16 april 2024, 21:38:21

Nieuwe valk gedraagt zich vreemd

Gestart door .sanna., 29 februari 2012, 11:11:31

« vorige - volgende »

.sanna.

Hey,
Ik lees hier wel vaker berichten maar had nog geen account. Maar nu ik advies wil heb ik dat maar eventjes gemaakt.

Ik heb gisteren als verrassing een witte valk man gehad van mijn broer. De reden daarvoor was omdat mijn andere vogel helaas een maand geleden aan ouderdom is overleden. Dat was btw geen valk maar een Aymara parkiet.

Ik heb hem nu in een ruime kooi zitten en hij weet al waar het eten + drinken staat en hij heeft al een favoriete stok om op te zitten. Maar hij is momenteel ook in zijn eerste rui. Hij is namelijk 6 maanden oud. Ik heb al eier-voer voor hem gehaald om hem erdoor te helpen. Maar hij zit ook een beetje bol op het moment. Hij kijkt wel en eet ook gewoon.
Kan het normaal zijn voor een valk om een beetje boller te zitten tijden de rui? Hij zit niet helemaal bol. Maar een klein beetje.

Rocko

Als je valkje af en toe bol zit is niets mis mee. Dan is hij/zij ontspannen en/of wil hij gaan slapen.

Als ie constant bol zit zou ik het in de gaten houden

PS. als ie slaapt.. moet hij op 1 pootje staan... zoniet? en staat hij dus op 2 pootjes (tijdens slapen) kan er iets aan de hand zijn.. suc6

.sanna.

Ik zal eventjes gaan opletten hoe hij zit met zijn pootjes.
Kan het er ook aan liggen dat hij nog niet gewend is aan zijn nieuwe omgeving?

Rocko

zeker, de eerste paar dagen zal je valkje wat meer terug getrokken en afwachtend zijn

omgeving verkennen