16 juni 2024, 22:42:35

pap voor een valkje

Gestart door kim1986, 26 januari 2012, 20:09:44

« vorige - volgende »

kim1986

hallo, ik hoor van de mensen zeggen waar ik man valken heb gehaald, dat zei die valken pap gaven.

ik heb zelf 2 koppels valkparkieten en zou ook graag binnen enkele maanden willen proberen om valken te kunnen krijgen van men koppels,
maar hoe werkt het nu echt allemaal, en wat wordt er bedoeld met pap dan ?
is dat iets dat ik zo kan kopen of iets dat ik moet maken ?

groetjes kim

Tim1987

Pap voor een vogel kun je kopen en dit moet je aanmaken met water. Ik ben zelf geen voorstander van pappen.
Meeste die dit doen doen dit om de vogel handtam te maken.
Ik heb wel altijd pap klaar staan in het geval dat ik dwangvoeding moet doen. Als het niet nodig is laat ik het aan de ouders over.

kim1986

ja we zouden dit ook doen om de vogels echt handtam te maken hoor,
dus dan weten we dat we die pap in een dierenspeciaalzaal kunnen halen eh,
alvast bedankt voor de reactie

groetjes kim

Tamireya

Waarom de vogels pappen als de ouders ze goed voeden?

Ben ook geen voorstander van het pappen tenzij het noodzakelijk is (ouders voeren niet goed, ouders plukken extreem enz.).

Je krijgt de kleintjes ook zonder pap makkelijk handtam, daar heb je echt geen voeding voor nodig.
Als je ze regelmatig uit het blok haalt en ze aan mensen laat wennen is dit helemaal geen probleem.

Kijk eens hier wat het voor risiko´s vergt als je de valkjes met de hand opvoed:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13124.0.html


smiley

Hallo Kim

Als je de jonge vogels regelmatig uit het blok haal dan worden ze ook heel erg tam.
De pap die je een jonge vogel geeft maakt dat hij je als ouders ziet .
De vogel moet wel bij je blijven zitten, want jij bent de gene met de pap spuit !!
Maar zodra hij zelf kan eten dan ben jij niet meer nodig en is het tam zijn zo voorbij .
Als je hem vaak uit het blok haalt dan went hij aan het vastpakken en kroelen en leert hij dat je leuk bent ,zonder dat hij voer krijgt .
Dan win je zijn /haar vertrouwen en heb je ook een echt tamme vogel .
Iedereen hier op het forum zal je het zelfde zeggen ,alleen pappen als het niet anders kan .
En het lekker aan de ouders overlaten ze hebben ze niet voor niets gehad .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

the duke

ik ben ook geen voorstander van pappen
maar er zijn altijd omstandigheden dat je er voor kunt kiezen om te pappen
en niet om ze tam te krijgen want met veel geduld krijg je bijna alle valkparkieten tam