28 april 2024, 15:45:49

Overgeven?

Gestart door pipje123, 15 februari 2012, 18:30:22

« vorige - volgende »

pipje123

15 februari 2012, 18:30:22 Last Edit: 15 februari 2012, 18:50:28 by pipje123
Hallo,

Onze vogel Eefje was de laatste uit het nest en is een beetje een zorgevogeltje.

Een tijd geleden leek hij heel zwak en moe, het enige wat hij deed was slapen en eten. De volgende dag was hij weer ''normaal'' en floot en speelde weer. Vandaag is hij weer ingekakt en hij lijkt weer erg moe en zwak. Vannochtend ging hij vrolijk fluiten en door de kooi klimmen etc.

Toen ik hem eruit haalde leek hij weer erg zwak. Hij wou alleen maar op mijn schouder zitten en geknuffeld worden. Op een gegeven moment schudde hij met zijn hoofd en zag ik overal een beetje slijm en onverteerde zaadjes! Het is niet veel maar niet normaal.

Zonet deed hij dit weer en kwamen er minder zaadjes met slijm..

Ik heb even opgezocht op het forum en ik las dat het een Kliermaagdilatatiesyndroom (PDS) kan zijn?

Hij heeft tot nu toe geen gewicht verloren en heeft ook geen andere symptonen die erbij staan, behalve het braken. Dit heeft hij nu 2x gedaan.. en hij lijkt erg zwak.

De vorige keer dat hij zwak leek ging ik met hem naar de dierenarts maar die kon vrij weinig zeggen. Toch jammer dat dierenartsen weinig van vogels weten!

Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen? Vitamines? of een wonder groente? Ik hoop dat het morgen wat beter is..

smiley

Hallo

Dit lijkt op een kropontsteking ,neem snel contact op met een vogelarts !!
Een gewone dierenarts weet vaak niet hoe hij dit moet aanpakken .
Bij een vogelarts nemen ze een uitstijkje van de krop en dan weten ze direct waar ze mee te maken hebben ,
Hoe eerder de behandeling begint hoe beter het is voor je vogel .
Als je een wit kalkblok in de kooi hebt hangen haal die dan weg en zorg dat je een roze koopt daar zit jodium in en dat is beter voor je vogel volgens dr.Bastiaansen

Groetjes Conny




bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

TheaV

Citaat van: smiley op 15 februari 2012, 19:33:06
Hallo

Dit lijkt op een kropontsteking ,neem snel contact op met een vogelarts !!
Een gewone dierenarts weet vaak niet hoe hij dit moet aanpakken .
Bij een vogelarts nemen ze een uitstijkje van de krop en dan weten ze direct waar ze mee te maken hebben ,
Hoe eerder de behandeling begint hoe beter het is voor je vogel .
Als je een wit kalkblok in de kooi hebt hangen haal die dan weg en zorg dat je een roze koopt daar zit jodium in en dat is beter voor je vogel volgens dr.Bastiaansen

Groetjes Conny



Fijn, jouw snelle reactie! Van die witte/roze klakblokjes wistbik ook.
Maar ik heb toch een vraag... Hoe komt een vogel aan een kropontsteking? Hoe te voorkomen??


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

smiley

Hallo Thea

Hoe het ontstaat is vaak een raadsel ,een zaadje dat verkeerd zit of een schilletje of van het kalkblok ( in mijn geval ) of als ze iets minder weerstand hebben tijdens de rui bv.
Het is wel zo hoe langer je wacht hoe zwakker de vogel en met een kropontsteking gaan ze steeds minder eten .
En zoals we allemaal weten laat een vogel niet gauw zien dat hij ziek is  :-\ :-
Mijn Stormy heeft Baytril gehad dat ik door haar water moest doen !!
Dat moest toen 10 dagen .....

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

pipje123

Citaat van: smiley op 15 februari 2012, 19:33:06
Hallo

Dit lijkt op een kropontsteking ,neem snel contact op met een vogelarts !!
Een gewone dierenarts weet vaak niet hoe hij dit moet aanpakken .
Bij een vogelarts nemen ze een uitstijkje van de krop en dan weten ze direct waar ze mee te maken hebben ,
Hoe eerder de behandeling begint hoe beter het is voor je vogel .
Als je een wit kalkblok in de kooi hebt hangen haal die dan weg en zorg dat je een roze koopt daar zit jodium in en dat is beter voor je vogel volgens dr.Bastiaansen

Groetjes Conny





Bedankt voor de snelle reactie!
Hij is idd al wat vermagert maar op de een of andere manier voelt hij zich weer kip lekker.. net zoals de vorige keer toen hij echt even dood ziek leek!

Voor de zekerheid lever ik morgen toch nog even zijn poep in bij de dieren arts en ik ga nu even op zoek naar een vogel arts in de buurt van Drenthe/Groningen.

Dankjewel voor de snelle reactie!

smiley

Je kan ook bellen met een vogelarts voor advies !!
In de balk aan de zijkant van deze site staan artsen door heel Nederland .
Hou je valkje heel goed in de gaten want dat ze al magerder is is al geen goed teken .
En die opleving die jij steeds ziet ,dat doen alle vogels ze laten niet zien dat ze ziek zijn .
Pas als jij ziet dat hij niet lekker is is het vaak al niet zo goed met de vogel .
Bekijk hem een poosje als hij jou niet ziet dan zal je zien dat hij duf is of bol zit in ieder geval zich anders gedraagt .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht