16 mei 2025, 00:48:29

Valkparkiet met nestblok agressief

Gestart door Sven de Valk, 26 februari 2012, 10:24:24

« vorige - volgende »

Sven de Valk

Hallo,

Mijn valkjes hadden een tijdje terug een paar keer gepaard uit het niets, het lijkt me altijd wel leuk om een nestje te krijgen dus had ik een nestblok aangeschaft. Ze zitten er super veel in en paren nog regelmatig maar nu heb ik een probleem want het mannetje is opeens super agressief met het nestblok, dus de vraag is wat moet ik doen, mijn vogels zijn trouwens 1 jaar oud ongeveer.

Mvg Sven Versteeg

smiley

Hallo Sven

Is hij alleen zo tegen jou of ook tegen het popje ??
Als hij het tegen jouw is is dat een normale reactie ,hij beschermt z'n nest .
Het zal vast niet lang meer duren voordat er eitjes komen en hij blijft zo de komende weken .
Je kan alleen kijken als beide ouders van het blok af zijn ,en dat gebeurt maar zelden (1x per dag of zo soms 2).
Het beste is als je ze lekker met rust laat ,want steeds als jij je neus in het blok steekt .
Zal 1 van de valkjes naar je opspringen en daarbij kunnen de eitjes beschadigd raken ....
Hier op het forum bij kweken staat heel veel informatie over het kweken en wat je verder nog moet doen !!

Veel succes met je koppeltje
Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Sven de Valk

hallo,

ja hij is alleen aggresief tegen mij, tegen het popje is die super lief.
ik laat ze nu met rust en praat gewoon rustig tegen ze.

bedankt voor de info :)

Mvg Sven

Sven de Valk

hallo,

ik laat ze nu met rust en ik zie dat ze al wel wat vriendelijk doen, af en toe als je te dicht bij staat word het mannetje wel helemaal groot enzo puur om te verdedigen, verders zitten ze er wel super veel in samen maar ook appart ;)

Sven