29 maart 2024, 00:55:56

zwartmasker

Gestart door samantha21, 14 februari 2012, 18:50:26

« vorige - volgende »

carco

Citaat van: Bert_85 op 15 februari 2012, 20:03:29
Citaat van: carco op 15 februari 2012, 11:36:42
Gezoomd is de oude benaming voor dominant pastel


Het is andersom hoor, gezoomd is de officiële nieuwe naam en dominant pastel is de oude.
Gezoomde vind je tegenwoordig ook al voor lagere prijzen.

Vriendelijke groeten,

Bert


Oeps: typefoutje, wist ik wel  :-[
Klik op het plaatje voor onze site!




Patrick

Citaat van: carco op 15 februari 2012, 11:36:42
Gezoomd is de oude benaming voor dominant pastel en inderdaad is een ef stukken goedkoper dan een df ( ik heb een df gezoomde bleekmaskerwitmaskerman ), maar in ef heb je lichte en donkere waarvan de eerste volgens mij ook weer duurder zijn ( maar ook mooier )

Groetjes : Caroline.


Ga je gelijk weer corrigeren grinzzzzzz.
We praten over een goed type of een slecht type gezoomd.
De slechte type's laten het minder zien als de goede type's.
Maar het leuke is dat je uit een slecht type ook een goed type kan kweken en andersom. Daarnaast kan je ook nog selectief gaan selecteren op de kop afscheiding en daar mee door kweken om dit contrast steeds groter te maken (als ik het goed heb).
Ik kweek voornamelijk met deze mutatie om alle splitten eruit te kweken en dit jaar ga ik wat witmasker gezoomde poppen op zuivere wildkleuren zetten. Voor deze koppeling gebruik ik enkel slechte type's gezoomde witmasker poppen om de donkere kleur zo min mogelijk te verminderen bij zowel de witmasker als de wildkleuren die er later weer uit gekweekt kunnen gaan worden.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

carco

Hé da's gemeen, jij vertelde me dat dit alleen bij de df was en bij ef je licht en donker hebt  >:(  ;D
Klik op het plaatje voor onze site!




samantha21

persoonlijk vind ik het mooist dat de kop echt donkergrijs is maar het lichaam niet, datje het contrast echt goed kan zien  :)

maar zelf kweek ik niet, vind ze erg mooi om gewoon thuis te hebben bij mijn andere 2 lieve valkjes  :)
misschien later wel.. heb nu niet echt de ruimte ervoor  :)

wel leuk om te horen dat ze wat goedkoper zijn geworden..
maar er is nog veel te leren voor mij als ik alles zo lees  :P

Patrick

Citaat van: carco op 15 februari 2012, 21:10:02
Hé da's gemeen, jij vertelde me dat dit alleen bij de df was en bij ef je licht en donker hebt  >:(  ;D


Nee............. Bij zowel EF en DF spreek je van een goed of slecht type. We moeten de richtlijnen van de standaard aanhouden en daar worden tot nu toe enkel nog DF gevraagd maar EF worden wel gewoon gekeurd (en winnen ook nog een prijs omdat deze als enkel factor in de buurt komt van de standaard).
Bij een DF licht type zie je de zooming nauwlijks en dan is het weer een slecht type omdat het moeilijk tot zelfs niet te zien is. Bij een DF donker type zie je de zooming weer wel en dan is het weer een goed type.
Bij een EF donker type zie je de kenmerken of zooming niet of moeilijk en is het een slecht type...... snap ie?
De kenmerken van gezoomde moeten duidelijk goed zichtbaar zijn om van een goed type te spreken.
Op het forum van de benelux staan goede en minder goede foto's en vooral bij de kweekverslagen staan veel foto's waar je zelf kan kijken of vergelijken............. of kom na de kweek weer een keer langs (wel alleen anders ga ik echt binnen zitten als jullie weer met zijn 2en komen en aan 1 stuk door kwebbelen) dan laat ik je het weer zien (mits ik ze gekweekt hebt natuurlijk).

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

smiley

Beste Meneer Patrick

Nu ben ik wel een beetje beledigd ,en voor straf nemen we de volgende keer nog iemand mee  ;D ;D
Want wij zijn reuze gezellig maar erg aanwezig ja ??

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Bert_85

Citaat van: Patrick op 16 februari 2012, 18:47:31
Nee............. Bij zowel EF en DF spreek je van een goed of slecht type.


Licht en donker type dat ken ik ... maar slechte valkparkieten die bestaan niet Patrick!  ;)
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Patrick

Citaat van: smiley op 16 februari 2012, 21:03:01
Beste Meneer Patrick

Nu ben ik wel een beetje beledigd ,en voor straf nemen we de volgende keer nog iemand mee  ;D ;D
Want wij zijn reuze gezellig maar erg aanwezig ja ??

Groetjes Conny

Krijg je van mij een choco tof..... stuk of 3 tegelijk  ;D
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Patrick

Citaat van: Bert_85 op 16 februari 2012, 21:37:16
Citaat van: Patrick op 16 februari 2012, 18:47:31
Nee............. Bij zowel EF en DF spreek je van een goed of slecht type.


Licht en donker type dat ken ik ... maar slechte valkparkieten die bestaan niet Patrick!  ;)


Nu ben ik ook de weg kwijt Bert......... De 1 zegt men praat over een goed of slecht type qua kleur en de ander weer van donker of licht type. Anyway........ ik blijf ze alle 2 mooi vinden  ;)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

carco

Citaat van: Bert_85 op 16 februari 2012, 21:37:16
Citaat van: Patrick op 16 februari 2012, 18:47:31
Nee............. Bij zowel EF en DF spreek je van een goed of slecht type.


Licht en donker type dat ken ik ... maar slechte valkparkieten die bestaan niet Patrick!  ;)


Om toch maar even mee te doen: ik heb een hele slechte hoor, van Patrick overgenomen  :-X  :P ( zit achter een pop aan die verboden is voor hem)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Patrick

Zo slecht is die niet hoor qua kleur maar kan wel beter daar ben ik het mee eens.
Beau heeft dus het gedrag van de kweker overgenomen hahahahaha
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

carco

 :o :o als ik dat van te voren geweten had  :P
Klik op het plaatje voor onze site!