10 mei 2025, 18:15:57

valkparkieten willen niet paren

Gestart door Eline, 24 februari 2012, 14:10:44

« vorige - volgende »

Eline

Ik heb een probleempje met mijn valkparkieten, misschien dat jullie mij kunnen helpen.... ik heb 4 valkparkieten thuis zitten (2x wildkleur, 1x lutino, 1x geparelde) 2mannetjes en 2 vrouwtjes. Graag zou ik een nestje willen hebben, maar nu het probleem, geen een van mijn valkparkieten laat een ander toe... mijn wildkleur man van ca. 2 jaar is erg geintresseerd  in mijn wildkleur vrouw van ca. 3 jaar, en loopt constant achter haar aan te pronken, maar het vrouwtje laat het mannetje niet dichter bij als ca. 5cm komen.... ze laat hem zelfs niet toe als ze broeds is.... vrouw heeft al aantal onbevruchte eitjes gelegd... wie o wie weet hier raad mee.

milaja

is jou popje erg tam.
soms als ze te tam zijn laten ze geen mannetje toe.
heb dat ook gehad met een heel tam popje.
wel eieren maar geen lichamelijk contact op af en toe wat kroelen na.
je kan het niet afdwingen helaas.

Eline

Mijn popje is wel tam maar is bang voor handen, kan haar niet kroelen o.i.d. mijn man is juist wel heel erg tam (kan alles met hem). vind het raar dat mijn pop wel broeds word en mijn man wel wil maar ze hem toch niet toelaat...

milaja

ja,dat gebeurt soms.
het helpt soms het om een ander mannetje bij het popje te zetten om wel die klik te krijgen.
maar dat gaat niet altijd op,sommige popjes willen gewoon geen man..

Eline

okee dan maar hopen dat mijn geparelde vrouwtje straks wel wil (is nog te jong) i.i.g. bedankt voor de reactie....

Bello

Zitten de koppels bij elkaar in 1 kooi?
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Eline

ja ze zitten allemaal bij elkaar in de kooi (heb een erg grote kooi) heb er 2 van ongeveer half jaar oud, 1 van 2jaar en 1 van 3jaar. geen van alle laat een ander dicht bij komen...

Bello

Als je wilt gaan kweken, dan moet je eigenlijk de koppels apart zetten, kunnen de koppels ook aan elkaar wennen.
Minder stress enz enz.

Na de broed en eventuele jongen kun je de koppels gewoon weer in 1 kooi zetten.

Als je ze bij elkaar houd, kunnen ze gaan vechten zeker als je het zelfde broedblok willen, nest verstoren....of nog erger de jongen vermoorden.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel