Cherro's Dreambirds, 2013, New Beginning.

Gestart door Cherro, 10 maart 2012, 14:16:24

« vorige - volgende »

Cherro

Dank jullie wel  ;D

Met mijn kleine neefje en zusje gaat het erg goed. Ze zijn gisteren thuisgekomen uit het ziekenhuis, ondanks keizersnee gaat ze super en Ukje Brian ook. Super :D

En dan de valkjes.
Kenya en Nessa hebben nu 2 eieren en zitten gelijk al flink te broeden :D ben zo blij met dit koppeltje :) Ze zijn allebei erg leuk in doen en laten, en nog eens superbroeders en ouders.

Omnia en Guus, Guus doet niets op het blok volgens mij behalve af en toe eens controleren.

Omnia zit heel veel op het blok, maar ook langere pozen er af, waardoor de eieren steenkoud worden, en in de eerste eieren weinig te zien. Wel luchtkamers, maar geen ontwikkeling.

En ze legde er gisteren nog eens een keer een ei weer bij.
Ik laat ze deze ronde eens even lekker aanmodderen zo, het is immers de eerste keer, en houd de laatste 2 eieren goed in de gaten en leg er een van bij Kenya en Nessa, ipv het nepei om te zien of de eitjes uberhaupt bevrucht blijken. ???
Ze wipwappen flijtig, maar of ze raak schieten is natuurlijk een 2e haha ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

samantha21

hey!

zo te lezen is bij jou valkjes ook weer het broed seizoen weer begonnen  :) leuk om te lezen! ga je boekje zeker weer bijhouden  :D

smiley

Hallo Malou

Hoe gaat het hier met je eitjes en zo ???
Ik heb ook gelezen dat je weer tante geworden bent ,echt geweldig  ;D ;D  gefeliciteerd !!!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Larissa

hey hey

Ook ik liep een beetje achter maar ben weer bij gelezen....nog gefeliciteerd met je neefje brian, en hoe gaat het met de eitjes ?

Groetjes Larissa

Cherro

Bedankt voor de felicitaties :D

Met mn kleine neefje gaat het erg goed! Hij is alweer anderhalve week oud, en zo'n scheetje! :-*

Met de valkjes gaat t ook goed.

Gerrit is weer aardig de oude aan t worden gelukkig, mijn oude bejaarde man.

De geelwangeitjes heb ik opgegeven, ze broeden wel, niet, wel,  niet, en dan weer wel.

Omnia heeft een aantal dagen zelf dag en nacht op t blok gezeten, maar daarna toch af laten weten. Ik wijt dit niet aan t geelwang zijn, maar puur aan onervarenheid en het feit dat ze een erg onrustige dame is, die bij t minste geringste uit t blok meent te moeten knallen.

Guus zit zo nu en dan nog wel in tblok, maar de eitjes zijn niet ontwikkeld.

Kenya en Nessa zitten op 5 eieren, waarvan 3 zoiezo bevrucht lijken te zijn, dus van mijn mooie bonte koppel verwacht ik weer even mooie bonte jongen  :-*met zeer lieve karakters, dus daar kijk ik nu al ontzettend naar uit :D

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Even een eierenupdate, zo onder t mom van Pasen  ;D

Guus en Omnia hun eieren heb ik verwijderd en vervangen voor nepperds. 2 waren beschadigd en bijna stuk, en alles was niet ontwikkeld en mogelijk ook niet bevrucht.

Ze hebben nepperds gekregen om het "af" te maken, en dus even zien wat ze nu hierna gaan doen.
Guus is wel een goede waker nu, en doet zelfs pogingen tot vingerbijten als ik het deurtje opendoet om vervolgens braaf op te stappen en te mopperen hahaha, de grapjas :)

Ik laat ze eerst even rustig geworden en probeer ze zo min mogelijk te storen.

Het andere blok staat niet bepaald op een kier voor mij  ;D want papa Nessa is feller dan ooit en waag het eens om je hand in het blok te steken of als hij op t blok zit om je hand in de kooi te steken ;)

Mama kenya vind het niet heel leuk, maar laat veel toe, en zo te zien zijn alle eitjes netjes bevrucht :)

Volgende week verwacht ik de eerste piep en tik eitjes, en ik kijk er nu alweer met veel spanning naar uit.

Buiten gaat t erg goed. Gerrit is praktisch weer de oude, hoor hem weer fluiten (hij fluit geen riedels, en zijn gewone fluit klinkt als een meeuw) en alles, dus ben daar echt blij om.

