Cherro's Dreambirds, 2013, New Beginning.

Gestart door Cherro, 10 maart 2012, 14:16:24

« vorige - volgende »

Cherro

23 juli 2012, 09:56:33 #210 Last Edit: 23 juli 2012, 09:59:00 by Cherro
Ze gaan hard die drie witte donsjes! Dikkerds zijn het! Veel groter dan de jongen van Kenya en Nessa en 1 heeft zelfs al een oogje open  :o

Ze worden zoals verwacht echt weer supergevoerd door Gypsy en Pino, en het zijn trotse waakse ouders.
Kijken mag, maar niet te dichtbij, dan word er gedreigd, al doen ze beide niets (de schatjes  :-*) maar soms schrik je er nog wel ff van hahaha!

Ik laat ze zoveel mogelijk met rust en kan niet wachten tot de pennetjes doorgaan komen :)

En dan de grotere bengels, wat een stel is dat!
Kleine ondernemertjes, geweldig!

De verhuisbare boefjes zijn er ook aan toe om te verhuizen ;)
Dorus gaat eind deze maand verhuizen naar zijn baasjes.

Ik heb de nieuwe eigenaar van het ene geelwangetje en bontje ook benaderd dat zijn boefjes klaar zijn om opgehaald te worden, dus hoop dat die deze week ergens langskomt om zijn ukken te halen.

Dan is er nog 1 geelwangetje wat een thuis zoekt, het is wat rustig momenteel met aanvragen, het gaat echt met vlagen hier in deze hoek, dus wacht het mooi af en anders doen we niet moeilijk en blijft ie gewoon tot er wel iemand komt.

Met Twinkle en Ginny gaat t ook erg goed.
Twinkle is een vogeltje wat me steeds weer doet lachen van plezier, met haar zinnige karaktertje, en het reageren op bepaalde dingen. Geweldig gewoon.

Ginny is een heerlijke softie, laat alles lekker zn gang gaan, en doet haar ding. heerlijke dames zijn t :)

Ze staan nu bij de deur naar de serre zodat ze alles kunnen zien, de jongen vinden dat geweldig, en ik hoop zo voor de jongemannen ook de basis van het fluiten wat te leggen hihi!

Met mijn eigen 2 boefjes die blijven gaat t ook super, ze zijn beide zo zacht en lief van karakter, al kan t geeltje ook erg pittig zijn op zn momenten, maar dat vind ik juist zo leuk.
Zij doen ook alles er aan om ff bij me te kunnen zitten, zo schattig! De anderen hebben dat iets minder, volgens mij weten die dat ze toch weggaan lol, gekheid natuurlijk, maar dit zijn 2 karaktertjes, die passen helemaal bij mij.

Net als Heike van Thea, toen ik mijn geeltjes op ging halen was er gelijk een klik, ze is zo lief en mooi en schattig, en wilde gelijk bij me zitten en ze heeft t geluk dat ze een popje is, een mannetje had ik niet kunnen nemen ivm met koppelen aan een verwante tante, maar daar ze een meisje is, heb ik er toch maar aan toegegeven, heb zat onverwante mannen  :-[

Voor de rest druk in en om huis bezig.
De garage weer wat opgekwast met een pot verf, vanavond t laatste deel ff doen en dan ook gelijk het buitenwandje van de serre ff doen nog, dan zit alles weer ff netjes in de verf.

In huis willen we ook nog flink aan de gang, dus zat te doen de komende tijd.

Maar eerst mn kleine mannetje verwennen.
Die zit met zn voetje in gips omdat hij aan dingen zit waar hij niet aan mag zitten, en hij nu iets voor elkaar kreeg wat een ander kind nooit opgered zou hebben, en hij dus wel.
Het is een kleine uitvinder, dat is wat zeker is.

Gelukkig is hij er wel goed onder, en weet hij dat hij nu niet mag lopen en doen, maar word nog een pittige periode als hij zn zin er vanaf heeft om te zitten..

