28 maart 2024, 14:29:05

Klein vraagje!

Gestart door Warbling, 25 januari 2012, 11:30:13

« vorige - volgende »

Warbling

Hoi allemaal!

Sinds maandagavond ben ik in het trotse bezit van 2 valkparkieten, Bo en Sam. Ze zijn nu 12 weken. Of het mannetjes of popjes zijn weet ik nog niet :) Ze zitten bij onze grasparkietjes in een voliere van 50x80x170 en dat gaat heel goed. We hebben ze handtam gekocht en ze zijn dus als wij thuis zijn lekker uit hun kooi :D
Van Sam is de kleur overduidelijk, hij/zij is gewoon wildkleur.

Maar van Bo vraag ik het me toch af!
In de eerste instantie dacht ik dat hij/zij wildkleur gepareld is.
Zal hem even zo goed mogelijk proberen te omschrijven, heb nog geen foto. Nouja, alleen een onduidelijke telefoonfoto, helaas.

Om te beginnen heeft hij weinig geel op zijn koppie, wel gewoon oranje wangvlekken. Door het geel heeft hij grijze vlekken en zijn kuif is geel met grijs. Op zijn borst is hij gewoon grijs, de rest van zijn lichaam heeft witte parels. Zijn staart is helemaal geel, met grijs erdoorheen.

Toch maar de slechte telefoonfoto erbij:


Zal vanavond even een betere foto proberen te maken.

Overigens maakt de kleur me helemaal geen bal uit, als die maar lief en leuk is. Ben gewoon nieuwsgierig :P

Groetjes, Desire
Bo & Sam lieve valkjes <3
Goofy, Jack @ Moos stoute grasjes :D

Sanna

Hallo Desire,

Ja hoor, je valkje is wildkleur gepareld. Sommige geparelde valkjes hebben nou eenmaal meer parels dan anderen. Deze is mooi tot helemaal bovenop het koppie gepareld. Hopen dat het een popje is, dan blijven de mooie parels :D.

Groetjes, Sanna

Warbling

Hoi Sanna,

Oke, bedankt! :D
Zou inderdaad leuk zijn als het een popje is en dat de parels blijven. Vind hem/haar wel heel erg leuk zo. 8)
Afwachten dus..

Groetjes,
Desire
Bo & Sam lieve valkjes <3
Goofy, Jack @ Moos stoute grasjes :D