10 mei 2025, 22:04:24

dichte neusgaatjes

Gestart door bren, 18 augustus 2003, 17:02:52

« vorige - volgende »

bren

Hoi

Ik heb een vraagje,

Mijn nieuwe valkje is door een andere valk aangevallen zo'n 2 dagen terug. Daardoor is zijn neusje kapot. Zijn neusgaatjes zijn aan de bovenkant en onderkant een beetje doorgescheurd waardoor de neusgaatjes met bloed zijn gelopen. Dat is gaan stollen waardoor hij nu moeilijker kan ademen. Je ziet ook dat ie  door zijn snaveltje ademt en dat tijdens het ademen zijn staartje op en neer gaat.
Ik heb hem bij Lique vandaan en zei zegt al dat het bloed vanzelf weg moet gaan en dat ik me niet al te veel zorgen hoef te maken..Ik vertrouw erop dat zij wel weet of het kwaad kan...Maar ja..
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
De wondjes zijn op zich niet groot en die genezen wel weer maar die dichte neusgaatjes..daar gaat het me om...
Niks aan doen? Of hebben jullie tips?

Groetjes, Brenda

Tara

Hoi Brenda,

jee wat naar, je zou met een nat fijn iets moeten erin gaan maar alleen met wat? Een naald is wat te gevaarlijk en wordt moeilijker nat :-/. Ik denk als je echt onzeker bent ff moet telefoneren naar een DA en die kan je wel raad geven wat je moet doen natuurlijk.

Veel succes :).

Groetjes, Tara

Lique

Heej bren,

Als je gewoon met water en een wattenstaafje goed blijft schoonmaken, komt het zeker wel goed.
En de zalf is ook erg goed, het wondje is met een paar dagen dicht.
En wat ik gisteren heb gedaan, meteen sate prikker.
De punt eraf halen, zodat er geen scherpe stukjes aan zitten, langs de randjes van de neus gaan.
Maar hiervoor moet je Micky goed vast pakken, zodat hij zijn koppie niet kan bewegen, anders kan het erger worden.
Maar na een paar dagen, zal het beter zijn, dan probeert hij het er wel uit te niezen.
Maar logisch dat je je een beetje zorgen maakt...

groetjes lique

bren

Ja, ik maak het idd steeds schoon met watjes en zag net dat het ene neusgaatje een beetje vrij komt. Ik heb toch even de DA gebeld en die zeiden ook dat het vanzelf goed moet komen en dat ik hem alleen een beetje kan helpen met een nat watje. Dat het bloed een beetje loskomt
Ze adviseerden me dat wanneer hij niet goed eet ik ff langs moet komen.
. Hij niest al af en toe en dan komt er ook een beetje vuil uit, dus misschien dat het over een paar daagjes wel minder is.
Ik hoop het.

Het is wel een schatje zeg...

XX Bren XX