28 april 2024, 19:02:15

lorre heeft kale plekken

Gestart door DeniseB, 7 maart 2012, 18:16:19

« vorige - volgende »

DeniseB

Hallo ik ben nieuw hier, heb een voliere met grasparkieten en 6 valken. van het weekend hebben we 3 nieuwe valken van iemand overgenomen en twee daarvan zijn tam.

Lorre is een van de tamme heeft kale plekken achter har vleugels het is geen vedermijt want haar veren en alles ziet er verder goed uit zou het kunnen zijn dat ze zich zelf kaal plukt? ook heeft ze een kale plek op haar achter op haar koppie

ook haalt ze eten op en dat doet ze op haar pootje een heel raar gezicht. maar ik vroeg me dus af is dit normaal
zou het allemaal kunnen komen door de verhuizing of door dat ze nu minder aandacht krijgt omdat ze niet meer binnen staat ?

Rianne

Hey,

het is niet verstandig geweest om een binnenvogel nu meteen in een buitenvoliere te zetten, het verschil in temperatuur is te groot.
Lorre is een lutino? Die vertonen vaker deze kale plekken.
Het voer opgeven zie je wel vaker bij tamme valken, dit doen ze dan voor hun eigenaar maar ja, die eet het natuurlijk niet op. Overigens, valkparkieten voeren elkaar zelden. Ik heb 1 koppel waarvan de man de pop voert maar het is niet zo dat alle valkparkieten dit horen te doen.

DeniseB

het is niet zo slim nee, maar we hebben binnen wel verwarmt dus ze zitten niet in de kou en buiten komen ze nog niet. en heel erg bedankt voor de reactie dan hoef ik me er niet zo druk om te maken. hou het wel nog even in de gaten:)