11 mei 2025, 01:16:50

geslachtsbepaling

Gestart door Manouk, 21 februari 2012, 19:43:11

« vorige - volgende »

Manouk

Vanaf welke leeftijd kan ik een paar veertjes trekken om op te sturen voor geslachtsbepaling??

groeten
Manouk

sepke

Dit staat op de site van Gendika Laboratorium.

Voordelen van geslachtsbepaling aan de hand van DNA uit veren:
•De DNA-analyse kan worden uitgevoerd aan veren, waardoor monstername kan plaatsvinden zonder tussenkomst van een dierenarts
•De vogel hoeft (in tegenstelling tot endoscopisch onderzoek) niet vervoerd te worden en niet onder narcose worden gebracht, wat tot aanzienlijk minder stress leidt bij de vogel.
De analyse is onafhankelijk van de leeftijd van de vogel, zelfs het ei waaruit de vogel gekomen is kan fungeren als monstermateriaal voor de geslachtsbepaling.

M.v.g. Sepke
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Manouk

zover was ik ook al ;)
gaat alleen om dat ik bij een twee weken oude vogel volgens mij geen veertjes kan trekken omdat dit te pijnlijk is, dacht dat het vanaf 4 a 5 weken kon.....

bedankt voor je antwoord in ieder geval..

Bello

Even wachten totdat de veertjes goed uitgekomen zijn, als je bij Gendika de spulletjes aanvraagt (zakje en aanvraagformulier) heb je binnen een week de uitslag al.

Wij doen dit bij jonkies meestal rond de 5-6 weken.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Manouk

Dank je weet ik even voldoende!!

groetjes
Manouk

Caroline

Klopt Manouk ... ik trek ook vanaf 5 weken (een normaal volgroeid jong)  borstveertjes ... het moeten veertjes zijn, geen (gedeeltelijke) pennetjes.

Let wel op!!!

Ik praat over Gendika!!!

Ik ken meerdere verhalen over andere bedrijven die vaak uit veren van die leeftijd nog geen duidelijke analyse kunnen geven.

Succes, groetjes van Caroline x
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.