19 april 2024, 20:32:32

bevruchte adoptie eitje's?

Gestart door wouja, 6 februari 2012, 10:43:54

« vorige - volgende »

wouja

hallo
ik heb een pop zitten van +- 3,5 jaar .(vorig jaar is haar partner overleden) amen met het mannetje heb ze vorig jaar ge probeert een gezin te maken. heb ze dv malen zien paren en er kwamen eitje 's. ze was op dat moment niet broeds genoeg en verliet geregeld voor lange tijd het nest.kortom er zijn geen donsjes gekomen.
nu zag ik gisteravond tot mn verbazing dat ze een ei heb liggen.(vond daar voor al dat ze veel op de bodem van de kooi zat).
nu zo zonder man gaan hier zeker geen donsjes uit komen.
(erg jammer nu ze dit keer nest vast is)kan ik er bevruchte adoptie eitje 's onder leggen?
en hoe kan ik daar aan komen? (op marktplaats staat niets)
bedankt wouja

Koen19

Ik denk dat dit op het moment erg lastig gaat worden, aangezien het naar mijn inzien zowiezo al niet zo vaak wordt gedaan.

En het opvoeden en uitbroeden voor 1 vogel is zwaar.

Ook bij de binnenkweek moet er ook rekening gehouden met de luchtvochtigheid.

En omdat de buitenbroed nu nog niet is begonnen zullen er ook vrij weinig (bevruchte) eieren zijn alleen van de mensen die momenteel binnen kweken.

Ook het proces om de eitjes als die bevrucht zijn dit pas naar een dag a 3 a 5 te zien is en dan is het eitje zich dus al aan het ontwikkelen en zou het allemaal snel moeten gebeuren.

Koen

wouja

ik hoef ook niet 100% zekerheid dat ze bevrucht zijn. maar een eitje van een koppel wat regelmatig laat zien dat ze en koppel zijn;) is/was wat mijn betreft ook al goed.
en ze hoeft ook geen 6 eieren 1 of 2 was meer mijn idee (er rekening mee houden dat er dan misschien maar 1 hooguit 2 uitkomen)
maar naar het lezen van de reactie van koen, is het idee wat ik had dus niet zo makkelijk uit tevoeren als ik dacht.


Koen19

Je kan nog even wachten op de reacties van andere, maar zover ik weet is het wel is gedaan maar niet heel vaak.

En de beste periode is het ook niet zoals ik al zij.

Koen

smiley

Hallo

Je kan een popje alleen niet zomaar bevruchte eieren geven .
Ze moet dan ongeveer 21 dagen helemaal alleen op de eitjes broeden zonder dat haar man het van haar overneemt .
Daardoor zal ze niet voldoende kunnen ontspannen en eten, waardoor de kans bestaat dat ze zwaar vermagert .
Als er dan eitjes uit zouden komen dan moet ze ook nog eens in haar eentje al deze kleintjes voeden en warm houden .
En dat ook nog eens zeven weken (gemiddeld) dat trekt ze niet in haar eentje .
Als je zo graag kleintjes wil neem er dan een nieuwe man bij ! is voor haar ook leuker .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Ik ben het helemaal met Conny eens, kun je de pop niet aandoen.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Jeroenw

Ik begrijp je intentie wel
Maar voor 1 vogel is dat niet goed neem een vriendje voor haar
En het is nog leuker ook nog

wouja

wij zijn ook zeker van plan om een maatje voor lala erbij te nemen. we waren al heel rustig aan het rond kijkken.
maar nu dat ze weer eitje 's had kwam dat idee bij me op.
en het is niet zo dat het dan per se uitgevoerd moet worden. begrijp me niet verkeerd dat ik met alle geweld donsjes moet hebben.
was gewoon een vraag.
we hoeven ook niet per se een mannetje als maatje een ander pop mag ook. als ze het maar samen kunnen vinden. en nog maals donsjes is geen must! maar een maar een mooie bijkomstigheid.

Jeroenw


smiley

Hallo

Ik vind het een verstandige vraag en we hebben je daarom ook geadviseerd .
En het is helemaal waar een nieuw maatje hoeft niet speciaal een man te zijn .
Een popje is ook leuk en dat je rustig aan het rond kijken bent is alleen maar goed .
Nog even en het broedseizoen begint en dan is er meer keus en aanbod .
Veel succes met zoeken  ;) ;)

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht