28 maart 2024, 20:48:42

man pop eerste nestje, vragen

Gestart door sisi88, 15 februari 2012, 19:35:31

« vorige - volgende »

sisi88

Goede avond,

Ik had in mijn vorige topic vragen over wat Rocco nou precies zou zijn pop of man.
Ik ben er uiteindelijk uit wat rocco nou precies is, ze is een popje. Ze heeft gisteren haar eerste eitje gelegd, ik heb nog geen idee of deze bevrucht is of niet. Jaadu is de vader/ partner. Haar naam is nu dan ook Maaya( zo heette ze eerst).
Maar goed de vraag is, ze heeft een eitje gelegd en broedt dan ook erop. Jaadu wisselt haar wel af zodat zij kan gaan eten, alleen broedt hij niet het is meer waken.

Soms is Maaya meer buiten dan in het broedhok, is dit gevaarlijk voor het eitje? Moet er constant op het eitje gebroed worden?
Ik maak me een beetje zorgen.

Alle advies is welkom,

With love Sisi & crew

Jaimy

Hallo!

Vaak gaan ze echt goed broeden als er genoeg eitjes liggen. zo zorgen ze ervoor dat ze ongeveer vlak achter elkaar uitkomen. Zodra ze genoeg eitjes heeft gaat ze als het goed is meer broedden en zal de man haar meehelpen. Maar omdat dit hun eerste nestjes is, kan het ook fout gaan doordat ze onervaren zijn. Misschien gaat ze er straks wel te vaak af..en misschien helpt de man haar straks niet goed mee. Hier kun je voor de rest niks aan doen, dit moeten ze nog leren. Houd er dus rekening mee dat dit nestjes kan mislukken. Zorg er ondertussen voor genoeg zaad, eivoer, bruinbrood, mineraalblokjes, water, ect. En een badje wordt ook aanbevolen zodat ze de vochtigheid zelf op peil kan houden.

Groetjes Jaimy

sisi88

Ohw oke ik zal het in de gaten houden.

Bedankt voor je tips. Het is zo spannend en dan ben ik te snel overbezorgd.
With love Sisi & crew