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

samantha21

hey goeie morgen,

tis een tijdje geleden dat ik heb geregeerd in je dagboekje...
erg druk hier bij mij.. maar leuk om te lezen zeg dat je weer volop in de valkjes zit.. met al die donsjes  :)
wel een schatjes hor! mooie geelwangetjes  ;D ook trouwens!

met kenji gaat hier alles goed, het is en blijft een kleine boef hor af en toe... lekker uitdagen enzo..echt een schatje! ben ontzettend blij met haar! tis alweer een jaartje geleden dat ik kenji bij je ophaalde  :) 

klusse met je huisje! en veel sterkte met je kleine ventje.. hopelijk mag zijn gips er snel af en mag hij weel lekker rondrennen  :)

Cherro

Hey Samantha,

Ja de tijd gaat hard!!

Is inderdaad alweer een jaar terug!
Ze is dus net zo'n boef als grote broer Twister heb ik wel door! Ze is ook erg mooi geworden!

En nu liggen er weer 3 kleine donsjes, die doen het echt super, kleine dikzakken zijn het. Het lijkt wel of groeien ze een keer zo hard als de jongen van de eerste ronde  ;D

En de geelwangetjes zijn inderdaad prachtig, ben er erg trots op met wat ze voor jongen gegeven hebben voor een eerste nest. Mooie forse vogeltjes, leuke karakters :D

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Pffff vannacht paniek gehad hier in de tent! >:(

De jonge valkjes hadden een paniekvlucht.
Dankzij onze Rottweiler Diesel  en Dobey >:(

Diesel en Dobey zijn gewoon water en vuur, dat had ik al eens eerder geschreven. Dat is niets nieuws. Het kan dagen tot weken zijn dat ze niet naar elkaar talen, en ineens zie ik aan beide dat er weer wat op komst is.
Rivalenstrijd noem ik het maar... De een kan het van de ander niet zetten dat ze bij ons zit en andersom.

Gisteren kwam Diesel al met een dwarse kop binnen en Dobey was ook drukker dan normaal.

Toch ging het goed, en ging Diesel niet als anders naar de kooi, waar het tot een "meten"kwam, dus klaar..
Maar volgens mij was het stilte voor de storm..

Beide geen aandacht gegeven, en anders had ik Diesel naar buiten gestuurd en Dobey ook gezegd te stoppen.

We liggen nog niet goed en wel op bed, een kwartier later ineens Dobey schelden en op een harde toon fluiten. Aan die toon en het mopperen weet ik dat Diesel of Jesse bij de kooi is.

Het was ff stil, en toen weer.
Ineens een geklapper en lawaai, bleek dat de valkjes Dobey zn geklapper en alarmtoontje hadden gehoord, dat hoge gillende geluid wat valkjes ook wel eens doen als ze in paniek raken,  en Dobey was van stok versprongen om Diesel eens in zn neus te jassen die daarop nog harder om de kooi heen sprong en die waren daarop in paniekvlucht geslagen.

Dus ik met een rotgang naar beneden, bij de jongen de lamp aangedaan.

Dobey zit vaak op de stok rustig te mopperen en fluiten als Diesel aan t kloten is, donker of niet, en toen hij hoorde dat ik kwam hoorde ik al een halloooo en vervolgens weer het geluid dat diesel bij de kooi zat te klooien, dus ik heb eerst de jonge valkjes gerustgesteld.

3 jongen hebben bij de rand van de vleugels bloedwondjes, dus gelijk gedept met koud water om het bloeden te stelpen.

Kom ik in de kamer zou Diesel weer een poging doen Dobey te belagen en zat Dobey klaar om Diesel in zn neus te pakken.

Heb dus Diesel flink op zn donder gegeven en op zn plek gestuurd en Dobey ook gezegd op te houden, want die zat ondertussen alweer lokgeluidjes naar Diesel te maken.
Die hield ook prompt op, want zo slim als dat ze is weet ze ook wanneer t genoeg is, die kleine gekke papegaai, en Diesel zat met een mopperhoofd in zn stoel te kijken waarom ik zo boos was en waarom ik zijn pret had bedorven... ::)

Stelletje etterbakken die 2 samen soms ;)

Gelukkig doen alle valkjes weer lekker hun ding, en hebben zowel Dobey als Diesel hun lesje wel geleerd, en hoop ik vannacht wat meer nachtrust te krijgen..

