23 mei 2025, 23:09:50

MATCH MAKER :)

Gestart door Henk_en_Otje, 5 februari 2012, 14:07:09

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

Hai Hai !
Ik ben Mariska, heb 8 valkjes thuis, waarvan 2 koppels.  laatst heb ik voor mijn vrouwtje een mannetje geregeld...inmiddels is het kwartje gevallen bij haar ( ze zijn beide 2 jaar )  en gaat ze de heeele tijd kippetje zitten voor hem. ze wil echt gewipt worden. maar het mannetje 'ziet'het niet of..naja weet niet echt wat hij ermee moet.  ik heb ,om te helpen een broedblok opgehangen... dat was al interessant... maar nog niet echt genoeg. ik heb er nepeitjes ingelegd...  en toen waren ze er allebei volop mee bezig. mannetje in het bllok, vrouwtje territorium verdedigen. alleen.... hoe ''zorg'' je verder dat het mannetje het nu echt op haar gaat doen ???
kijk wat niet gaat gaat niet...maar heeft iemand verder nog tips ?
x mariska

Jaimy

poeh..zorgen dat ze "het" gaan doen..misschien is het mannetje inderdaad te onervaren..als je miss het geluid van parende valkparkieten laat horen (youtube) ? ik zeg maar wat...:P verder zou ik het niet weten..dat zou hij echt zelf moeten uitvogelen ;)

Groetjes Jaimy

Dennisfr

laat de vogels lekker hun eigen gang gaan als het hun tijd is komt het allemaal vanzelf.