5 mei 2025, 03:40:22

man en pop

Gestart door kuifje10, 9 april 2012, 17:57:43

« vorige - volgende »

kuifje10

Hallo,
Ik heb 2 valkparkieten, waarvan de ene de andere constant bespringt, het liefste in de waterbak. Ook zit de ene zeer vaak in een hoekje onderin de kooi te spitten en woelen. Betekent dit dat ze broeds zijn of iets dergelijks. Ik weet niet eens of het wel een pop en een man is. De ene is een wildkleur, van begin vorig jaar, na de rui heeft deze een grijze kop met bijna geen geel, grijze veren op de kop, en een visgraat motief op de staartveren. De andere heeft een geheel witte kop met grijze veren op zijn kop en geen visgraat op de staartveren, ook van begin vorig jaar. De vogel met de witte kop had toen wij deze kregen allemaal pareltjes, daar is vrijwel niks van over dan een paar witte op pareltjes gelijkende vlekken op de vleugels. Weet iemand hier een antwoord op? Broedblok erin of niet?

Dennisfr

zoals jij beschrijft heb je een wildkleur pop en een witmasker man. dus je hebt wel een koppeltje. de keus aan jezelf of je wilt kweken of niet.

kuifje10

Is het gedrag ook een teken dat het een man en een pop zijn. Of is dit onzin wat ik nu schrijf?

Larissa

hoi Kuifje,

JE schrijft geen onzin, mijn poppen maken ook kuiltjes in de hoeken van de kooien als ze broeds zijn.
Het mannetje springt altijd boven op het vrouwtje als ze dit toe laat.

Ik ga wel met Dennisfr mee, je hebt een wildkleur pop en een witmasker opaline (gepareld) man er zitten.

Het is aan jou of je wilt en gaat kweken met dit koppel

groetjes

kuifje10

Ja, ik wil het ook een keer meemaken hoe het is om die leuke kleine vogeltjes zelf te hebben.

Dus vandaag advies gevraagd aan de mevrouw waar ze beide vandaan komen. (Geen familie van elkaar)

Kooi helemaal gepoetst en geschrobt, ook het speelgoed, broedblok, nieuwe sepia, mineralenblok, nieuw eivoer gekocht. Kooi opnieuw ingericht, wow wat een groot ding is dat blok zeg.

De valkjes hebben eerst een paar uur op de kooi gezeten, zo van, wat is hier gebeurt??

Daarna in de kooi alles geinspecteerd, het blok beklopt er aan geknaagd, erin gekeken en geproefd, toen was het toch echt tijd om wat te gaan eten.

Nu slapen ze samen bovenop het blok!!

Ik ben zo benieuwd wat en wanneer er iets gaat gebeuren, ik kan niet wachten.

Het is alleen de man die constant in een hoekje van de kooi aan het wroeten is. Vrouwlief kijkt toe.

Moonwolf

Het kan even duren.
Ik had mijn broedblok 31 maart aan de de kooi gehangen, en heb sinds gisterenavond of vandaag mijn allereerste ei :D

kuifje10

Dan zullen we geduld moeten hebben, iets waar ik niet echt goed in ben. Maar ja, ze zullen zelf wel bepalen wanneer er iets gaat gebeuren.