5 mei 2025, 16:48:10

2e valkparkiet, wat te doen?

Gestart door Jelco, 25 februari 2012, 18:53:26

« vorige - volgende »

Jelco

Hamish, mijn valkparkiet is nog geen jaar oud. Ik zit nu in de ziektewet dus kan hem alle aandacht geven van de wereld.. Maarr... ik ga binnenkort weer heerlijk aan het werk dus dan zit de arme ziel alleen.. Ik heb dan wel een papegaai en een parkiet maar daar word Hamish gek van. Hij is erg onrustig in de woonkamer en hier in me eigen kamer is die lekker rustig.. Ik wou een vrouwtje voor hem kopen.. Maar ben ik hem dan kwijt? Gaat zijn tamheid eraf of wat als die haar of zij hem helemaal niet accepteerd? Hij is nogal erg gehecht aan mij, parkiet die we hebben is niet tam, is erg bang maar Hamish probeert soms wel toenadering te zoeken.. Zoals die bij iedereen doet, ook bij onze grijze roodstaart papegaai maar dat hoeft die niet meer te doen omdat die hem dan gelijk doodbijt een keer... Dus wat moet ik doen? Wat zeggen de echte experts ervan?

milaja

of ze elkaar leuk gaan vinden weet je nooit natuurlijk.
maar ik zou het wel proberen,wel zo leuk voor hem.
en als hij al heel tam is wordt hij echt niet minder tam hoor.
en anders moet je kijken of je een popje erbij neemt die ook al tam is.

Jelco

Dankjewel, Milaja voor je reactie.. Ik zal binnenkort eens even kijken bij de vaste kweker waar ik kom of ik een leuk vrouwtje ziet wie me aanspreekt.. Zoals Hamish dat ook deed.  ;D