11 mei 2025, 03:50:51

3e Valkparkiet of niet?

Gestart door Corax, 14 februari 2012, 21:03:07

« vorige - volgende »

Corax

Ik heb nu 2 valkjes, een popje en een mannetje. Ze zijn van September 2011 dus ongeveer 4-5 maand oud.
Ze zijn al sinds november samen, maar echt elkaar leuk vinden doen ze niet. Ze blijven gewoon weg van elkaar en gaan blazen als ze te dicht zitten.
Ook voor het eten gaan ze "vechten" zo met hun snavels, maar wondjes heb ik nog niet gevonden.
Maar soms gaat het mannetje ook achter het popje aan en tegen zingen, fluiten, of de staart proberen te pakken  :P
En op mijn schouder gaan ze ook zo ruzie maken als ze op dezelfde schouder willen zitten :P

Ik was dus aan het denken om nog een 3e valkje bij te nemen, omdat ik ze leuk vind :D
Maar ik weet niet of het problemen gaat oorzaken met die twee dat ik nu heb, ik heb gelezen,gehoord dat ze paren gaan vormen dus ik zou niet graag hebben dat er een buitenbeentje erbij zit.

Voor een 4e te nemen heb ik ook gedacht maar ik denk dat mijn kooi te klein zal zijn. (Ik laat ze wel elke dag rond vliegen in mijn kamer en hebben veel speelgoed om aan te knagen)

Dus terug naar de vraag, een 3e valkje kopen of niet?

mvg

Jeroenw

Vier is altijd beter dan drie je krijg inderdaad kans op een buiten beentje

Ik zal zeggen grotere kooi kopen en twee valkjes :)

milaja

helemaal mee eens.
je hoeft niet perse 2 tegelijk erbij te nemen.
maar uiteindelijk een even aantal is wel beter.

Corax

okay, ik ga het dan bij 2 houden.
Jammer genoeg heb ik de ruimte niet voor een grotere kooi.

Ik heb zo een binnenvoiliere 60x60x170 dusja

Tamireya

Als je valkjes er dagelijks uit mogen (niet alleen maar een paar minutjes) dan is de kooi wel ruim genoeg voor ze  ;)

Heb zelf ook zo een voliere staan en daar zitten op dit moment 3 valkjes in (daarvoor 4).