Catharinaparkieten samen met valkjes binnen

Gestart door saskiaw, 1 februari 2012, 18:03:51

« vorige - volgende »

saskiaw

Hallo,

Ik ben al jaren verlieft op Catharinaparkieten, elke keer als ik ze even in het echt zie lig ik er weer weken van te dromen. (of juist wakker)  ::)

Maarr... ik heb al 2 hele leuke valkparkietjes!

Ik heb al even gezocht maar ik kan alleen info vinden over deze combi in buitenvoliere's .

Dus vandaar mijn vraag: kan ik in mijn ferplast kamervoliere naast mijn 2 valkjes ook 2 Catharinaparkieten houden?
(zonder vogels te benadelen natuurlijk!)

Omdat ik een kamer van 28 vierkante meter heb ik kan wel tijdelijk een andere kooi ernaast hebben, maar niet permanent.

Ik wil trouwens niet kweken hoor, ik kan nu ook wel raden dat dat niet kan. mijn valkjes zijn 2 popjes, en de eventuele Catharinaparkieten zou ik ook wel van hetzelfde geslacht willen om verleidingen te voorkomen  :P

Ik heb het iedee dat jullie nu gaan zeggen dat het niet kan  :-[
maar ik wil het toch even vragen.

Groetjes, Saskia

Rianne

Ik heb een koppel Cathi's in de voliere gehad bij de valken. Dit ging heel goed, alleen in het broedseizoen werd het mannetje erg dominant, joeg de valken bij de blokken weg en soms bij het voer.
Het kan zijn dat dit in het karakter van het mannetje zat, de popjes bleken erg rustig te zijn. Ik denk niet dat het in een ruime kamervoliere veel problemen zal geven, wel vraag ik me af of je een Cathi net zo tam krijgt/kan houden als een valkje.

saskiaw

Dat is al een positiever antwoord dan dat ik had gedacht (en ook positiever dan wat mijn vriend hoopt geloof ik ;))

Ik lees nogal uiteenlopende dingen over het tam maken van catharina's.....
Ik meende begrepen te hebben als ik ze jong (wel zelfstandig ik ben geen fan van handopvok) bij een kweker vandaan haal de ze regelmatig in de handen heeft, ze goed tam te maken zijn.  ???

Als dit niet klopt hoor ik het graag! want ik heb nu een valkje die niet op handen wil en dat is soms best lastig iv.m. loslaten.

Wat ik net nog vergeten ben te zeggen: als ik thuis ben zijn de vogels los, dus elke dag weel een paar uur.

saskiaw

Na veel onderzoek heb ik besloten.
Er komen 2 catharina parkieten bij  ;D ;D


♪ Marlies

Catharina's kun je zeker even tam krijgen/houden als valkjes. Geen probleem.

Rianne