9 mei 2025, 01:18:46

aanschaf van een jonkie

Gestart door Joyce28, 23 februari 2004, 13:54:39

« vorige - volgende »

Joyce28

23 februari 2004, 13:54:39 Last Edit: 23 februari 2004, 14:12:26 by Joyce28
In verband met aanschaf van een kamervoliere,dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een kameraadje voor mijn vogel aan te schaffen
Wel 1 bij een kweker vandaan,die net zelf kan eten.
Maarrrrrr ik twijfel,dit is een pop en is 3 jaar alleen geweest.Ze is hartstikke tam,en fluit heel hard wanneer ik weer terug kom,van bv alleen al de hond uitlaten.Dus best wel op mij gericht.
Zal de tamheid helemaal verdwijnen als er een valkje bij komt?
En een nadeel is natuurlijk dat je niet kan zien wat er bij komt,als het valkje 7 wkn is.
En als je hem na de eerste rui koopt en het geslacht wel kan zien,weet ik natuurlijk niet of het gaat klikken en/of ik de tweede valk ook handtam krijg,want dat wil ik natuurlijk ook graag,of zou dat niet gaan?

graag jullie reacties.......ik ben het heel goed aan het overdenken want het valkje heeft er geen baad bij als hij straks weer terug moet omdat ik er zonodig 1 bij wilde

Annouschka

Hoi,

toevallig zit ik hier ook met zo'n probleempje.  Ik heb echter de knoop al lang doorgehakt en binnen 3 weken komt er een jonkie van 6 weken bij.  Chewy zit wel nog maar een maand of 8 alleen maar is de laatste tijd zeer op ons gericht en zit de hele tijd bij ons als we thuis zijn.

Ik heb ook schrik voor wat komen gaat, ik hoop dat het klikt, normaal mag dat met een jong valkje geen probleem zijn heb ik me laten vertellen.  Ik hoop het van harte.  Ik denk dat hij hier wel tam zal blijven aangezien het jonkie ook al handtam zal zijn.
Ik ben niet echt de geschikte persoon om je op dit moment raad te geven denk ik aangezien ik ook nog niet weet hoe het hier zal uitdraaien. :-/

Anders laat ik je iets weten als het ander valkje er is.

Groetjes
Annouschka

Joyce28

24 februari 2004, 15:53:20 #2 Last Edit: 24 februari 2004, 15:54:55 by Joyce28
Ja ben benieuwd hoor,hou me op de hoogte,leuk!!

En,ik sta ook al genoteerd op een wachtlijst hoor ;),dus heb ook de knoop doorgehakt.Dit jonkie,zal ook met handen vertrouwd raken

Karin

Hoi Joyce,

Het  maakt niet uit of het uiteindelijk een man of pop zal zijn hoor, ook 2 valkjes van hetzelfde geslacht kunnen goed met elkaar overweg. In het begin zal het misschien wel even wennen zijn voor je valkje, maar meestal gaat het wel goed hoor. Ook zal je valkje gewoon tam blijven, hij / zij zal hooguit wat naar het andere valkje gaan trekken.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Joyce,

Ik kocht een keer een koppeltje en die gingen zelfs broeden.
Ze waren ook beide tam de een wat tammer dan de andere.
Maar er lagen na een tijdje wel heel veel eitjes en het bleken dus ook 2 popjes die beide eitjes gingen leggen.
Ze waren echt onafscheidelijk ik wilde ze aan een mannetje koppelen en dat lukte dus echt niet want het was een echt koppel ze waren gek op elkaar.
Tot ik een nieuw valkje kreeg toen veranderde alles.
Het ene popje was op slag verliefd op het nieuwe mannetje en dat is nu een heel hecht koppel.
Maar ik bedoel dus dat 2 popjes echt heel goed met elkaar op kunnen schieten en net zo goed als een echt koppeltje.
En ze kunnen ook beide dus gewoon tam blijven.

Groetjes, Paul