..blijkt bij navraag een df bleekmasker te zijn,ben ik eigenlijk heel erg blij mee te zijn.

Het popje waar hij zich mee gekoppelt heeft is een lutino df bleekmasker popje..ze hebben nu twee jongen en nog drie eitjes..

ik kan haast de veertjes er wel uitkijken hihi ..ik zal toch een aantal weken moeten wachten..ben zo benieuwd.

zde donsjes zijn nu 2 en drie dagen oud..ik heb maar geen foto's gemaakt..beide ouders zitten constant in het blok en ik wil ze niet teveel storen.

Gerdy

vandaag eindelijk de kleintjes op de foto gezet..gister waren er twee kleintjes geboren waarvan er eentje dood in het blok lag..

echt vreemd hoor dit jaar zoveel dode jongen.

maar goed het is niet anders..de drie donsjes die er nu liggen doen het super goed..ik denk dat de oudste een wildkleurtje word..ben alleen heel benieuwd hoe de wangen worden..zowel pa als ma DF bleekmasker..afwachten maar4.

gr gerdy

Jeroenw

Mooi ze zien er goed uit hopen dat ze op de stok krijgen ik duim voor je dat het grote mooiegrote valken worden

carco

Leuk om eens gele donsjes bij jou te zien ipv witte  ;D

Klik op het plaatje voor onze site!

Gerdy

het is weer ff stil in huis...de laatste van de vier bwm jongen is net opgehaald..

nu maar hopen dat de jongen in de blokken weer mooie valkjes worden

*Esther*

Gerdy

vandaag maar weer eens foto s van de kleintjes gemaakt..ik vind het zo spannend ..wangen kijken maar ik zie nog nietssssssss..de jongen zijn wel heel erg donker van kleur..ben echt benieuwd hoe ze gaan worden.

in het broedblok was het zo mega heet..pf dat die kleintjes het daar nog uithouden zeg.

gr gerdy

Gerdy

vandaag is bij koppeltje bwm..opaline/cinnamon/bwm een donsje geboren..liggen nog drie of vier bevruchte eitjes bij...zo lief weer en dit koppeltje krijgt giga mooie jongen..zo blij weer.

bij een ander koppeltje bwm waar ik de bijna getekende en getekende jongen uit kreeg liggen nu vijf koude bevruchte eitjes..grrrr erg jammer dat ze nu niet verder broeden.

de drie donsjes doen het super goed..ik kan de wangetjes er zowat wel uitkijken hihi.. moet wel met een week zichtbaar zijn hoor..anders ben ik weg ..op vakantie

gr gerdy

Gerdy

1 augustus 2012, 13:01:34 #86 Last Edit: 1 augustus 2012, 13:03:43 by Gerdy
nu maar hopen dat het bleekmaskers zijn..

dan alleen nog afwachten of het DF of EF is..de ouders zijn beide DF.

gr gerdy

*Esther*

Als ouders beide df zijn, dan zijn de jongen toch automatisch df bleekmasker?

Gerdy

dat dacht ik ook eigenlijk,maar heb er verder  nog geen ervaring mee

ik heb trouwens twee bleekmasker popjes die zusjes zijn..de één is df de ander ef..dan zou het dus niet opgaan

*Esther*

Citaat van: Gerdy op  1 augustus 2012, 15:45:42
dat dacht ik ook eigenlijk,maar heb er verder  nog geen ervaring mee

ik heb trouwens twee bleekmasker popjes die zusjes zijn..de één is df de ander ef..dan zou het dus niet opgaan

Of een van beide ouders is geen df maar ef?