18 april 2024, 08:41:02

hysterisch

Gestart door tiny, 21 november 2002, 19:01:11

« vorige - volgende »

tiny

hallo, we hebben een groot probleem;
onze tuur die altijd zo lief was,luistert niet meer.
Als hij uit zijn kooi is kunnen we hem niet meer vangen.Hij blijft vliegen en dan vliegt hij overal tegen.We zetten eerst kuifje in de kooi en dan tuurke maar niets hielp. Hij is ook verschrikkelijk bang van alles,willen we hem in de kooi wat  aaien dan is hij hysterisch.
Misschien moeten we hem apart zetten ?
moeten we hem terug in de voliere zetten ?
Wie kan ons helpen ?
 :'( :'( :'( :'(
Hij was echt heel lief en kon een hele tijd bij u blijven zitten .Nu komt hij zelfs nietmeer naar zijn speelgoedmaand en van zijn snoepjes komt hij ook niet eten
we zijn teneinde raad.

Wie helpt ons,

groetjes

tiny

Peter

Hallo Tiny,

Zijn er de laatste dingen veranderd? Zoals een nieuwe kooi, nieuwe meubels en indeling veranderd? Hoe oud is Tuur? Tuur vliegt overal dus tegen... is dat denk je uit paniek of door misschien slecht zicht van Tuur?

Groetjes,
Peter

tiny

hallo peter, er is niets veranderd in huis. hij heeft dat nu een dag of tien.Tuurke is 3 maanden .
Zou het komen dat hij misschien bij 2 andere valken in de kooi zit.
ik had al gedaht van hem apart te zetten.
mijn dochter heeft hem nu in de hand maar voor zij hem uit de kooi had ,dat wou hij niet.
Als hij door huis vliegt dan luistert hij nietmeer,hij komt zelfs nietmeer als kuifje bij ons zit
wat moeten we doen???????????

groetjes

tiny

Diana

 
Ik denk dat je, je valkje beter apart kunt zetten. dan misschien legt hij zijn aandacht weer volledig bij jou, hij heeft nu natuurlijk ook een andere valkparkiet waar hij na om kan kijken. Heeft hij trouwens lang in de volieré gezeten? want als je hem de voliere uit doet en in een kooi plaatst is alles nieuw en vreemd en schrik hij misschien snel.

Peter

Hoi Tiny,

Moeilijk hoor... Kun je anders eens proberen om Tuur in een andere kooi bijvoorbeeld in een andere ruimte te plaatsen. Zodat je het gedrag van Tuur kan bestuderen of het echt door Tuur komt of door een situatie waardoor Tuur zo doet. Echt moeilijk om zo iets te zeggen op afstand...

Heel erg veel succes,
Peter

tiny

hallo, ik was van plan om  hem apart te zetten.
Het is  niet te doen als hij los vliegt is hij echt wild.
We durven hem niet meer los te laten.
Als ge een hand in de kooi steekt dan is hij al bang.
Ik wou eens proberen als hij apart zit van met trosgierst en als het niet lukt dan gaat hij de voliere in.
T 'zou jammer zijn,want t'is zo'n mooie.

bedankt voor de reacties en ik zal je op de hoogte houden
groetjes,

tiny

Peter

Hoi Tiny,

Vervelend allemaal hoor :( Maar apart plaatsen is waarschijnlijk ook beter voor de zijn/haar eigen veiligheid. Ze kunnen soms ook zo hard tegen een muur of raam aanvliegen.

Is de voliere buiten? Zo ja denk nog wel aan de grote tempratuursverschillen die er nu zijn. Misschien kun je beter wachtten dan tot volgend jaar...

