29 maart 2024, 11:46:47

CHAIRLOWA : update foto's

Gestart door Jeroenw, 17 februari 2012, 15:28:10

« vorige - volgende »

Jeroenw

Nee toch !! Censuur

De 4de dag dat lady bij ons is komen wonen, Is alles goed gegaan
Tot gisteren , als ik thuis ben dan mogen ze de hele dag eruit zo ook die dag. Maar lady vloog tegen nou ja schuurde stote tegen de plafon aan.
Aangezien dat het tegen de zomer aanloop worden mijn valkjes aan 1 kant gekort wiekt. Om dat de ramen open kunnen staan en ook puur voor hun veilig heid. Dus ik knipte met pijn in mijn hart een vleugeltje, ik dacht dat het voldoende was maar nee ze kon nog heel goed vliegen. Mijn anderen valkjes vliegen recht . Maar bij haar leek het alsof ze helemaal niet gekort wiekt was.  Ik dacht nee toch!
Moet ik ze bij bijden kanten knippen maar dat vind ik Leelijk,
Haalt de uitstraling van de valkje weg. Dat is  mijn mening
Met een huilend mopperend zere hart kort wiekte ik lady andere vleugel. En zo kreeg ik de gewenste resultaat ,winter laat ik ze vliegen door mijn kamer. ramen zijn dan dicht beneden, ik leef met mijn ouders en ik heb daar geen kijk op helaas.


Dinsdag ( vandaag)

Vanochtend,  eten ververst en het drinken. Ik hou lady heel goed in de gaten, of ze drinkt en eet.
Het viel mij op dat ze bang is. als haar groeps genoten bij het etensbakken staan te eten, Ze heb het laagste rang lijkt het. maar ik had nog een extra etensbak met zaad  zo als altijd op de bodem staan.
Ze pikte op de bodem. En niet in de etensbak bak . Ik stroode wat zaad op de volière bodem. En begon ze op te eten, en even later ook  als al de anderen uit de normalen etensbak , het was dus goed . En ik kreeg helemaal een Goed gevoel toen de heele groep en ook lady . te vreden vol
Aan het snavel knarsen was.

Jeroenw

Ik heb speedy die jullie vast nog wel kennen over genomen
Van mijn buren vanwegen bepaalde reden.

Hij moch bij mij wonen, en wat heb ik toch veel plezier met hem
Hij is geringt. Maar meer wist ik niet van hem ik wist zijn splits niet wie zijn ouders waren enzovoort

Tot sinds gister met toeval begon ik over speedy te praten ,tegen zijn ouden eigenaars. Dat alles goed ging enz . De kweker waar speedy vandaan kwam heb kontact gezocht via email om te vragen hoe het met hun valkparkiet ging. En met speedy ze hebben haar verteld dat speedy een nieuwe eigenaar heb , en dat ze speedy niet meer hadden . De kweekster wilde mijn email adres hebben. Toen ik dat hoorde dacht ik wauw dan kom ik wat meer te weten over speedy. En via hun Facebook ben ik in kontakt gekomen met speedy kweekster. En dat bleek manjav te zijn. Ook hier actief hier op de forum. Morgen kom ik meer te weten over speedy. Ik weet nu al meer over speedy. Ik heb haar boekje gelezen hier op de forum en ik heb speedy als heel klein donsje gezien wauw :D

Dit is speedy toen hij pas bij mij was



Gr. Jeroen

carco

Dat censuur snap ik totaal niet  :-\
En een valkje aan 1 kant knippen moet je niet doen.
Je moet altijd aan 2 kanten knippen voor het evenwicht.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Jeroenw

Carco bij deze is ze bij bijden kanten geknipt ;)

Mijn ervaring vliegen ze goed met 1 gekort wiekte vleugel bij
Twee gekortwiekte vleugels storten ze neer dat vind ik jammer
censuur vandaar dus mijn censuur  ;) en het uiterlijk bij het valkje haalt het een
Beetje weg :-\

En bij haar was aan 1 gekorte wiekte vleugel  niet te merken vliegen dat ze kan :o Mandy je kweekt super valkjes :-*




debster0504

nou jeroen yoshi word ook geknipt aan beide vleugels maar die blijft gewoon vliegen, hij heeft een sterk karaktertje. als hij denkt ik wil bovenop de lamp dan doet tie dat haha.
en zoals je weet komt hij ook bij mandy vandaan  :D

nu is t nog wachten op een maatje voor yoshi, maar wachten word beloont, geloof me maar.. komt helemaal goed  ;)

Jeroenw



Het gaat zeker goed komen!   :) :D :)

Een foto update van lady en speedy ik ga mijn vogels weer voorstellen
Ik ga er een foto reportage van maken gaat meer tijd in zitten, ik heb weer wat om te doen,

















Jeroenw

13 april 2012, 14:26:35 #21 Last Edit: 13 april 2012, 14:52:07 by Jeroenw
Tammer maken van lady is begonnen

Eerst wou ik daar nog even mee wachten maar het gaat zo goed dat ik stap 2 kan gaan ondernemen. :D

Ze zit nu op mijn schouder geen probleem, ??? gister ook ....ja  ::)ik ben al klaar  :)
Met haar tammer maken. ging heel snel,  Het scheelt heel veel  dat ze al tam is geweest . Ik vraag me af, of ze al tam was en niet verwildert  of zo als werd gezegt . grappig

We moesten alleen nog maar vriendjes worden denk ik. Dat zijn we nog niet maar dat komt wel.

