Niks geworden bij de Roseetjes. :'(

Gestart door ♪ Marlies, 22 februari 2012, 13:20:35

« vorige - volgende »

Rianne


carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Mohammed

Wat leuk zeg!  :D
Mijn vader heeft er ook een koppel van gehad,
helaas een koppel dat na een nest controle niet meer broedde.
Inmiddels al naar een kweker gebracht die weet hoe hij er mee om moet gaan.
zo te zien zijn jou rose's het gewend.
Hopelijk komen er jongen. Zijn erg mooie vogels.

♪ Marlies

Helaas, het is niks geworden. :'(

Doordat wij niet in de gaten hadden dat de Roseetjes al bezig waren, lag er ook geen nestmateriaal in de blokken.
Om nou nog wat in de blokken te doen toen de eitjes er al waren vonden we te riskant, voor hetzelfde geld laten ze dan het nest in de steek.

Van het eerste koppel zijn er daardoor 2 eitjes kapot gegaan en daarin zag ik de jongen zitten.  :'(
Het derde eitje hebben we naar binnen gehaald ( ondertussen een broedmachine gekocht), maar dat bleek niet bevrucht te zijn.
Bij dit koppel hebben we nog nestmateriaal in het blok gedaan en ergens hopen we nog op een 2e ronde, maar ik denk dat dat niet meer gaat gebeuren.

Het andere koppel had ook 3 eitjes waarvan er gelijk de eerste dag al eentje kapot was gegaan. De andere 2 ook naar binnen gehaald, maar ook deze 2 waren niet bevrucht.
Deze pop zit op 3 nepeitjes, omdat we wilden proberen om de eitjes uit de broedmachine net voor het uitkomen bij haar te leggen zodat we niet gelijk van dag 1 met de papspuit in de weer wilden gaan.

Volgend jaar weer een kans. ::)

Rianne

He, balen! Doen rose's maar 1 broedronde?

♪ Marlies

Citaat van: Rianne op 30 maart 2012, 10:43:58
He, balen! Doen rose's maar 1 broedronde?


Meestal wel, alleen als ze erg vroeg in het jaar een ronde doen wil er nog wel eens een 2e komen.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Onze grijzen bleven gewoon door leggen en broeden als het legstel mislukte...  :-\

Maar je weet nu wel dat je een goed koppel hebt in elk geval, dat is ook wat waard.

☺ Pita ☺

Dat is echt jammer Marlies.
Ik heb wel eens van een bekende kweker gehoord dat zodra er een ei gelegd was hij deze idd weghaalde en in de broedmachine lag omdat ze in het begin nogal ruw omgaan met de eitjes.
En dan nepeitjes neer legde.
En als ze eenmaal vast broeden de eitjes weer terug leggen.
Misschien voor volgend jaar , maar dat wel goed hoor met je koppels ;)