Cherro's Dreambirds, 2013, New Beginning.

Gestart door Cherro, 10 maart 2012, 14:16:24

« vorige - volgende »

Wendy..

Malou!!!! Wat een super foto's joh van al je valkjes!!!!

En dan je jongen! Zo zie je ze pas heel goed.
Het andere foto"tje zo klein veel minder  ;)
Echt super leuk
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Cherro

Ik zal van de week ook ff foto's van de rest maken :) Heb nu ff snel wat kiekjes geschoten door de voliere heen.

Heb met de camera van een vriendin voorlaatst wel allerlei foto's gemaakt, zal zien dat ik die ff krijgen kan nog. Kunnen die ook hier weer in t boekje, t is wel tijd voor weer wat nieuwe foto's erbij haha.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Goedemorgen allemaal.

Voor de heren onder ons met kinders, een fijne vaderdag!

Ik ben alweer even op, zit helemaal in mn papritme alweer, alhoewel mn hoofd en lijf wel zeggen: Het is Zondaaag, dan hoor je lekker met je kind en man uit te slapen haha  ;D

Hier net ff cadeautje voor mn vriend klaargelegd, Jesse heeft een heel mooi schilderij voor hem gemaakt, en voor zn papa heeft hij ook een mooi schilderij gemaakt plus op school een cadeautje. Ben dus benieuwd wat de heren er van gaan vinden wat de kleine heeft gemaakt voor hen :)

Voordeel van dat de heren uitslapen is dat ik ff helemaal op mn gemak zonder gestoord te worden om kan poppen met de babies. Ze beginnen nu echt hun karaktertjes te vertonen, zo schattig.

Het ene geelwangetje is echt een pittig ding, echt zo ontzettend leuk haha.
Het kan nu al net zo mopperen als papa Guus soms kan als hij geen zin in kroelen heeft  ;D

Het andere geelwangetje heeft mn hart een beetje gestolen, er gaat een heerlijke rust van uit en het heeft zo'n begrijpende blik, net of weet het wat je denkt. Ook is het graag bij me, en duikt t liefst op mn voorgeven om daar lekker naar me te gaan zitten kijken. Apart gezegd misschien, maar zo voelt het  :)

Dan het oudste bontje, ook een lekker pittig ding, kan ook wel mopperen soms met kroelen, en is best haantje de voorste met zeuren om voer.
Een leukerd haha :)

Dan het middelste bontje, een leukerd, speels valkje met pittig randje, die knuffelen zonder mopperen laat gebeuren. Leuk boefje.

En dan het kleintje, het hele kleintje kleintje, ook deze heeft een beetje mn hart gestolen, alhoewel ik mn best doe om niet verliefd te worden en ze te houden ;D Wat een lieflijk vogeltje, zo'n scheetje!

Ik geef de jongen daarom ook geen namen meer, dat is voor nieuwe eigenaren, want eens genoemd is zelden verkocht ;)

En dan de ukjes bij Thea, ik ben nu ik de karakters van de 2 hier weet zo benieuwd naar hun karakters  ;D

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Cherro

Zucht... Ik weet het....! Erg he! Zucht! Hahahaha ;)  :)

Het is echt zo heerlijk om weer dat kleine spul te hebben zitten.

Zit ook nog te dubben, welke koppels ik nog apart kan gaan zetten, beide kweekkooien staan nu in de serre, nu alleen even kijken welke koppels ik apart ga zetten nog, of da tik gewoon volgend voorjaar weer zie en het bij deze ronde ga houden. Maar ff kijken nog.

Maar tot nu toe eerst maar lekker genietenv an dit mooie stel en de 2 bij Thea :)

Cherro

Vandaag heb ik Pino en Gypsy uitgevangen voor een kweekronde.
Ik kan met de andere kooi ook nog een ronde doen, maar zou zo even niet weten wie met wie, want het zijn allemaal nog losse vogels en koppels die te oud zijn voor kweek. En ik vind Twiggy en Twister eigenlijk nog te jong, evenals de bonte jongen van vorig jaar. Ze zijn nog zo "klein"in doen en laten haha.

