28 maart 2024, 16:55:26

Ziggy's valkparkieten

Gestart door ziggy1994, 5 februari 2012, 00:33:59

« vorige - volgende »

ziggy1994

Hallo allemaal,

ik ben ziggy en ben sinds vorig jaar zomer begonnen met het houden van valkparkieten het begonnen er met 2 in een kooitje en al snel werd het een voliere vol haha
ik heb op dit moment 24 valkparkieten waarvan er 14 een vast koppel zijn en de rest zijn losse
op dit moment heb ik 5 koppels in de kweek vlucht zitten
de mutatie's wat ik wil kweken zijn : geelwangen , witmaskers , lutino's...
de koppels hou ik in een kweekvlucht van de afmetingen 2.45 meter lang , 1.35meter diep , 2.40 meter hoog en de overige valken zitten in een vlucht van 3 meter lang , 2.40 meter hoog en 1.35meter diep
hier zijn wat foto's van mijn valken :

















carco

Altijd leuk weer een nieuw dagboekje te volgen  :D

Heb je ze op een zolder zitten?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ziggy1994

ze zaten inderdaad op een zolder
ik heb nu 2 volieres gebouwd in een slaapkamer

Mandytje

Heey ziggy,

Leuk dat je een dagboekje begonnen bent ;D haha.
En ik vind dat je mooie valkjes hebt hoor.
Hoop echt dat je nu wel succes hebt met je jonkie's.
Je moet gewoon fftjes geduld hebben en dan komt alles wel goed ;D
Heb je al een beetje zin in 25 februari hahaha 8)

Ik zie je nog wel!

Groetjesssss

ziggy1994

ja dankje mandy
ik hoop het ook dat me volgende nest het wel overleefd en niet zo afloopt als de vorige keer
jaa ik heb zeker zin in de 25ste ben benieuwd wat der allemaal te vinden is  :P

Jaimy

Hallo Ziggy!

Berg mooie valken heb je!  ;D Wat is er dan met het vorige nestje gebeurd? Zo te lezen zijn er genoeg mensen te vinden in Zwolle straks ;)

Groetjes Jaimy

ziggy1994

@ jaimy
de ouders hebben de jonkies niet gevoerd
ze werden ook veel te klein geboren
ik was bij mandy geweest die ook op dit forum zit en haar jonkie van 1 dag oud was al groter dan toen mijn jonkies anderhalve week waren dus ze zijn helaas beide overleden en pas is de vader ervan ook overleden...

ziggy1994

hier nog wat foto's van mn valken en de voliere's :











De rustvlucht :


De kweekvlucht :

samantha21

hey!

ik zag dat je een voliere had in een slaapkamer had. ziet er goed uit hor.. en mooie valkjes  :)

debster0504

hoi ziggy,

welkom op t forum  ;D
mooie valken heb je  :D

ik heb een valk bij mandy vandaan. en straks komt er nog 1 bij  ;D zelf heb ik ook een dagboek gemaakt van onze valk. onze valk Yoshi heet tie.
kom geregeld bij mandy en misschien gaan wij ook de 25e naar zwolle  ;D

veel plezier op t forum

ziggy1994

nieuwe foto's van mijn valken :










Mandytje

Heey Zig,

Mooie foto's weer hoorr ;D

Groetjess

ziggy1994

haha dankje mandy
ik heb bij die pop die bij jou vandaan kwam der mannetje ff bij gezet in apparte kooi tot die wond helemaal weg is dan zet ik ze samen weer terug vandaag ging dat ene koppel die gepaard had in het broedhok zitten dus denk dat ik binnekort wel eitjes heb alleen civa is raar bezig hahaha ik heb die ene schommel gekocht bij je toch met die touwtjes der aan nou hangt er een touwtje los en echt de hele dag zit ze er aan sinds het licht aan gaat tot ze gaan slapen zit zij aan dat touwtje te kloten hahaha niemand anders kijkt der naar om alleen zij

Mandytje

oh echt hahaha, valkjes kunnen soms rare beestjes zijn, alleen we weten natuulijk niet wat er in dat koppie omgaat, haha.

ziggy1994

haha het lijk net zo een klein kind die nieuw speelgoed heeft en daarmee de hele dag wil spelen ze speelt er nu nog mee hahah