19 april 2024, 20:45:27

zwartmasker

Gestart door samantha21, 14 februari 2012, 18:50:26

« vorige - volgende »

samantha21

14 februari 2012, 18:50:26 Last Edit: 14 februari 2012, 18:52:39 by samantha21
ik was opzoek naar mooie mutaties en kwam de zwartmasker ( zwartkop) tegen.. nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel nou een valkparkiet met deze mutatie zou kosten?

Koen19

Nou ik denk eerder dat je mensen ((hobby)kwekers) mag vinden die ze überhaupt hebben/verkopen.

Naar mijn inzien een zeer zeldzame mutatie

Dennisfr

de juist naam is gezoomd  df  (dubbel factor).

samantha21

Citaat van: Dennisfr op 14 februari 2012, 19:35:52
de juist naam is gezoomd  df  (dubbel factor).



ok, dank je wel. weer wat geleerd :)
maar ben wel benieuwd wat de kosten zijn voor de aanschaf van zon valkje

Dennisfr

kan wel prijzen roepen maar dit varieerd nogal kwa prijs en vaak ook maar net wat men er voor over heeft. en dan zijn ze ook nogal moeilijk te vinden prijzen varieren nogal is tussen de 100 en 200 euro wat ik dan heb gezien.nadeel is kwaliteit varieerd ook nogal is kwa formaat en zo.

Jeroenw

Caramba  :o zijn ze echt zo duur?

Jel

Ik heb zelf een koppel Dominant Pastel (gezoomd) zitten en voor een DF betaal je inderdaad als snel tussen de 100 en 200 euro en dan hebben we het nog niet over Belgie waar de prijzen nog iets hoger zijn.
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

nick01

persoonlijk vind ik die prijzen behoorlijk hoog.
heb laatst een koppel bleekmasker dominant pastel ef x bleekmasker laten schieten, kon ik ophalen voor een prijs waar je normaal nieteens een koppel mooie bonte voor koopt.

en als je een beetje gaat spitten in de belgische sites en de plekken en mensen weet waar je moet zijn kun je dominant pastellen voor minder dan de hier aangegeven prijzen kopen ( helemaal met de komende markten voor de deur :))
hoeft toch ook niet per se een dubbelfactor te zijn, kan toch ook een mooie enkelfactor zijn.

samantha21

best een prijsje zit eraan dan..
maar ze zijn wel mooi  ;D
maar het is dus gezoomd of dominant pastel ipv. zwartmasker. maar gezoomd of dominant pastel zijn het zelfde dan?

carco

Gezoomd is de oude benaming voor dominant pastel en inderdaad is een ef stukken goedkoper dan een df ( ik heb een df gezoomde bleekmaskerwitmaskerman ), maar in ef heb je lichte en donkere waarvan de eerste volgens mij ook weer duurder zijn ( maar ook mooier )

Groetjes : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




samantha21

wat een info allemaal zeg...
nog best lastig al die mutaties. en nu hebben we het nog alleen maar over een zwartmasker ( dominant pastel)..
ppf... ik las bij mutaties dan je de mutatie kan herkennen aan dat de eerste 10 vleugelpennen donker zijn? zijn er nog herkenningspunten dan?

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




samantha21

15 februari 2012, 15:16:02 #12 Last Edit: 15 februari 2012, 15:21:35 by samantha21
Citaat van: carco op 15 februari 2012, 13:12:31
Kijk hier maar even:

http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewtopic.php?t=165&mforum=valkparkietenbenelux

Groetjes : Caroline


ik zie alleen een stukje tekst en geen foto's ? klopt dat?

bedankt voor de link trouwens  :)

Bert_85

15 februari 2012, 20:03:29 #13 Last Edit: 15 februari 2012, 20:13:10 by Bert_85
Citaat van: carco op 15 februari 2012, 11:36:42
Gezoomd is de oude benaming voor dominant pastel


Het is andersom hoor, gezoomd is de officiële nieuwe naam en dominant pastel is de oude. Verenonderzoek door Mutavi heeft uitgewezen dat de dominant pastel valkparkiet dezelfde mutatie is als deze die (dominant) gezoomd noemt bij verschillende andere kromsnavel soorten. Dus dienen we onze naamgeving aan te passen.

Gezoomde vind je tegenwoordig ook al voor lagere prijzen.
Naar mijn aanvoelen: EF gezoomd vind je vanaf €40, DF gezoomd vanaf €60. Zeker op de Belgische vogelbeurzen waar vaak ook Fransen staan. Meestal in combinatie met witmasker.

In deze rubriek vind je meer foto's van gezoomde:
http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewforum.php?f=20&mforum=valkparkietenbenelux

Vriendelijke groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Patrick

Citaat van: samantha21 op 15 februari 2012, 11:40:28
wat een info allemaal zeg...
nog best lastig al die mutaties. en nu hebben we het nog alleen maar over een zwartmasker ( dominant pastel)..
ppf... ik las bij mutaties dan je de mutatie kan herkennen aan dat de eerste 10 vleugelpennen donker zijn? zijn er nog herkenningspunten dan?


Beetje knappe gezoomde valkparkiet laat de zooming op bijna iedere veer zien. Persoonlijk vind ik het 1 van de mooiste mutatie's die er is en gelukkig zijn de prijzen al aardig naar beneden gegaan.
Op de link die Bert hier neer had gezet staan diverse foto's :-)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl