2 catharina's bij 2 valkjes, vraagjes

Gestart door saskiaw, 7 februari 2012, 09:28:25

« vorige - volgende »

saskiaw

Hallo,

Ik ben al jaren ''verlieft'' op catharina's en nu ga in er eindelijk 2 neemen  ;D
Omdat ik nieuw ben in deze soort (heb eerder kakariki's, grasjes, kwartels en diamandduifjes gehad en heb nu valkparkieten) dacht ik mischien hebben jullie nog op of aanmerkingen op mijn plan.
Het plan is als volgt:

Woensdag ga ik kijken bij een kweker met jongen, ik zou dan na 1 week het eerste jong kunnen halen, en na 4 weken het 2e.
Ik heb al 2 valkparkieten, maar geen enkele mogelijkheid tot quarantaine, dus wou ik mischien een ontlastingsonderzoek laten doen voordat ik ze hierheen haal, en ze mischien ook laten testen op papegaaienziekte. (dit bij elkaar kost volgens mij veel meer dan de vogels zelf, maar goed  :-\ )

Vervolgens wil ik ze eerst in een andere kooi houden, nadat ze goed gewend zijn samen los (na een week of 3?) en daarna geleidelijk samen in de kamervoilere met de 2 valkjes. dit een een kamervolliere van ferplast, die met een schuin dak en dan de grotere variant.

Ik heb een valkje dat eerder problemen heeft gehad met eieren, namelijk eerst een prolaps en daarna een buitenbaarmoederlijk ei, :o  :'( er is mij door de vogelarts vervolgens aangeraden haar zo min mogelijk tot broeden te stimuleren. Is het nu beter voor mij om 2 popjes erbij te nemen? Ik kan toch niet kweken als ze samen met de valkjes in deze kooi zitten.

Qua voeding wou ik ze hetzelfde geven als de valkparkieten:
grit, maagkiezel, sepia, mineralenblok, teurlings 228, water met 3/4 dagen in de week vitamines erdoor, regelmatig fruit/groente/bruinbrood/rijst enz en een keer in de week kiemzaad met eivoer. Ook probeer ik ze wat pellets te laten eten, maar dat is meer voor erbij.

Als ik dingen zou moeten aanpassen hoor ik het graag!

Ik hoop dat het niet erg is dat ik hier een nieuw topic van gemaakt heb, het leek me wat overzichtelijker.

Ik heb deze vraag ook op een forum voor catharina's geplaatst, maar omdat hier ook mensen met zowel catharina's als valkjes zijn vraag ik het hier ook nog even.