18 april 2024, 15:07:24

geen intressen

Gestart door Prins Pils II, 17 april 2012, 15:29:41

« vorige - volgende »

Prins Pils II

Hallo iedereen,

Ik zet regelmatig wat kleingesneden fruit in de kooi.
Alleen hebben de vogels er totaal geen interesse in en blijft het on aangeroerd.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ze er wel van eten?
Eten weghalen?

Groetjes,
Michel

kuifje10

Willen ze hier ook niet, wel wanneer je voor jezelf een appel of ander fruit schoonmaakt, dan komen ze stelen.

Ook wanneer ik eten ga koken, dus van alles schoonmaken, wassen noem maar op, dan zitten ze er bovenop om iets weg te halen.

Zet ik het fris fruitig in de kooi, kijken ze me aan van; Mens, eet het lekker zelf!!

Wij laten het dus maar weghalen als het zo uitkomt. Hebben dan vreselijke schik, want voor de vorm mopperen we dan dat ze eraf moeten blijven en tegenwoordig 'moppert' de ouste vogel  (ruim 1 jaar) terug, geweldig!!

Qwerty de Heer

Bij ons zijn ze ook vrij moeilijk wat betreft het eten van groente en fruit. Een aantal soorten zoals appel, komkommer, wortel en sla eten ze wel. Maar verder negeren ze het. Toch blijf ik het aanbieden en soms nemen ze na een (lange) tijd toch een hapje. Blijf het aanbieden zou ik zeggen!

DvE

Citaat van: kuifje10 op 17 april 2012, 18:04:19
Willen ze hier ook niet, wel wanneer je voor jezelf een appel of ander fruit schoonmaakt, dan komen ze stelen.

Ook wanneer ik eten ga koken, dus van alles schoonmaken, wassen noem maar op, dan zitten ze er bovenop om iets weg te halen.

Zet ik het fris fruitig in de kooi, kijken ze me aan van; Mens, eet het lekker zelf!!

Wij laten het dus maar weghalen als het zo uitkomt.


Hier precies dezelfde ervaring! :-)
Hartelijke groeten,
Daphne