16 mei 2025, 20:12:46

Welke mutatie is dit nou eigenlijk?

Gestart door Rissiejjj, 1 april 2012, 22:55:06

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Het gaat over de cinnamon op de foto.
Ze heeft lichtere veren in haar verenpak, heb zowel een man als een pop die dit hebben, wat voor mutatie is dit nou eigenlijk? ben wel erg benieuwd, gewoon cinnamon is het niet lijkt me, want daar heb ik ook wel 1 van zitten maar die is egaal van kleur op de rug.

Voor duidelijkere foto's moet ik ze eerst maken, kan ik morgen evt doen.

Jaimy

Hey hey,

Sommige cinnamon“s zijn door de rui niet egaal van kleur. De nieuwe veertjes zijn soms wat lichter, of juist donkerder. Ook als ze buiten zitten kan hun verendek wat "vlekkerig" overkomen door het zonlicht. Dit lijkt me een gewone cinnamon.

Groetjes Jaimy

Rissiejjj

Zowel de man als de pop hebben dit het hele jaar door. Niet enkel tijdens de rui.
Het zou wel een gewone cinnamon zijn dan, zou nog is een nieuwe foto proberen te maken, misschien dat het dan wat duidelijker is.

Bert_85

7 april 2012, 17:49:26 #3 Last Edit: 7 april 2012, 17:51:36 by Bert_85
De lichte veren zijn verkleurd door het zonlicht, dit komt wel vaker voor bij cinnamon's.
Mijn neef had er vroeger eentje in de buitenvoliere die van ver wel een lutino leek  :)

Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Sven de Valk

Mijn vogel heeft dit ook in de zomer heel licht en in de winter wat donkerder, ze zeiden dat het een wildkleur is maar ik denk dat ze het fout hebben.. Mijn valkje heeft het wel minder omdat die binnen staat maar je ziet duidelijk witte plekken