19 april 2024, 04:57:28

Ze groeien niet...

Gestart door Bots1994, 18 maart 2012, 18:41:40

« vorige - volgende »

Bots1994

Wij hadden weer 3 jonge valkparkietjes van 2 weken oud. Maar ze blijven weer zo achter in hun ontwikkeling! Ze zien er echt uit alsof ze 4 dagen zijn. De ouders zitten er wel steeds bij en de kropjes zijn niet leeg. Een van de jongen is vandaag dood gegaan.
Ik weet niet wat ik moet doen... Vorig jaar hebben 2 valkparkieten in de voliere (ik weet niet zeker of het dezelfde zijn) 2 jongen grootgebracht. Maar in het nestje daarvoor heb ik dezelfde problemen gehad. Ik heb er daar een van kunnen redden met handopfok.
Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden en wat ik moet doen?

smiley

Ik zou het dode jong op sturen voor sectie ..
Zolang je niet weet of ze iets bij zich dragen kunnen we allemaal tips aan je geven maar dat zal dan niet helpen .
Ook zou ik de mest van de ouders laten nakijken ,wie weet komt daar ook iets uit .
Ik hoop dat het allemaal mee valt maar het klinkt niet echt goed allemaal !!

Succes !!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Rianne

Dat is ook het eerste waar ik aan dacht, sectie laten doen op een overleden jong. Als er goed gevoerd en warm gehouden wordt, zal het daar niet aan liggen en is er dus iets anders aan de hand.

Bots1994

Maar de uitslag van de sectie gaat te laat komen voor beide andere jongen... Kan ik niet iets doen om hun een kans te geven? Ik weet niet zeker of ze genoeg te eten krijgen, maar ook bij het overleden jong was het kropje niet leeg...

carco

Sectie kan heel snel gedaan worden hoor.
Vaak is er na een dag al iets bekend.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

hoe ruikt de krop en hoe ziet die eruit?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bello

Wat geef je de ouders te eten als ze donsjes hebben?
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bots1994

Een van de jongen heeft nu de oogjes open. Het gaat traag, maar er zit vooruitgang in...
Ik wist niet dat sectie zo snel kon. Als één van deze jongen het niet redt, ga ik die insturen voor sectie (hoop dat het niet gebeurt...) Ik had het andere jong al weggedaan. Wel balen nu. Ik moet dan wel een goede valkparkiet-dierenarts vinden, want de praktijk waar ik altijd ga, doet dit niet.
Ik geef ze parkietenzaad grof, eikrachtvoer, trosgierst en natuurlijk water. Ik heb er nu ook een stukje appel en een blaadje andijvie in gedaan. Kan ik nog wat toevoegen?
Het kropje van het overleden jong was wel wat hard en niet zo groot. Er zat wat fijn zaad in en een beetje "papje". Moeilijk te omschrijven... Ik heb er niet aan geroken. Zou het steeds weer kropverzuring kunnen zijn? Dat is wel vreemd toch?

carco

Kroverzuring komt nauwelijks voor als de ouders zelf voeren.
Dat soort papje is normaal. Dat is kropmelk. In het begin krijgen ze dit vnl.
Later worden de jongen steeds grover gevoerd.
Fijn dat ze toch lijken te groeien nu.

Groetjes : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Bots1994

Verdorie! Het leek wat beter te gaan en nu lagen ze toch vanmorgen beide dood in het hok.
Ik heb ze nu in de vriezer, zodat we sectie kunnen laten doen.
Echt balen!

milaja

balen zeg.
hoop dat het niks ernstigs is.

carco

Citaat van: Bots1994 op 23 maart 2012, 18:33:06
Verdorie! Het leek wat beter te gaan en nu lagen ze toch vanmorgen beide dood in het hok.
Ik heb ze nu in de vriezer, zodat we sectie kunnen laten doen.
Echt balen!


Dit is echt balen,maar helaas kan je geen sectie meer laten doen.
Je mag ze nl. Nooit in de vriezer bewaren,dan kunnen ze er niets meer mee.

Groetjes : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!