19 april 2024, 23:29:37

Zo veel verschil in prijzen??

Gestart door Alexandra, 12 maart 2012, 21:51:13

« vorige - volgende »

Alexandra

Ligt het aan mij of ???

Waarom zit er zoveel prijsverschil in de aanschaf van een valkparkiet??

Betaal ik bij de ene kweker (voor een wildkleur) 17,50 of 20 euro bij een andere betaal ik het dubbele !!!

wat vinden jullie hiervan?!?!
Ik ben echt gek op mn valkjes en als ik echt helemaal "hoteldebotel" van eentje ben, ben ik best bereid om er geld voor neer te leggen maar ik vind dit toch wel een beetje ver gaan ..

hoor graag van jullie, hoe of jullie erover denken ....

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Tim1987

Het was mij ook opgevallen dat mensen veel voor een wildkleur vragen. Heb een aantal site's van mensen gezien hier en die vragen echt veel voor een wildkleur. Ik zelf vraag 20 euro voor een wildkleur. Na mijn weten is dat de normale prijs. Zelf in de dierenwinkel betaal niet zoveel voor een wildkleur. Als het een echt zuivere wildkleur is dan snap ik die prijs maar de meesten hier kweken met 2 verschillende mutatie's. Ik heb hier een echt zuivere wildkleur zitten en daar heb ik nog geen 25 euro voor betaald. De duurste die hier zit is rond de 50 euro maar daar zit wel een dna papier bij.

Lin

Het ligt ook nog wel eens aan split, de prijzen varieren ook per regio.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

En of de vogel tam is of niet.
Maar 50 euro voor een wildkleur is belachelijk.

Groetjes Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rocko

ligt aan de kweek, of ie tam is en aan de verkopers natuurlijk

ik heb rocky (wildkleur) paar jaar geleden uit de dierenwinkel voor € 27,50  ;D vergeet ik nooit meer

punky

In Amsterdam zijn ze in de dierenwinkels 40 a 50 euro
Wil je een "tamme" valk dan betaal je zeker al 70 euro

buddy1996

hoi,
wij hebben hier 4 valken en we hebben nog niet eens € 20,- betaald. de 2 mannentjes (1 wildkleur en een gepareld bont) waren beide € 12,50, en de vrouwtjes zaten daar net iets boven, ik geloof 15 euro (cinnamon gepareld en lutino)
het cinnamon geparelde vrouwtje komt wel van een minder ervaren kweker,

maar toch...
heb ik ze dan erg goed koop?
het bonte mannetje kwam uit de dieren winkel
groetjes mij en de valkjes

lotje

Maar het hangt er toch inderdaad vanaf of de vogel tam is of niet?

In Friesland betaal je tussen de 10 en de 20 euro voor een wilde vogel bij een kweker. in de dierenwinkel ligt dit al rond de 30 euro. E

n tam is bij ons (in Sneek) in de dierenwinkel wel 80 euro!!!!

Wat vinden jullie een "normale" prijs?

Larissa

Ik vindt 80 euro voor een tamme valk eigenlijk best veel
tenzij het een speciale mutatie is (bleekmasker/pale fallow of geelwang)

Zelf hou ik gewoon 1 vaste prijs aan man/pop wel of geen extra splitten, vindt het nammelijk erg moeilijk om te bepalen welke wat waard is om zo maar te zeggen.

Zelf kijk ik altijd naar het gemiddelde loop meerdere kwekers af en vraag eerlijk en dan kijk ik naar het aanbod hier in de regio.
en maak dan zelf vaak een prijs wat ik zelf ook eventueel voor een valkje wil betalen, zit vaak wel in de buurt van wat de meeste kwekers vragen

groetjes

Patrick

Ik vraag voor mijn zuivere wildkleuren 50 euro. Een normale wildkleur mag weg voor 15 euro mits die niet uit de zuivere lijn komt.
Klopt wel dat er veel verschil tussen kwekers en mutatie's zit maar dat is ook vraag en aanbod denk ik.
Als ik zelf voor een koppel zuivere wildkleuren 150 euro moet betalen dan ga ik die jongen niet weg geven. Voor een wildkleur van een bekende duitse kweker betaal je standaard 100 euro.

