10 mei 2025, 02:30:58

Valkje doet raar

Gestart door Seba01, 9 mei 2012, 20:42:36

« vorige - volgende »

Seba01

Hallo iedereen

Ik ben Sebastian uit Belgiƫ
Heb al 2 handtamme valkparkietjes gehad, maar 1 is in een voliere trechtgekomen, en de 2e is gaan vliegen door mijn vader's schuld :(

Heb nu 8 maand mijn nieuw valkparkietje, heb het tam gekocht als het 2,5 maand oud was.
Hij zit in de living in een redelijk grote kooi met z'n spiegeltje.

Hij is altijd zeer aanhankelijk geweest, hij zat elke dag op mijn schouder en kwam veel flossen met zijn hoofdje tegen mijn kin, en strelen met mijn handen had hij ook zeer graag.

Maar sinds 2 dagen is hij heel agressief geworden. Ik moet nog maar 1 keer fluiten en hij vliegt naar de rand van de kooi om me te bijten. Ook als ik mijn handen uitsteek komt hij direct om te bijten, en hij bijt echt door! Als ik zijn spiegeltje afpak dan wordt hij gewoon razend..

Ik weet gewoon niet meer wat doen, hij is volledig oncontroleerbaar plotseling..

Iemand ervaring hiermee?
Misschien ziet hij zijn spiegel als een vrouwtje en wil hij mij niet in de buurt?

Mvg

Sebastian

Bello

Hoi

Haal het spiegeltje maar uit de kooi, sommige valkjes kunnen inderdaad aggressief daarvan worden.

Je valkje is nu 8 maanden en zit dus op zijn puberleeftijd.
De hormonen gieren door het lijfje.

aai hem maar niet over zijn rug.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Seba01

Bedankt!
Ik heb dit maar meteen gedaan, het is duidelijk dat het met het spiegeltje te maken is.
Doe ik dit een tijdje of best niet meer terughangen? hij kan normaal elke avond bij mij zitten (als hij terug ga willen) dus overdag zit ie dan wel even alleen (nu zeker zonder spiegel).

mvg

sepke

Hang nooit een spiegeltje in een kooi bij een valkparkiet.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Seba01

Ahzo dat wist ik niet. Iedereen die ik ken met valkparkieten heeft een spiegel erbij.. maar zal zeggen dat dit niet in elke situatie goed is.

Wat mij nog opgevallen is, dat het vooral zijn kooi is waar hij agressief om doet.
Als ik de kooi uit de kamer verwijder, en hem bij mij neem (zonder dat hij zijn kooi ziet) is hij weer even lief dan hij altijd was. fluit weer naar mij, komt z'n kopje strelen tegen mijn kin, legt zen kopje neer als ik in zijn nekje wrijf.

Maar ik kan dat beestje nu toch niet zonder kooi laten zitten? :p