Een foto met jullie delen



Dit zijn mijn meisjes van juli 2011
Ze lijken zo veel op mekaar dat ik gewoon niet meer weet wie wie is
Slechte zaak  ??? ik weet alleen dat het twee zussen zijn  :-[ schaam
Het  kan thamara shewa of Shamanta zijn . alle drie lijken op mekaar shewa was geler de geelste is shewa, volgende nestje worden geringt

Op de foto zijn ze op onderzoek uit de broed kooi zijn ze aan het onderzoeken ;D maar ik ga volgend jaar weer beginnen met kweken dan hebben ze de verantwoorde leeftijd ik ga lekker van ze genieten. Kweken hoef niet zo snel.

Jeroen


Larissa

Ik vraag me af waarom je je valkjes wiekt ?

Alleen maar omdat in de zomer maanden de ramen open/los staan, je kunt er dan toch ook voor kiezen om savonds even de ramen dicht te doen.

In de zomermaanden komen mijn valkjes ook minder buiten de kooi overdag staan ze dan vaak in de kooi buiten bij me.
Savonds gaan de ramen dan ff dicht en mogen hun vliegen in de woonkamer.
Is dat niet een oplossing, persoonlijk ben ik geen voorstander van wieken alleen maar omdat er ramen los staan

groetjes

Jeroenw

Larissa dat is jou persoonlijk oordeel mening

Om me tegaan verantwoorden waarom en hoe lijk mij niet nodig
Of ik wel of niet doe . 1 ding,  ik doe het niet zomaar niet alleen dat de ramen openstaan

Wat ik wel wil zeggen is ik woon niet op mijn zelf zeggen schap over ramen open Of dicht heb ik niet

En ieder moet zich gaan vormen en aanpssen waarin we leven
Ik heb het zo gezegd over kortwieken maar een ruimdenkend mens weet dat er ook meer kan zijn. ( niet dat je geen ruimdenkend mens ben je deelt gewoon je persoonlijk mening dat mag) maar ik leg je op deze manier uit dat het niet zomaar gaat bij mij met kort wieken ,












Larissa

ik vraag toch ook waarom, het kan zijn dat ze zo wild vliegen dat ze zich zelf bezeren, of verwonden.

Vondt het zelf beetje raar over komen, ik heb ook nooit gezegt dat je het daarom alleen doet, en inderdaad ik ben een zeer ruim denkend mens, was alleen benieuwd naar de beweeg reden

groetjes

Jeroenw

13 april 2012, 18:47:00 #25 Last Edit: 13 april 2012, 20:33:49 by Jeroenw
Gatver ik ben goed grieperig aan het worden  :-\
Ach ja

Met lady gaat het toppie  ;D ik ga de voorstel foto ronde in elkaar zetten

Gaat een beetje moeilijk worden met de drie ling wie was nou wie help!!
Lol

Jeroen

debster0504

beterschap

zie dat je je naam heb veranderd

Jeroenw

Dank je wel het gaat nu wat beter maar echt lekker voel ik me nog niet
Ik heb me naam veranderd ,Klopt  mijn eigen naam Jeroen dan is het ook  wat minder afstandelijker en leuker vind ik ;D






Larissa

Dat klopt, vondt Valkparkiet uit Charlowa...(hoop dat ik het goed schrijf) ook wel beetje moeilijk te typen.

Had je trouwens al een oplossing gevonden de valkje uit elkaar te houden ?


Jeroenw

Hey Larissa

Ik ben in mijn ouden foto's terug wezen kijken ,toen kon ik ze nog wel uit elkaar halen shewa was het geelst met een grotere kuif thamara was iets donker van kleur en een kleinere kuif maar is nu ook net zo lang geworden maar wel een tint donkerder.
Shamanta heb de zelfde kuif als haar moeder. En is iets meer op haar zelf .

Lachen thamara en Shamanta zijn naar mijn nichtjes vernoemd
Ze mochten zelf de namen uitkiezen en kozen hun eigen namen leuk!

Dus iedere keer als ze langs komen dan wijzen een cinnamon aan. is dat Shamanta en zeg ik  altijd ja maak niet uit welke cinnamon popjes ze aan wijzen het was ja  . :-[ ik wist niet meer wie wie was .
Het was altijd ja  ;D

Ik heb nu grondig onderzoek gedaan het zal nu wel goed komen. Hi
Met de wild kleuren heb ik daar geen last van door hun grote en kleur tint enz. Je ziet het verschil duidelijk maar die zussen. Je kan echt zien dat mijn popjes zussen zijn

Gr. Jeroen