Met de drie kleintjes van Pino en Gyspy gaat het super, ze groeien als kool en de oogjes gaan allemaal wat open. T is net of groeien deze jongen harder dan het vorige nest, wat een papzakkies :)

Gerdy

jemig,je bent er mooi klaar mee met die twee...heel stiekem moest ik zachtjes lachen toen je vertelde Dobey van die uitlok geluidjes aan het maken was..wat een heerlijk stel.

Cherro

Nou nee niet echt. Het is ook echt tijden goed gegaan, maar dan hebben ze t ineens allebei weer in de kop, en ja die valkjes schrikken van dat geluid wat normaal gevaar betekent, en hoorden Dobey klapperen met de vleugels, en toen sloegen ze in paniek. :-\

Ik kon ze allebei wel ff  :censuur Etterbekken.

Maaarrrr, beide hebben zich vannacht keurig gedragen.
Diesel is keurig in zn stoel gegaan toen ik naar bed ging (luisterd ook gelijk weer een stuk beter nadat ik hem ff aangepakt heb ;) ) en Dobey heeft tot dusver nog niet weer uitgelokt.

En ja het is ook lachwekkend ergens, want moest zelf nadien ook wel lachen om die 2 de volgende dag.

Ik snap ook niet waarom Dobey en Diesel dit hebben want Dobey is altijd honden gewoon geweest en met Chevy en de dwergkeesjes ging het altijd super, maar hij en Diesel moeten elkaar gewoon niet heb ik t idee.

Plus dat Dobey nu broedrijp is, en mij en Richard als partner ziet, dus daar zou t ook nog weer mee van doen kunnen hebben.

Enfin, de rust is er weer, en het is niet voor niets dat wij alle deurtjes die open kunnen goed vast hebben zitten en de grote deur met een slotje ;)

Cherro

Heike is thuis  :D

Vandaag zijn Jesse en ik samen naar Thea en Kees geweest om onze Heike op te halen :)

Toen ik mijn geeltjes op ging halen, had ik zo'n klik met dit dametje, en besloten dat als Thea haar toch weg zou doen, ze dan naar hier mocht komen.

Ik zou dat eigenlijk niet doem, want ik heb haar tante Levi hier zitten en haar tante Twiggy, maar omdat ze een dame is, en dus niet kan koppelen met haar tantes, mocht ik van mezelf toegeven ;)
Was ze een man geweest dan had ik t risico niet genomen.

Heike heeft zich echt super gedragen en zat onderweg lekker te spelen met de beukensnippers en de zaadjes te eten, en eenmaal thuis stapte ze bij de andere babies in de kooi of was ze hier altijd al zo geweest.

Ze laat zich lekker kroelen en was gelijk aan t spelen met t speelgoed in de kooi  :-*

Jesse heeft zich opperbest vermaakt daar, en heerlijk met de pups gespeeld en met Kees dropjes gegeten, dus was een gezellige middag :)

Met mijn drie witjes gaat t zo hard! De oudste heeft de eerste pennetjes al, en lijkt een witmasker split bont te worden, echt poeppies :D

Wendy..

Heej Malou,

Wat leuk dat Heike thuis is. En wat een beauty :-*!!!
Fijn dat je er weer zo,n mooitje bij mag hebben.
Het gaat goed zo te lezen, behalve met de paniek in de tent  ::)

Gisteren lekker voor de voliére gezeten in de schaduw.
Djamy was niet weg te slaan bij de tralies en ik heb lekker met haar gekroeld. Wat een onzettend lief valkje is het joh.
Echt een heel leuk moppie om in de voliére te hebben zitten.

Ik heb foto;s gemaakt voor je alleen jammer dat je whats app er weer uit ligt.
Zal snel foto's plaatsen ook van mijn overige jongen.

tot snel

Groetjes

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Cherro

Even een kleine update weer..

Helaas kwam ik er vanochtend achter dat mijn jongste witmaskerjong dood lag.

