29 maart 2024, 06:06:15

Wat kan ik nu nog doen?

Gestart door Cybergirlie, 13 juli 2003, 10:52:48

« vorige - volgende »

Cybergirlie

Hallo allemaal,

Zoals sommige al wisten was Pinto er een beetje slecht aan toe en na dat ik naar dr.Feld had gebeld en een aantal medicijnen heb gekregen en yakult door zijn pap moest doen  ging het ff goed met mijn valkje maar nu gaat het echt niet meer goed  :'(  hij is nu hartstikke mager en sinds vanochtend is hij zo slap en hij valt steeds bijna om.Wat kan ik nu nog doen ik heb al water met dextro energy gegeven want dr.Feld had al gezegd om het drinkwater aan te zoeten met druivensuiker of honing omdat ik ook nog vitamine in het water moest doen die een beetje bitter zou zijn en ik deed er aldoor honing door maar sinds vanochtend probeer ik maar dextro energy tabletten door het water.En het enigste wat hij doet is alleen maar drinken wil niet meer eten.
Ook heb ik in 1 van m'n boekjes gelezen om zoveel mogelijk suikers te geven en natuurlijk geen gewoon suiker maar druivensuiker.
Ook stond erin om hem apart in een ziekenkooi te zetten maar hoe doe ik dat want dat heb ik niet echt.
Ik weet ook niet wat ik me daarbij moet voorstellen want die moet ook rond de 35 graden zijn staat in het boek.Heeft iemand nog wat info wat ik zou kunnen gebruiken?

Groetjes Cybergirlie

smile_emerald

Hey Cybergirlie,

Sterkte alvast, ik hoop dat het goed afloopt. Ik heb het idee dat jouw valkje wel wil eten, maar genoeg heeft van die pap. Misschien moet je eens een trosgierst aanbieden of een paar lekkere zonnepitten. Daar zijn alle valkjes dol op. Ik denk dat Pinto zijn papje een beetje zat is, net zoals jij geen zin meer hebt in babyvoeding. Probeer maar eens wat droogvoer aan te bieden. Als hij daar van eet, kan je er nog wat eikrachtvoer doorheendoen. Als hij echt nergens meer van eet, moet je kijken waar de oorzaak ligt. Heeft hij dan niet iets in zijn keel zitten? Succes ermee.

Groetjes Esmeralda.

Cybergirlie

Hoi Esmeralda,

Bedankt voor jou advies alleen heb ik alle soorten voeding al in de kooi staan zoals trosgierst,eikrachtvoer,zaadjes,grit,sepia,mineraalblok en water gemengd met die vitamine die ik heb gekregen van de DA.

Groetjes Cybergirlie

Speedy

Hoi  Cybergirlie,

Jeetje ook jij al slecht nieuws met je kleine...verdorie.
Ik hoop dat je nog iets van natte warme eivoer in hem kan krijgen, misschiendat dat wel lukken wil.
Eivoer even die hele zwarte pitjes eruit halen en dan nat maken met warm water, geef hem dat eens, misschien dat ie het dan wel eet.
Geen pap erdoor doen.
Wel zorgen dat het warm blijft, dus au bain marie.


Groetjes,
Trudie

Cybergirlie

Hoi Trudie,

Bedankt voor het advies.Hij heeft net alweer iets gegeten ,want hij probeert zo nu en dan wel wat te eten alleen hij blijft als een gek drinken,zal dat ernstig zijn voor hem?

Groetjes Cybergirlie

Speedy

Ja het lijkt mij niet normaal dat vele drinken, iets met de niertjes?
Als je hem nat eivoer zou geven, is dat eigenlijk ook al voldoende vocht.
En van alleen maar drinken, krijgt ie diaree.
En dat kan nooit goed zijn.
Hoe is dit zo gekomen?
Heb je de kleine al lang?