Coco vermaakt zich gelukkig nog steeds goed zonder Flip en mijn bleekmasker yellow volgt haar plichtsgetrouw op de voet, en slaat de advances van onze jongedame Demy in de wind. Helaas maar waar, want ze mogen van mij prima koppelen ;)

De jongemannen zijn in vol ornaat aan t zingen en fluiten, dus iedere dag zitten we hier volop te genieten van de heren, en de dames? Die hebben nog niet geen veerpluimen in hun oren :lol:

Pino komt nu dagelijks op mn schouder riedels fluiten, dit doet hij ook als hij een blok van me gehad heeft, dus geloof dat het een hint was, dus denk dat zij na de geelwangen maar een ronde mogen gaan doen ;)

Dobey binnen gaat ook goed, ze is een dikke boef, die is in een rivalenstrijd beland met de rotweiler hier, stiekem fluiten en pssssst doen en klaklakklak, en komt die domme dikkop bij haar kooi dan probeert ze hem een jens in zn neus te bijten hahaha.
Die zit vervolgens helemaal in trance naar Dobey te kijken en zo lokt het elkaar wat uit totdat ik mopper dat ze allebei op moeten houden te klieren en ze allebei gaan mokken, een in de hoek van de kamer en Dobey in de hoek van dr kooi ;)

Heerlijk ding, en echt mijn boeffie.

Ook is ze stikjaloers ook nog, ze ziet mij als partner, en zodra iemand ook maar bij me zit begint ze vanuit de kooi proberen mij naar dr toe te lokken, zodat ik alleen aandacht met en voor haar heb, echt zo om te gillen :)

Wendy..

Hee Malou,

Leuke update, ik ben heel benieuwd naar de jongen van Kenya en Nessa. Jammer dat het niks is met Guus en Omnia.

Ik heb toch wel even moeten lachen om die Dobey en de Rottweiler. Geweldig hahaha!

Groetjes
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

TheaV

;D
Echt leuke update!!
Zoooo herkenbaardat stukje met de hond! Hier net zo!! Om te lachen en om van tegenieten!
Spannend ook weer bij jou met eitjes!
We volgen jou..... ;)

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Vanaf gisteren kon het eerste ei uitkomen (17e dag pakkend) maar tot dusver is nog alles rustig. De 2 oudste eitjes wel verandering in te zien, dus ben benieuwd!
Die zijn al iets inge"draaid" en voor de helft nu iets donkerder alsof zijn ze klaar om er uit te komen. Nu hopen dat ze dit snel gaan doen!!! ;D

De andere drie eieren moeten nog ff paar daagjes, maar zien er erg goed uit  ;D

Verder heb ik een paar ervaren koppels in de voliere die smeken om een blok. Met name Pino, die komt telkens lief met scheef koppie de geluidjes maken die hij maakt als hij een blok ziet, maar hij moet nog ff wachten op warmere dagen zodat Guus en Omnia naar buiten kunnen.

Ik heb besloten dit koppel eerst naar buiten te plaatsen, jammer, want had op jongenv an hun gehoopt, anderzijds, ze deden t niet heel gek en Omnia is nog een jonge pop, dus kan over een tijdje ook altijd nog zien, en anders volgend voorjaar.

Wat ik voor de rest nog apart ga steken weet ik niet, heb maar 2 kooien staan momenteel, dus t is echt kiezen nu ;)

smiley

Hoi Hoi

En bij jou al piepers ????

Ik hoop het zo !! kom af en toe wel even spieken .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cherro

Jaaaaaaaah  ;D

Vanochtend ff snelle inspectie, vond het zo lang duren, en dacht zelfs dat eitje 1 en 2 niets zouden gaan doen, daar de vorige eitjes allemaal vrij vroeg uitkwamen, en er weinig in zichtbaar was, maar deze ronde van Kenya en Nessa vinden de eirtjes het nodig lekker hun tijd te nemen blijkbaar, want:

Vanochtend had ik t eitje waarvan ik dacht dat t zoiezo niets meer werd er ff uitgehaald voor een nadere inspectie, en ineens voelde ik zacht tikken en opeens 3 piepjes!!!!!  ;D

En na beter kijken zag ik een beginbarst in het eitje!
Pffff ik wat ben ik blij!!!!!!!!!

Nu hopen dat alles goed blijft gaan en uk zelf goed uit t ei kan komen  ;D

Heb ook sinds deze week aanvragen dus zouden ze alle 5 hun best doen en groot mogen worden, dan zijn er zoiezo al 2 verzegd zoals het nu lijkt.

Ook hebben Guus en Omnia hun eerste 2 eieren weer gelegd, en deze liggen nu bij Kenya en Nessa in.
Ik ga op deze manier checken of ze bevrucht zijn, zo ja dan worden ze bij een ander koppel van een van de forummers hier ondergelegd indien dat koppel zelf niet teveel eieren krijgt.

Zo ja dan moet ik ff zien hoe ik t dan op ga lossen, maar ik MOET weten of deze eieren uberhaupt bevrucht raken of niet ;)

Dit was t voor nu, zo op verjaardagsvisite, dus later meer nieuws met hopelijk bericht dat t eerste boefje er ligt :)

Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Jeroenw

Spannend we moeten nog even wachten of is de kleine er al
Gr. Jeroen

TheaV

SPANNEND,,,,,,wat hoop ik ook hier dat het goed gaat!!
En al reserveringen ook! Super!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Larissa

Spannend.....

Super hoor al reseveringen,

kom gauw weer aan gewaaid

XX