even meer belangrijke informatie nodig

Gestart door mon, 30 juni 2003, 21:11:15

« vorige - volgende »

mon

hallo paul en trudie,
het gaat hardstikke goed met beauty ik heb nog even een paar vraagjes het eten gaat geweldig ik doe er een beetje eivoer door de pap en soms een paar kleine zaadjes, maar wat moet ik nou doen ik geef hem nog 4 keer per dag met een lepel pap hoe bouw je dat af en hoe leer je hem uit een bakje eten,moet je dan de pap gewoon gaan neer zetten en niet meer met lepel geven er staan zaadjes in zijn kooi op de grond en ook water maar hij pak nog niets wel soms knabbelt hij aan de trosgierst,hij houd erg van kroelen zit graag bij mij het is een geweldige ervaring om te zien hoe ze ze hechten aan mensen en ze nu al herkenen echt geweldig zom babyvogeltje ik denk dat deze band geweldig wordt,ik heb ook goede band met mijn andere valkjes maar deze wordt door mij met de hand opgevoed dat heb iets specials bedank voor jullie lieve raad groetjes mo.

Speedy

Hoi Mon,

Na een week ga je het afbouwen naar 3 keer.
En op een gegeven moment merk je vanzelf dat ie ook al meer gaat zoeken tussen de zaadjes, maar dan is ie al ongeveer 6 weken.
Die van mij is nu 7 weken en krijgt nu nog 2 keer per dag alleen eivoer, beetje nat, zonder pap.
De rest eet hij al iets uit de voerbakjes.
En een stukje trosgierst.

Groetjes,
Trudie

mon

HOOI TRUDIE
ik geef hem nu precies om de 5 uur pap maandag heb ik hem 1 week dus maandag ga i terug naar 3 keer per week en dan de maandag daarop naar 2 keer week is dat de bedoeling, ik vind het wel tegen vallen en ben erg onzeker of ik het wel goed doet ivm met genoeg water en poeder verhouding en is het wel warm genoeg en is het niet te warm ik vind het een grote verantwoording maar doet het met veel plezier ik zie hem wel groeien, heb jij ervaring met valkjes die je met de hand heb opgevoed wat waren jou ervaringen enhoe zijn ze kwa gedarg zijn ze echt super tam omdat ze van jou afhankelijk zijn geweest met handopvoed groetjes mon

mon

ik vind het wel erg dat je in de winkel niet de beste adviezen krijg want dan had ik deze week  al 3 voedingen moeten geven terwijl hij door jullie advies nu 4 voedingen krijg en hij eet echt goed ook die laatste voeding en groeit goed dus hij heb het wel nodig die extra voeding dus ben erg blij met de site jullie weten meer dan die winkels gelukkig door ervaring ja toch thanks monique

Speedy

4 juli 2003, 04:11:26 #19 Last Edit: 4 juli 2003, 04:13:37 by Speedy
Hoi Mon,

Als je zin hebt om mijn verhaal te lezen, dan kan je het hier vinden...ahum het zijn 17 pagina's hoor.

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=verhaal;action=display;num=1030146187;start=0

Ik heb nu voor de 3e keer een kleintje op te voeden.
De 1e was 6 weken, dus al bijna zo goed als zelfstandig.
Deze is wel tam, maar laat zich niet graag pakken, wel kroelen.
En wil altijd weten wat je gaat doen, dus vliegt je achterna de keuken in.
De 2e had ik vanaf dat ze bijna 4 weken was.
Ik hoopte ook op een hele hechte band met haar, maar ze is een kreng.
Ze heeft nu goede contact met Yellow, een mannetje die er later is bijgekomen.

En mijn 3 jong die ik boer is Angel, deze is nu nog heel erg lief. Ik hoop dat ie dat blijft.

Je kan alles lezen aldaar.

Groetjes,
Trudie

Speedy

Ben ik nog ff.
Over de verhoudingen die ik hier gebruik.

Ik nam in het begin 1 theelepeltje eivoer en die stampte ik fijn, of ik haalde de grote pitten eruit.
En 1 theelepeltje pap.
Dit mengde ik door elkaar met 7 theelepeltjes heet water.
Roeren tot een papje, niet te dik klonterig maar zeker ook niet te waterig dun.
Dus je kan er nog iets water bij doen, dit merk je gauw genoeg als het te droog wordt.