Het bleef iets achter bij de andere 2, zat nog steeds in zn donsveertjes, terwijl de andere 2 al dik in de pennen zitten, dus had bijgevoerd, maar dan wel in het nestblok ook omdat Pino en Gypsy deze minder voeren deden, maar het heeft niet mogen baten ondanks alle extra zorg  :(

Wel erg jammer, had zo gehoopt dat bijvoeren en alles hem erbij zou trekken.

De andere 2 doen het super, het witmaskertje word weer een met zwarte laarsjes aan, weer van die mooie donkere pootjes ;) en heb t idee dat het bontje wat bonter word dan Bubba, maar ff wachten tot de rest van de pennetjes door gaan zetten :)

En dan mijn grote boefjes.
Heike is volledig opgenomen in het groepje ;) Ze zoekt haar nestgenootjes, de geeltjes steeds op, en ze zijn dan ook regelmatig samen te vinden, zo lief!

Dorus zal deze week ergens wel gaan verhuizen naar zn nieuwe baasjes, en hij fluit al wat weg, en ik leer hem nu Hallo en Dorus zeggen, en hij begint t steeds meer na te brabbelen.

HEt andere bontje gaat met een van de geeltjes vrijdag verhuizen.

Dan dus nog 1 geeltje over, en de jongen die ik aanhoud, en de 2 van Pino en Gypsy.

Rust in huis, wt zal t stil zijn!! Zie er best wat tegenop, anderzijds ook wel lekker als ze straks naar een vrolijk en blij baasje gaan verhuizen ;)

smiley

Hoi Malou

Wat sneu dat er nu toch 1 het niet heeft gehaald  :'(
Gelukkig doen de 2 anderen kleintjes van  Pino en Gypsy het wel goed .
En dan je andere aanwinsten om te zoenen zo lief smelt van het koppie van je Albino en ook je Lutino meisje is een schatje .
Soms heb je zo'n klik met beesten dat er altijd wel 1 is die je hart steelt  ;)
Zo blijft de jongste van Stormy ook hier !! hij is goed aan het herstellen van het hele gebeuren .
En heeft het karakter van zijn moeder  ;D ;D

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

TheaV

Jeetje... Echt sneu!
Ik had jouw sms al gelezen, maar was druk hier....

Soms mag alle extra zorg niet baten.... Helaas.

Daarom niet minder genieten van andere goede momenten!
Zo fijn te lezen dat Heike het zo goed doet!  Dus toch iets van herkenning in nestgenootjes???
En de naam blijft dus......? ;) geen bezwaren....?
Lol

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Heej Conny

Ja sneu he!! Ze hebben normaal ook altijd maar 2 jongen, misschien dat ze hierom t jong wat links lieten liggen???

Dat is t enige wat ik me kan bedenken, donsje zag er verder wel erg goed uit, alleen werd t minder gevoerd.

Of misschien toch iets mis er mee waardoor ze t links hebben laten liggen, anders zou ik t niet weten.

De andere 2 doen t gelukkig super!

En ja ik had het gelezen :D Super dat het toch nog goed gekomen is!!
En ja soms heb je dat idd, zo'n klik met enkelen, en ach als je dan ze aan kunt houden, waarom ook niet he ;-)

Thea, ja zeker sneu bak :(

En ja Heike houd lekker dr naam *lol*
En nee geen bezwaren, alleen een bedenkelijk hoofd met daarna een grijns toen ik zei wat ik jou had gezegd hahahah!

En ja ze trekt wel veel op met de 2 boefjes die bij jou zijn opgegroeid :D AL is ze ook wel regelmatig bij het jongste bontje wat hier blijft te vinden :D

Cherro

Heike

Jongste bontje, deze blijft, alleen nog een naam bedenken..

Dorus

Twinkle

Ginny

geelwangetje nummer 3

Oudste bontje

Geelwangetje nr 4

Geelwangetje nr 1, deze blijft, moet alleen nog een naam bedenken :)

Manouk

Wat worden/zijn ze allemaal mooooooooiiii!!!!

Liefsssss

*Esther*