27 juni 2025, 21:34:50

is dit normaal?

Gestart door wouja, 2 april 2012, 20:34:10

« vorige - volgende »

wouja

zoals ik een paar weken geleden schreef heeft lala (mn popje van 3,5 jaar) de volledige opvoeding en verzorging van kruimetje  (ons handopfokje) over genomen.
ze is dus een soort stiefmoeder geworden. kruimel is nu volledig zelfstandig en gaat lekker zijn/haar eigen gang in en om de kooi. dit ging prima tot vandaag!( ze is de laatse tijd wel vaker kribbig tegen kruimel.)
maar nu jaagde ze kruimel de hele kooi door. maar echt op een lelijke manier.(hoop geschreeuw, gefladder en gesis)
we hebben toen kruimel er maar even uit gelaten totdat lala wat was bekoelt. wat de aanlijding hier van was? geen idee. ???
is dit normaal gedrag van een (stief)moeder  tegen over dr (stief)kind? en komt dit ooit nog goed?
ze zitten nu wel weer bij elkaar in de kooi maar kruimel is echt zijn/haar hoede tegen over lala.

milaja

normaal gesproken als de pop een nieuw nestje wil gaan beginnen of ermee begonnen is kan ze heel lelijk tegen de jongen gaan doen omdat de jongen plaats moeten gaan maken.
als ze echt heel lelijk tegen kruimel blijft doen heb je toch kans dat je ze,in ieder geval een poosje,apart zou moeten zetten.
misschien is het een bevlieging maar hou het maar goed in de gaten.

wouja

dank je wel voor je reactie.
zal dit ooit nog goed komen tussen die twee?
ik wilde zo graag een maatje voor lala zodat ze niet weg kwijnde in dr eentje...

milaja

als lala niet meer broeds is zal het waarschijnlijk wel weer goed kunnen komen.
maar hoe lang dat duurt weet ik niet.
het begon zo mooi.
maar het is geen vreemd gedrag voor een pop tegenover een jong.
dus blijft het zo moeten ze toch even apart.
daarna heb je best kans dat het wel weer gaat.