28 maart 2024, 11:56:26

eitjes komen weer niet uit

Gestart door LindaP, 11 februari 2012, 12:07:17

« vorige - volgende »

milaja

dat heb je goed gedaan dan.
laat ze maar weer even lekker hun zelf zijn en genieten.
het is ook heel frustrerend als je al dat werk voor niks doet,ook voor de vogels.
wie weet over een paar maandjes.

LindaP

Oh, oh, geen rust hoor. Nestkastje weggehaald en nu alweer ei gelegd op bodem kooi. Pa en ma waren maar zo aan het piepen de hele avond en gaven dus een seintje dat het kastje weer moest hangen, moedertje zit weer in het kastje wat we net hebben opgehangen. Ik had ze even wat rust gegund, maar ze gingen meteen hele week weer paren, wel tien keer per dag. Ik zal nu maar vanaf begin wat water op de bodem zetten. Kan ook eitje weghalen, maar ze wil broeden.
Ik zal jullie op de hoogte houden. Gr. Linda

milaja

ze houden je wel bezig hè.
als je echt wilt dat ze een poosje stoppen met broeden moet je even bij gedrag kijken,topic alweer een eitje.
daar staat info over druppels waarvan ze niet meer broeds worden.
als je het eitje weghaalt gaat ze toch door met leggen en dat is ook niet goed.

LindaP

ok, bedankt voor de tip. Inmiddels zit Ruby weer op haar, nu 4 eieren en baddert ze ook af en toe. Ben benieuwd hoe dit nu weer gaat aflopen.

LindaP

Hiermee stopt deze topic, vier eitjes niet bevrucht, helaas. :'(

milaja

het enige wat je nog kan proberen is andere stokken.
heb wel eens gehoord dat het aan de dikte van de stokken kan liggen voor de grip.

carco

wat zonde nou  :(

Groetjes : Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




LindaP

Hoi,
Na de vier eitjes die onbevrucht waren heeft Ruby nog drie eitjes gelegd en die zijn wel bevrucht. Ze zit alweer drie weken op de eitjes met man Tuesday en nu zit er in één eitje een scheurtje maar niet over de breedte maar over de lengte. Is dit normaal? Ik ben weer bang dat ook dit nestje weer niet uit gaat komen.

Groetjes,
Linda

milaja

het enigste wat je kan doen is afwachten helaas.

LindaP

Ons vierde nestje en nog nooit een eitje uitgekomen. Van de drie bevruchte eitjes (heb de jongen zien bewegen, daarna werd het ei steeds donkerder met luchtkamer goed te zien), twee met een barstje overdwars en gisteren buikje van Ruby helemaal vies, in ei zat embryo, maar niet verder ontwikkeld. Vandaag tweede eitje ook barstje en het derde eitje ziet er ook levenloos uit en is nu grijs aan het verkleuren, dus we halen de nestkast weer weg. Ik las dat er op een symposium hierover gezegd is dat het embryo dan in het begin al niet goed is en dat het niet komt doordat er iets mis gaat in de laatste weken. Ik heb het idee dat de kwaliteit van de embryo
s niet goed is. Denk er aan een broedkastje aan te schaffen, maar als dit laatste het geval is dan lost dit ook niets op. De vogels zijn mooi en gezond, maar goed, ook bij gezonde mensen kan er van alles misgaan. Het is wel zielig, ze hebben zo hun best gedaan. En wij ook, gezond voer, badje op de bodem... Over dit laatste las ik overigens ook dat eieren niet nat gespoten mogen worden, heb ik ook nooit gedaan, maar als Ruby gebadderd heeft is ze toch ook nat op het ei?

Gr. Linda

carco

Hoi

Balen dat het weer niet gelukt is.
Het enige wat ik kan verzinnen, en wat ik al eerder aangekaart heb ik toch een eitje te laten onderzoeken.
Pa en ma kunnen iets sluimerends bij zich dragen waar ze zelf geen last van hebben.

Was de ontlasting vd ouders al eens onderzocht?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




milaja

helaas.
je weet inderdaad niet of de ouders wat bij zich dragen of dat genetisch alles klopt ook al zijn je vogels gezond.
als ze zelf gewoon goed gebroed hebben bereik je ook niks met een broed kastje dan.
de vogels reguleren de vochtigheid zelf en als ze gebadderd hebben zijn ze niet drijfnat als ze op de eieren gaan maar vochtig,met spuiten is het gewoon helemaal nat.
echt jammer dat het weer niet gelukt is.


LindaP

Dank je wel voor je reactie. Ja we gaan dat doen, eitje en ontlasting laten onderzoeken. Je hoort wel hoe het afloopt.
Gr. Linda

LindaP

 :)heel goed nieuws, tijdens onze verbouwing stonden de valkjes op een koude zolder, helemaal alleen, 4 eitjes gelegd en tot onze grote verbazing na 4 mislukte nestjes, nu twee donsjes geboren, dus onze conclusie is dat het nu wel gelukt is omdat ze veel rust gehad hebben.

We hebben een gele en een witte donsje, de ouders
zorgen erg goed voor de kindjes.
We laten nog van ons horen.