Dan zou ik al een koppel bewust moeten gaan samenstellen nu.
Maar wie weet ;)

Pino en Gypsy gaan in ieder geval een ronde doen nu, ze zitten al apart. Was wel ff goed kijken met 4 bijna dezelfde witmaskers die heen en weer vlogen, maar het is gelukt ;)

Ze hebben nu het blok waar ze zo om vroegen haha :) Ben benieuwd hoe snel ze er werk van gaan maken ;)

Cherro

Vandaag alweer een week de boefjes aan de pap, wat gaat de tijd hard, en nog beter gezegd, wat groeien ze hard!!!!
;D

Beide geelwangen eten eindelijk zonder morren normaal de spuit leeg, alhoewel de ene de laatste kwart gewillig laat inprutsen, want waarom moeite doen als het me "met de pap"lepel"ingegoten word"  ;)

Ze worden erg leuk, de veren knallen er zowat door, en ze doen al pogingen tot vliegen, wat nog niet echt lukt haha!

De bontjes gaan ook als een trein, ze worden echt allemaal zo leuk :D

Alle 5 hebben ze zulke leuke karaktertjes, ben er helemaal weg van. Heerlijk dat kleine grut. ;D

Er staat sinds gisteren een bakje met eivoer en zaadjes in de slaapbox, en de boefjes zijn er al druk mee aan de slag, ze vinden die nieuwe smaakjes reuze interessant, en volgens mij zag ik het oudste geelwangetje zelfs al een stukje eivoer oppeuzelen :)

Vanmiddag ff trosgierst halen, dan kunnen ze zich compleet uitleven :)

De kleintjes van Guus en Omnia bij Thea doen het ook super, lekkere dikke poemeltjes zijn het, Anky en bennie doen het echt zo super :D

Guus en Omnia zijn inmiddels bijna helemaal thuis in de voliere, soms merk je wanneer het druk is, ze ff wennen moeten, maar voor de rest doen ze lekker mee en worden ze door de rest ook super geaccepteerd!

En.. Nu hij niet meer zo fel zn blok hoeft te verdedigen word hij weer wat makkelijker, en laat hij zich weer lekker oppakken en kroelen  :-* :-*

Pino en Gypsy hebben nu een blok, er word gewipwapt, en zo nu en dan blokinspectie, dus ben benieuwd of ze er snel wat mee gaan doen of niet :)

Zij geven ook verschrikkelijk leuke lieve jongen, dus ben erg benieuwd :)

Nu tijd voor papronde, tot later!

Cherro

Hey allemaal

Alles gaat nog steeds super met de ukjes  ;D

De veren beginnen uit de hulsjes tevoorschijn te komen, en waarempel dat me daar toch een paar prachtige valkjes onder de stekelprikjes vandaan komen  ;D :-*

Ik zal even zien dat ik de foto's van de telefoon op de pc kan krijgen, en anders vandaag of morgen ff foto's met camera maken.

Ze worden zo leuk!

Net ff de voliere uitgekuisd, ff nieuwe snippers er in, en ff geknuffeld met de boefjes, heerlijk  ;D

Pino en Gypsy zijn druk doende met nestinspectie, dus verwacht dat ze deze of volgende week wel wat met t blok gaan doen  ;D

Voor de rest moet ik erg lachen om Nero en Diba, die zijn ineens elkaar aan het versieren, halloooo mannen, dames zaaaaahaaaaaat  ;D ::) :P

Alexandra

duhhhhhh.... JIJ bent gemeen ...  ;) ons hier vertellen hoe leuk of ze worden maar geen foto's plaatsen  :P  ;)

nieuwsgierig !!!! Foto's !!!!  ;D

grts Alexandra

Cherro

Geloof me ik heb zeker geprobeerd ze er op te zetten via mijn foon haha, maar die deed t niet  :-\

Dus zal zien dat ik de foto's zo ff op mijn laptop kan krijgen ;)

Cherro

Deze foto is van een paar dagen terug, ga vanmiddag of vanavond even foto's van de boefjes nu maken :)

Het gaat erg goed met de boefjes, ze groeien als kool en eten zelf ook al wat trosgierst, eivoer, en proberen het water ook al wat uit  :)

De geelwangetjes hebben beide hun eerste vliegles al achter de rug, echt zo schattig om te zien!