Prijs van 4 keer over de kop omdat die toevallig tam is dan spoor je in mijn ogen niet als je dat er ook voor betaald. Een valkparkiet die net zelfstandig is en handen al gewend is kan met 1 of 2 dagen net zo tam worden en je moet het toch altijd onderhouden met tamme vogels. Maar dat is mijn bescheiden mening  ;D

Normaal kijk ik altijd naar de kwaliteit van de vogel en de lijn waar die uitkomt. Is het een toverbal qua splitten dan zal die voor weinig weg mogen (ligt er ook aan welke splitten natuurlijk). Voor een vogel waar geen splitten in zitten zal ik iets meer vragen omdat daar ook meer werk in zit om ze zo te krijgen. Splitten erin kweken is zo gebeurd maar eruit............
Ik probeer ook met diverse koppels zo zuiver mogelijk te kweken op split witmasker na dan maar dat is een keus die een kweker maakt en ligt eraan welke kant iemand op wilt.

Daarom lopen de prijzen enorm uiteen en een valkparkiet van 80 gram (ligt net nog binnen de verouderde beschrijving) zal minder kosten als een valkparkiet van rond de 120 gram (ligt boven de verouderde beschrijving).

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

☺ Pita ☺

Citaat van: carco op 13 maart 2012, 16:40:53
En of de vogel tam is of niet.
Maar 50 euro voor een wildkleur is belachelijk.

Groetjes Caroline.


Maar voor een zuivere wildkleur is het weer niet belachelijk.
Het ligt er maar net aan wat je zoekt , zoek je een mooie tentoonstelling valk dan betaal je gewoon meer.
Geef je daar totaal niet om en kijk je niet naar model , kuif ,wangvlek, vleugelbalk enz dan kan je al een valkparkiet voor 10 euro kopen.
Daar ligt gewoon het verschil , en mutaties die je nog zelden ziet zal je ook meer voor betalen.
Maar pas op en zijn natuurlijk altijd mensen die er een slaatje uit slaan ;)
Groetjes Petra.

xDanielle

Er zijn inderdaad veel verschillen in prijzen.

Bij een dieren winkel 30,- en een tamen valkparkiet 70,-

Ik vind de kleur van een valkparkiet niet zo belangerijk. Maar hoe hij binnnen is bv lief enz.
Parkieten FREAK ^^

Sven de Valk

hallo,

ik verkoop mijn valkparkieten voor 30 euro en dan zijn ze tam en zelfstandig, ik kan dan ook alle informatie geven.

Is het een speciale mutatie vraag ik er meer voor, die ik nu had gehad zijn Cinnamon maar heb pas 1 nestje gehad en toen ze verkocht voor 20 euro maar nu besef ik dat dat heel weinig is voor een tam valkje van jonge leeftijd, dus 30 is meer gepast. Toch?

joog

Ze moesten de prijzen nog hoger maken, slaatje of niet. De mensen zullen dan beter nadenken of ze wel echt zo'n vogel willen en dat is natuurlijk alleen maar beter voor de vogels!!!

Alexandra

Nou Joog, daar ben ik het dus niet mee eens !!!

Als wij de prijzen "belachelijk hoog" maken, dan kopen de mensen liever een vogeltje via MP bijvoorbeeld van 4 a 5 weken oud, "lekker handtam te maken met papvoeding bla bla bla en al die andere onzin"

Dus ik hou dan liever de prijzen een "beetje normaal" dat de mensen naar ons toe komen, zodat wij ze alle goede info kunnen geven en ze ook gewoon een handtam vogeltje kunnen verkopen en wellicht ook nog in de toekomst contact met de kopers kunnen houden  ... 

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl