19 april 2024, 22:15:40

Oranje vlekken  en blauwe oogjes

Gestart door @nniko, 10 augustus 2003, 23:48:08

« vorige - volgende »

@nniko

 :-/Hallo, weet iemand misschien waarom sommige vogels spontaan oranje vlekjes krijgen? Heeft dit te maken met hormoonverandering want ze hebben wel jongen.
Nog een vraagje ik heb een paar lutino`s met blauwe oogjes is dit iets aparts?
Ik hoop gauw iets te horen. Groetjes

moonwitch (diana)

hoi @nniko

Van het eerste heb ik geen weet. Van het tweede wel. ook ik heb lutino valkjes en die hebben ook blauwe oftewel blauwachtige ogen. Ik denk dat dit normaal is.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Karin

11 augustus 2003, 01:39:15 #2 Last Edit: 11 augustus 2003, 01:39:40 by kazoo
Hoi anniko,

Apart hoor, blauwe oogjes, maar als ik het zo van Moonwitch hoor is het niet zeldzaam. Ik heb het in iedergeval nog nooit gezien.  En die oranje vlekjes, waar zitten die ? O, en let even op waar je je berichtjes zet, want deze staat bij spoed, dat is alleen voor spoedgevallen ( zieke valkjes enz. ). Ik kijk altijd als eerste bij spoed om te kijken of iemand hulp nodig heeft, maar oranje vlekjes lijken me geen spoed  :D Ik denk dat Lique je bericht wel zal verzetten hoor, dus geen man overboord, want je bent niet de enige die zich vergist.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

@nniko

Hallo, sorry dat ik het onder spoed gezet heb want inderdaad zo`n spoed is het niet ik merk geen verandering aan mijn valkjes, de oranje vlekken zitten op de kop en de rug. Het lijkt me geen leverkwaal want ze zijn echt oranje en niet geel.
Groetjes @nniko

Lique

Hoi,

Mijn valkjes P.D. en Jaco, beide lutino's, hebben ook blauwe ogen.

Mijn valken die op een nest hebben gezeten, krijgen ook overal oranje vlekjes door. Geen idee, of het er wat mee te maken heeft, maar het viel mij wel op.

groetjes lique

@nniko

Hallo Lique, gaan de vlekken nog weg?
Groetjes @niko

Lique

Hoi,

Kyra kreeg het vorig jaar, toen ze haar eerste nestje kreeg, en het is niet meer weggegaan...

groetjes lique

linda

hoi, maar waar zitten die vlekjes dan, op de huid of op de veren , sorry hoor ik snap het ff niet.Zijn dat verenvlekjes zoals ze wangen hebben of is het uitslag op de huid?
en laat je er eens een foto van zien als dat kan.
groetjes linda

Anniko

Hallo Linda, de vlekken zitten op de kop en de rug en hebben niet echt een vaste vorm zoals een wangvlek. Ik kan hier helaas geen foto van bijsturen.
Groeten @nniko

Mandy

14 augustus 2003, 02:16:12 #9 Last Edit: 14 augustus 2003, 02:16:34 by Mandy
Hallo @nniko,

Ik herken dat wel van die oranje vlekjes. Ik heb een lutino en een wildkleur valk die dat ineens ook kregen. Zo hier en daar is er een klein oranje vlekje ontstaan, maar waarom? :-/
Ik zat zelf te denken dat het misschien door het eten van wortelen kon komen? Daar zit caroteen in. Maar bij anderen zie ik het weer niet, maar ik weet ook niet wie dat allemaal wel en niet graag eten? Van die lutino toevallig wel, die eet dat graag, maar ik geef ook vaak soepgroente waar dat in zit en ik let dus niet op wie wat eet. ::)
Maar kwaad kan het volgens mij niet hoor, die van mij hebben in iedere geval niets. ;)
Ik zal er nog wel eens een foto van proberen te maken.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

smeagol

hoi @nniko,

Ik had ook een lutino die van die oranje vlekjes kreeg en toen ik een keer bij de DA was heb ik dat gevraagd en het kan echt geen kwaad.
Het schijnt zo te zijn dat ze bij elke rui nieuwe veren krijgen en dat kan dat er dan een ander kleurtje bij zit dus niks om je zorgen over te maken.

Groetjes Greetje en Smeagol

Mandy

Hoi @nniko,

Bedoel je dit ongeveer?;



Dat is mijn wildkleur valk Zwartje en die heeft zoals je ziet hier en daar kleine oranje vlekjes gekregen, over het hele lichaam eigenlijk.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

yentl

Hoi iedereen,

bij mijn koppeltje sparkel & plukkie komt het ook voor, vooral sparkel heeft van die oranje vlekjes, bij mij was het ook na de kweek...

groetjes Yent'l