De ukjes bij Thea gaan ook als een trein, worden beide ook erg mooie vogeltjes  :) Ben dus helemaal blij en tevreden!

Heb 2 ukjes waar ik een mega klik mee heb, maar had mezelf voorgenomen niets aan te houden, maar ik twijfel zoooo  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

En dan wil het ook nog eens dat zoonlief dus ook een klik heeft met dat ene valkje, dus tjaaa hellup  ??? ??? ???

Ook heeft Twinkle bijna Groen licht, dus ik kan binnenkort ook Twinkle en Ginny ophalen ;D leuk vooruitzicht!

Vanmiddag komt een kijker voor de jonge valkjes, de man klonk heel leuk en op schik, dus ben erg benieuwd.
Moet er ook een eind voor rijden, dus zeker een serieus gegadigde :)

Ben benieuwd :)

Alexandra

:-*  :-*  :-*

Hoe laat komt die gegadigde??

Ze zijn too cute ... en achhhhh doe je zoon nou gewoon een valkje kado ;-)

Ik had het je gisteren al gezegd maar die bonte in het midden is zoooooooo leuk ..

Met welke hebben jij en jesse een klik??

grts

*Esther*

Wendy..

Ze zijn zo leuk!!!!

Niet stiekem iets meenemen hé  :P
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Cherro

Wendy, je bent een MUTS!!!  :P ;D 8) :-*

En of dat jij graag zou willen dat ik stiekem iets meeneem haha *lol* ;D ;)
Moet maar ff zien, en er ff nachtje over slapen, of twee, of drie  :P

Esther, ontvangen en beantwoord haha!  ;) Thanks for asking!

Hier ff een foto van de 2 boefjes bij Thea in het blok, ze groeien als kool, en ze zijn bonter dan hun broers/zussen hierzo. Erg mooie boefjes! Ben erg tevreden over de jongen hier en bij Thea, allemaal leuke eigenwijze karakters, precies hun pa en ma  :)

Heike van Thea zelf is ook een schitterend valkje, het is dat ik er al 2 verwant heb van zowel pa als ma's kant, anders had ik t geweten, ze is prachtig!

De bontjes en geelwangetjes hier doen het ook super. ;D

Drie zitten er al regelmatig op stok, met name de geelwangen.
Wat zijn dat ondernemertjes zeg! En heerlijk eigenwijs.
Zo anders dan de gewone bontjes, die veel gemoedelijker en rustiger zijn en alles in een veel rustiger tempo ondernemen  :)

De geeltjes spelen al volop, vinden dat ze hun pap wel half op kunnen eten en wanneer de rest klaar is komen ze om nog een beetje schooien omdat ze toch nog wel trek hebben  ;D

Met knuffelen kunnen ze eerst ff mopperen net als pa, maar eenmaal gekriebeld kunnen ze er geen genoeg van krijgen.
Dikke knuffelkonten. De bontjes gaan al met de koppies gebogen zitten zodra ze me zien, zo schattig!

Ben stiekem verliefd op 2 van mn boefjes, en twijfel dus ook heel erg om wel of niet aan te houden. :-[

In het geval geelwang zou het kunnen, maar de bontjes kan eigenlijk niet ;) Ik heb al 2 broers van vorig jaar zitten, en wil toch eigenlijk niet teveel verwante vogels hebben zitten, maar pfffff wat is het soms moeilijk!!!!!!! :-[

Ff heel goed nadenken dus nog. ???

Verder is een van de bontjes gereserveerd, door een hele leuke vriendelijke man en zijn vrouw, en die gaat verhuizen zodra hij zelfstandig is.

Ook is een van de geelwangetjes gereserveerd, op de valreep nog onverwacht ;D Of onverwacht, eigenlijk ook niet *grijns*

Ik ben hier erg blij mee, weer een van mn kinders goed onder dak :)  Die gene zal zelf snel genoeg ff een update plaatsen vermoed ik ;-)

En dan morgen! Morgen mag ik mn meiden ophalen, en ga ik eerst richting Wendy om Twinkle op te halen in Almere, en daarna tuf ik door naar Eerbeek om bij Manouk Ginny op te halen.

Ben nu al helemaal in de joepie!!stemming!!

;D ;D ;D ;D ;D ;D