HELP!! mannen vechten elkaar de voliere uit...

Gestart door Alexandra, 21 maart 2012, 18:32:05

« vorige - volgende »

Alexandra

Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie met al jullie wijsheid en ervaring mij kunnen helpen ..

Ik heb een ruime buitenvoliere waar ik 2 koppels in had zitten .. In deze voliere heb ik vorige week de broedkooien vrij gegeven (er zat een plankje voor het invlieggat) en toen begon de ellende..
de ene man vliegt continu achter de andere man aan en laat hem niet met rust !!
Ik had dus 2 koppels en ook 2 broedblokken,
nu heb ik gisteren de ene man (die continu wordt aangevallen) uit de voliere gevangen en even apart gezet om bij te komen, en heb ik dus vanmiddag een 3e broedblok erbij gehangen in de hoop dat het dan dus beter zou gaan...
zoals zo vaak hier op het forum wordt gezegd,
"altijd 1 broedblok extra" maar helaas ook dat 3e broedblok werd door de pop ingepikt en het mannetje bleef in de buurt van de andere twee broedblokken zitten en begon vervolgens weer opnieuw met het mannetje aan te vallen ...
totdat ik dit niet langer kon aanzien en ik ze dus even tijdelijk naar binnen in een kamervoliere heb gedaan ... maar dit is eigenlijk niet mijn bedoeling (om het hele huis vol te zetten met kooien)

Lieve mensen hier op het forum, wat nu te doen ????
moet ik het ze gewoon laten uitvechten met zn tweeen?
moet ik ze het hele broedseizoen apart laten zitten (dus 1 koppel in een grote voliere buiten en 1 koppel in een voliere binnen?) of zal ik die voliere ook naar buiten kunnen zetten (zit een dicht dakje op)

dus hellup ... wat te doen????

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

milaja

heb dat ook gehad met een koppel.
heb ze inderdaad apart moeten houden want het bleef aan de gang.
kon het ook niet aanzien.
zelfs toen het andere koppel al eieren gelegd had pikten ze het weer in en alles kapot.
had ook een binnen voliere buiten gezet.
je moet alleen wel zorgen dat ze altijd uit de wind kunnen zitten,dus dat het beschut staat of een paar kanten afschermen met iets.

wouja

 ???misschien een domme vraag hoor maar waarom moet de gejaagde man weg ipv de jagende man?

Alexandra

Citaat van: wouja op 22 maart 2012, 12:28:13
???misschien een domme vraag hoor maar waarom moet de gejaagde man weg ipv de jagende man?


had voor mij niet uit gemaakt, maar ik had de gejaagde man sneller te pakken dan de jagende man ..  ;) dus maakt niet uit welk koppel er nu binnen of buiten zit ...

of maakt dat wel iets uit??

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Alexandra

Citaat van: milaja op 21 maart 2012, 22:39:46
heb dat ook gehad met een koppel.
heb ze inderdaad apart moeten houden want het bleef aan de gang.


en ooit nog bij elkaar gezet? bijv. aan het einde van het broedseizoen of voor altijd apart gehouden??

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

milaja

het maakt natuurlijk niet uit welke je waar zet.
alleen als het andere koppel wel verdraagzaam is zou je daar nog andere bij kunnen zetten omdat je daar meer ruimte hebt en bij de vechtersbaas weet  je zeker dat dat niet gaat lukken.
heb ze ook nooit meer bij de andere gezet.
dat zou je zelf natuurlijk moeten uitproberen of dat bij jou zou gaan
dan zou ik als je dat wilt proberen wel de andere kooi ook buiten zetten als dat kan zodat ze wel aan het buiten weer gewend blijven.

Alexandra

@milaja, of het andere koppel wel zo verdraagzaam is nu de blokken "open" zijn weet ik dus eigenlijk niet... ik denk het wel omdat de blokken al een week open zijn en Sylvester werd alleen maar opgejaagd door Gizmo en andersom niet ...

ik denk dat ik het dit jaar maar afwacht en het eventueel aan het einde van het broedseizoen maar weer ga proberen om alles bij elkaar te zetten en dan eventueel volgend jaar het andersom te doen ...
Dit omdat gizmo en lady nu al volop in een broedblok aan de gang zijn en dat wil ik eigenlijk nu niet meer verstoren ..

al met al toch nog een hoop twijfel ... pfffff 

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

milaja

ja ik snap het,zou het nu ook zo maar laten.
laat ze nu maar lekker hun gang gaan.
je hebt nu al deze keuze gemaakt.
hoop voor je dat na het seizoen ze weer bij elkaar kunnen.
en anders kan je ze dan omzetten als je zou willen.