8 mei 2025, 04:39:52

piepende ademhaling

Gestart door hanneke, 3 maart 2012, 18:48:20

« vorige - volgende »

hanneke

Hoi allemaal,

wij hebben een vraagje. Wij hebben een wildkleur mannetje van een jaar of 7.

een paar dagen geleden hoorde ik ineens af en toe een piepje in zijn ademhaling. geen andere symptomen

sinds gisteravond is hij wat benauwd. aan de staart zien dat hij ademhaalt, reutelende ademhaling. verder niet ziek, eet goed, slaapt op 1 poot, zit niet bol. maar wel dat benauwde. gisteravond hebben we de dierenarts gebeld. hij vond het lastig om te beslissen of we meteen langs moesten komen waarop we hebben besloten het even aan te kijken

gisteravond hebben we de kooi in de badkamer gezet met de douche op de heetste stand en een half uurtje daar laten staan. daarna ging het beter. vanochtend ging het ook redelijk, iets benauwd, hij is mee gegaan onder de douche. nu merk ik weer dat hij benauwder wordt. hij zit nu ook aan het eindstadium van zijn rui. ik weet niet of dat er nog iets toe doet.

voeding is goed, vogel is actief, geen verandering in ontlasting of eetpatroon, slaapt op 1 poot, zit niet bol, vliegt ook korte stukjes en hijgt daarna ook niet maar toch dat benauwde.

wat vinden jullie.. morgen toch nog even gaan of het aan blijven kijken en maar 2 keer per dag in de badkamer zetten. en wat zou het kunnen zijn?

Rozzy-lee

Ik zou toch even een dierenarts laten kijken voor de zekerheid. In de stoom kan inderdaad helpen maar als er meer aan de hand is (luchtzakontsteking oid) dan wordt het misschien lastiger te behandelen. Succes