Cybergirlie

Ik heb ze nu 7 weken en ze zijn ongeveer 12 weken oud Devi is kern gezond maar Pinto niet echt hij had eerst last van braken en dat ging later weer goed maar nu lijkt het wel of hij maar niet aankomt ik heb net ook al even de voicmail van dr.Feld ingesproken want ik vind het maar eng hoor.Hij staat ook zo wankel op zijn pootjes.En hij wil ook de hele tijd bij mij zijn he.Hij zit ook de hele tijd te rillen net of hij het koud heeft ,dus wat had ik gedaan,ik had hem vanmorgen uit de kooi gehaald vers water met dextroenergy gegeven en die vitamine van dr.Feld erdoor en daarna bij mij onder de dekens gehouden.Want daar is het lekker warm en ik heb geen ziekenkooi of zoiets en ook geen speciale warmte lamp dus tja dan moet ik toch iets.
Ik vind het echt heel erg zielig voor hem en die ander is zo actief.Ik ben gewoon bang dat Pinto een zwakke vogel is helaas.En het is nog wel mijn valkje want Devi is van mijn vriend.
Ik hoop echt dat het nog goed komt.

Groetjes Cybergirlie


smile_emerald

Jah... wat is het toch... Ik denk dat je vogel ziek is, koorts ofzo :-/ Maar dan al zo jong... Heeft je vogel ook diarree? Want dan heb je juist veel vocht nodig, omdat je zoveel verliest. Heeft ie niet iets verkeerd gegeten wat Devi niet heeft gegeten? Ik weet namelijk niet of al die troep (dextro energy, yakult of nog iets anders) wel zo gezond is voor een vogel. Probeer de oorzaak te vinden, dan kunnen we je verder helpen. En geef alsjeblieft niet de moed op, Pinto is vast een sterke vogel die nu hard aan het vechten is! Succes.

Groetjes Esmeralda.

Cybergirlie

Dank je Esmeralda,

Die yakult is in iedergeval het advies van dr.Feld en dextroenergie is druivensuiker denk ik en dus zou dat ook wel oke moeten zijn want dr.Feld adviseerde dus ook druivensuiker.

Groetjes Cybergirlie

smile_emerald

Ok, dan moet het wel ok zijn. Wanneer begon het eigenlijk, dat je het merkte. Dan kan je kijken wat er fout is gegaan. Vergeten een raam dicht te doen, of ligt het toch aan de voeding, of was dit gewoon niet te voorzien? Denk er goed over na.

Groetjes Esmeralda.

Speedy

13 juli 2003, 15:14:55 #10 Last Edit: 13 juli 2003, 15:15:36 by Speedy
Ja als ik iets warms zou willen maken, dan pak ik een doos en beplak die van binnen met aluminium folie (zie bij mijn verhaal Speedy op blz. 1 zo heb ik Punky opgehaald)
Dit houdt de warmte vast, is een goede issolatie.
En als je evt. een grotere doos hebt, leg je op de bodem nog een krant en daarop een gasten handdoekje en evt. als je het hebt en het past...een kruik.
Wel handdoek om de kruik doen, anders verbrandt de kleine.

Hopelijk heb je hier even een noodoplossing voor.


Cybergirlie

Bedankt Trudie

Das echt een goed idee alleen heb ik geen kruik :'(
Maar ik ga eens in de familie rond vragen of iemand er 1 heeft.

Groetjes Cybergirlie

Speedy

Probeer het tijdelijk dan maar met een lege cola fles of zo....als je maar bedekt met handdoek en de dop van de valk af, mocht het gaan lekken.

Succes.

Cybergirlie

Ik heb gekeken bij jou verhalen leuke foto´s trouwens.
Alleen dan nog de vraag moet ik de doos dan wel afsluiten? anders vliegt hij er steeds uit.
In ieder geval bedankt voor je advies Trudie.

Speedy

Als hij nog kracht heeft om te vliegen, ja dan zou ik daar een stukje gaas of zo overheen leggen, of een rooster van de oven.
Het zijn maar ff tijdelijke oplossingen.
Je hebt het goed met je kleine voor, dus niks zieligs aan.