Nu geef ik nog maar 2 theelepeltjes eivoer met 6 theelepeltje water.
Het is een beetje gevoel hoe het makkelijk gegeten wordt door de kleine.

Trosgierst eet ie al goed nu, in het begin kon ie niet zo goed pellen.
Klinkt gek, maar je moet je wijsvinger erop zetten en met je nagels maak je pel geluidjes.
Je nagels ff over elkaar heen laten schieten.
(weet het niet goed uit te leggen, maar je zal wel weten wat ik bedoel)
Het eten van zaadjes komt ook vanzelf wel goed, het is toch een instinct wat die kleintjes hebben.

Succes verder.

Groetjes,
Trudie

mon

ik heb nog even een vraagje ik heb een gepareld denk ik een vrouwtje van bijna 1 jaar maar ze gaat onder de stok hangen met haar vleugels wijt uitstaand  en op de stok doet ze het ook dat is toch mannetjes gedrag dat doen ze toch om een vrouwtje indruk op te maken of doen vrouwtjes dat ook,nog een vraag  het mannetje en vrouwtje wat ik al had doen niet zo vriendelijk tegen deze jonge vlakje  ze zoeken hem haast niet op en de man blaast naar het jonge valkje kan dat nog wel goed komen of niet?trouwens het valkje gaat zelf al wat voer eten fijn parkietenvoer ik ga nu terug naar 3 keer per dag pap geven je ziet hem of haar groeien hardstikke leuk om meetemaken.alvast erg bedank voor jullie lieve raad groetjes mon trouwens trudie ik heb jou 17 paginas gelezen leuk om te lezen nu weet ik precies hoe het zit met jou valkjes .

Kolkkie

Hoi Mon,

Einstein (pop) doet dat ook. Dat is om ff de vleugels te strekken en energie kwijt te raken.

Je andere vraag weet ik niet, laat ik maar aan de experts over.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Fijn om te horen Mon, dat alles goed gaat.
Hier heb ik ook 2 poppen die het doen hoor, op de kop hangen met de vleugels helemaal open.
Leuk is dat.
Denk gewoon om ff de oksels op te frissen?  :D :D :D :D
Nee geen idee, want ik heb 1 pop, die dus helemaal geen mannetje in de buurt wil hebben, dus ze zal het zeker niet doen om te lonken.
En dat ze blazen naar de kleine, ja dat gebeurt soms hier ook, mar het is gewoon laten zien wie de baas is denk ik dan maar.
Geen idee, verder gaat het hier wel goed.
Ik heb de kleine overdag al bij de anderen.

Groetjes,
Trudie

mon

dit zijn ze nou chiko,binky en de baby beauty

mon

dit is mijn nieuwe kooi ,deze kooien zijn alleen te kopen
in ridderkerk.

Speedy

6 juli 2003, 15:48:55 #26 Last Edit: 6 juli 2003, 15:52:04 by Speedy
Hoi Mon,

Leuke valkjes zo samen en vooral een heel mooie kooi zeg, wow....lijkt wel regenboog kleuren, of komt dat door de flits?
Heel mooi is ie hoor, ze boffen maar dat ze daarin wonen. ;D

Groetjes,
Trudie

Ellen

Dat is zeker een mooie kooi Mon.
Ik neem aan dat het een zwarte is en dat de kleuren
door de flits komen?
Het is een leuk stelletje valkparkietjes zo samen en je
kan nog echt zien dat "Beauty" een baby valkje is.
Lief hoor.

Dat het maar zo goed mag gaan verder, ziet
er gezellig uit bij je.

Gr. Ellen.

mon

dit is baby beauty hij of zij eet goed en groeit goed en is eigenlijk erg aanhankelijk zit graag bij mensen en hou van kriebelen,de relatie met de andere valkjes moet nog beter worden.groetjes mon

Speedy

Citaatdit is mijn nieuwe kooi ,deze kooien zijn alleen te kopen
in ridderkerk.

Hoi Mon,

Heb je al gezien dat er nog iemand zo'n mooie kooi heeft als die van jou?

Kijk hier maar http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=news;action=display;num=1057414981;start=11

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Boek;action=display;num=1057500997;start=

Toevallig hè?

Wel mooi hoor.

Groetjes,
Trudie