Moeite met vliegen na hormoonspuitje

Gestart door Olaf, 18 februari 2012, 23:34:25

« vorige - volgende »

Olaf

Hallo allemaal,

Omdat mijn valkje erg veel aandacht vroeg en last had van paringsdrang heb ik in overleg met de vogelarts (Evers in Geldrop) haar een hormoonspuitje laten geven. Dit spuitje werkt normaal tegen het overmatig leggen van eitjes. Echter lag ze geen eitjes (heeft ze ooit wel gedaan, ze is nu 4 jaar), maar was ze overdreven aanhankelijk en wilde ze steeds met me paren. Ik werd gek van het gedrag en schreeuwen om aandacht.

Nu een dikke week na het spuitje is het resultaat goed merkbaar. Ze is rustig en niet meer zo aanhankelijk. Ze eet goed, maakt haar verendek mooi schoon en lijkt in orde. Alleen al twee dagen viel me op dat ze moeite heeft om te vliegen/sturen. Ze vliegt me soms voorbij, met een ongecoordineerde actie tot gevolg. Het lijkt alsof haar staart soms in een rare bocht staat. Het lijkt ook alsof ze net boven de staart een bobeltje heeft. Het vliegen lijkt ook veel moeite te kosten.

Heeft iemand ervaring met hormoonspuitjes en het effect daarvan? Maandag ga ik bellen met de dierenarts, alleen maak ik me een beetje zorgen en hoop ik op een gerust woord van een van jullie.

Dank voor de moeite!

Groetjes,
Olaf

Jelco

Dat vrouwtje is gewoon van slag van die hormonen, inderdaad even naar de dierenarts gaan maar ik denk dat er gewoon iets in dat hormonenspuitje zat wat haar even van slag heeft gemaakt en vandaar dat ze niet meer zo goeie coordinatie heeft in bepaalde dingen.. Niks ergs naar mijn inziens. Heeft mijn valkparkiet ook wel eens, wil die naar mij toe vliegen en knalt die achter op de grond.. Dat vrouwtje is zo te horen al 4 jaar, en als ze na die 4 jaar ineens zoiets krijgt.. Ja dan kan het zijn dat er dingen niet zo gaan als dat ze eigenlijk zou willen.. En valkparkieten zijn eigenwijs en letten niet op hun eigen veiligheid..