7 mei 2025, 19:53:48

valk verliefd op grasparkiet

Gestart door kyravalk, 28 januari 2012, 14:15:14

« vorige - volgende »

kyravalk

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en we hebben een probleem met onze valke man, ik hoop dat jullie ons raad kunnen geven. Hij is bijna 6 maanden en we hebben ook 4 grasjes. 2 popjes en 2 mannetjes. Nu is onze valk verliefd op een van onze gras popjes.
Hij doet niks anders dan de hele dag achter haar aan vliegen en hij doet heel stoer, loopt met vleugels wijd en wil op haar gaan zitten. Hij jaagt op alles wat bij haar in de buurt komt. Zo ook ons. Hij heeft geen tijd meer om lekker bij ons te zitten en wordt een beetje agressief, terwijl hij juist heel lief is en aardig tam aan het worden was.
We hebben een valkje erbij gekocht maar die zit nog in de kooi, ze is nog niet aan ons gewent de kooi staat op de tafel en savonds gaat hij bij haar in de kooi slapen.
Wat kan ik doen om hem niet meer achter het grasje aan te laten gaan. groet kyra

Bello

Ach jeetje toch, hij is verliefff

Kun je ervoor zorgen dat je valkje alleen bij het valkenpopje in de kooi kan en niet meer bij de grasjes?

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

kyravalk

Hij zit alleen snachts bij het nieuwe valkje in de kooi, overdag zijn de grasjes en hij los in huis. de nieuwe zit nog in de kooi die komt er nog niet uit, overdag plaats ik hem af en toe bij dr maar dit vind hij niet leuk. Gaat heel hoog zielig zitten fluiten en gaat als een gek door de kooi. Hij doet er alles aan om bij het grasje te zijn. De grasjes zijn ook los in huis dus uit elkaar halen gaat niet.

Jeroenw

Is het niet mogelijk om de kooi in een andere kamer te zetten
Uit het zicht van het grasje . En hem samen met het nieuwe valkje is dat ook een pop dat werkt beter.

Dan laat je zE poosje samen in de kooi even niet eruit laten en zo aan elkaar te laten koppelen ,

Jeroen

kyravalk

ok zal proberen om ze een plek te geven in een andere kamer, bedankt