Veel succes!
Peter

tiny

hoi peter,
ja de voliere is buiten maar dat is wel het allerlaatste wat ik doe ik ga toch echt alles proberen.
Mijn neef is dierenarts en ik kan hem eens raadplegen.
In de kooi is hij rustig en kalm en hij eet goed en hij laat de andere valken met rust.
Ik snap het gewoon niet wat die valk aan de hand heeft.
Ik ga hem PROBEREN te vangen en dan zullen we zien.

groetjes

Tiny

Paul

Hoi Tiny,
Ik heb een popje en kreeg die samen met een andere pop in een kooi.
Ze waren bijde een klein beetje tam en de bewuste pop kwam zelfs af en toe op je hoofd of schouder zitten.
Toen heb ik een kamervolliere gekocht en de popjes samen met 2 mannen erin geplaatst.
Sinds die tijd was er helemaal niks tams meer aan het popje.
Ze kwam nooit meer bij je zitten en vloog zelden de kooi uit.
Pas geleden heb ik de pop op een ander adres met een ander jong mannetje neergezet.
Het was gewoon ongelofelijk want het popje was ineens supertam en tot op heden is ze dat gebleven.
Je kan alles met haar doen, kopje en rugje aaien laat ze gerust toe nu en ze blijft uren op je schouder zitten.
Klinkt een klein beetje zoals wat bij jullie Tuurke gebeurd is.
Je zou dus inderdaad kunnen proberen Tuurke appart te zetten maar misschien ook wel in een andere ruimte.
Zolang ze elkaar blijven zien is de situatie voor Tuur niet echt erg verandert namenlijk.
In elk geval veel succes met je Tuurke en ik hoop dat ie weer zo tam wordt als voorheen.

Groetjes,  Paul

tiny

Hallo,
ik heb goed nieuws.
Onze tuurke hebben we in een andere kooi gezet en wel waar ze elkaar niet meer zagen.
Als kuifje floot dan floot tuurke terug. :D :D :D
We hebben hem pas gisteren voorzichtig in de keuken uit zijn kooi gehaald,omdat dat een kleine ruimte is en ja hoor hij bleef bij mij op de schouders en heeft bijna zijn schrik overwonnen.
We lieten kuifje los en hij werd weer gek , nu denk ik dat tuurke eigenlijk een treeske ( vrouwke) is en kuifje een manneke. ::) ::) ::) ::)
Samen in de living lukte al wat beter en we konden hem met veel geduld op de vinger laten zitten en hij (zij) was rustig.Ze zitten nog apart en vanmorgen had ik kuifje losgelaten en die vloog recht naar de keuken op de kooi en fluiten dat was nie meer normaal.
Dus denk ik dat kuifje die het hof wil maken en dat tuurke niet voor hem valt.
We zullen afwachten ,maar ik hou jullie op de hoogte,

groetjes
 :) :) :) :) :)


Tiny

linda

hoi tiny,
spijtig vind ik dit als ik dit lees want het waren zo dikke vriendjes.Maar kuifje heeft altijd een boontje gehad voor tuurke , maar je moet er ook aan denken dat het broer en zus zijn he dus kweken kan je die niet laten doen denk ik. Tuurke zal zich bedreigt voelen door kuifje denk ik (die is er nog niet aan toe want die is veel te jong).
Als je zo verder gaat lololol dan staat binnenkort je hele huis vol kooien lol ik heb er nog eentje staan he lolol.
Ik hoop dat het binnenkort weer beter gaat en dat je ze weer samen kan zetten, want ze hadden het wel leuk samen in de kooi.groetjes en tot binnenkort
linda en co

tiny

hallo,
met tuurke is het dik in orde.
We hebben een paar dagn in de keuken gezet en hem er daar uitgehaald.
Ze zitten weer samen en zijn de dikste vriendjes ,alhoewel dat altijd zo geweest is.
Wat hem gescheeld heeft weet ik niet,het blijft een vraagteken.Ge ziet wel dat er voor veel een oplossing is en dat geduld in de eerste plaats komt.
Ik dank iedereen die mij gesteund heeft. :) :) :)

Groetjes


Tiny  ;) ;) ;) ;)