19 april 2024, 23:38:38

wat voor mutatie?

Gestart door ptje, 31 januari 2012, 19:10:00

« vorige - volgende »

ptje

eindelijk dan een paar foto's van onze nieuwe aanwinsten.
Sorry de foto's zijn van slechte kwaliteit misschien omdat ik het fatsoenlijk fotograferen maar niet onder de knie krijg (bloos bloos).
Misschien weten jullie wat voor mutaties het zijn?
De bonte is Rocky en de gele (lutino??) heet Monty, ze zijn een half jaar oud.


Oja en ik weet niet wat de ouders waren.

carco

Ik vraag me af of Rocky wel bont is? In ieder geval is ze een opaline. Heeft ze ook gele slagpennen?

Monty is inderdaad een lutino.

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




ptje

Mij is vertelt dat het twee broertjes zijn.
Oef gele slagpennen, volgens mij heeft ie gele slag pennen maar ook een paar grijze, morgen zal ik eens proberen betere fotos te maken, in ieder geval als de vleugels gevouwen zijn zie ik gele pennen maar aan de onderkant zijn ook grijze pennen  ???
Als ik vragen mag, wat is opaline eigenlijk?
Ze zijn in ieder geval uit één nest dat is me verteld

Jeroenw

Opaline is het vlekken patroon op zijn rug vleugels hals en borst
Kijk maar naar deze foto van Lisa


Vlekken patroon

Ik denk dat hij ook bond is hij heb een gele vlak geel tussen zijn poten

Gr. Jeroen

ptje

Aah wat een lieffie, die lijkt op mijn Tweety van jaren geleden een heel tam meiske.
Oke nieuwe poging om foto's te maken want ik word nu heel nieuwsgierig.


Het leverde mij wel een paar verontwaardigde blikken op hihi, rot op met dat ding.

Jeroenw

Opaline bond ja dat is ze  :)
Ze mag er ook wel wezen knap ding lutino prachtig

ptje

Dank jullie hartelijk
voor de moeite en de uitleg maareh je zegt nu heel de tijd ze, denk je dat het poppen zijn?
Sorry voor de vele vragen maar ik ben nog aardig blanco wat dit soort dingen aangaat.

Jeroenw

Bond is moeilijk te zeggen nog mannen verliezen hun vlekken na de eerste rui vlekken ook parels genaamd maar bij bonte kan het drie jaar duren voor dat de parels weg zijn je lutino ik weet het niet of het een man of vrouw is , fluit ze of hij  fluiten ze alle twee

ptje

31 januari 2012, 20:41:20 #8 Last Edit: 31 januari 2012, 20:43:33 by ptje
Rocky fluit wel en aardig fel ook, het is gelukkig niet zo dat ie de hele dag door staat te bléren .
Monty fluit ook maar is veel rustiger, bij hem/haar ben ik al zover dat ik met mijn hand vrij dichtbij kan komen, Rocky is wat "wilder" en feller, niet agressief hoor.
Mochten het nou wel pop en man zijn moet ik ze dan uit elkaar halen omdat ze uit één nest komen?
Dat zou wel sneu zijn omdat ze behoorlijk aan elkaar gehecht zijn.

Jeroenw

Nee hoef niet . Wel als je met ze wil kweken broer en zus krijg je geen goede jongen uit , en echt ten strengste af te raden maar gewoon voor gezelfschapdieren is het oké , mocht ze later eieren leggen .vervang de eieren voor nep eieren ,komen de eieren niet in ontwikkeling

Weet u echt voor 100% zeker dat ze uit het zelfde nest komen?



ptje

31 januari 2012, 21:02:56 #10 Last Edit: 31 januari 2012, 21:06:03 by ptje
Volgens de dierenwinkeleigenaar wel,(dus 100% zeker is het niet) die had ze van een kweker en vertelde dus dat het twee broertjes zijn, maar ja hoe het ook zij, mocht Monty toch een vrouwtje zijn en ze gaan wipwappen en eitjes leggen dan leg ik er wel zoals je zei nepeieren in.
Als ik daar weer eens ben zal ik het eens navragen.
We zijn wel blij met het tweetal, mijn zoon zei ik neem Rocky en dan mag jij Monty wel haha, hij vond dat mams er ook eentje mocht (de scheet )
In elk geval bedankt voor de hulp (oja zeg maar gewoon jij hoor hihi)

carco

Lutino's zijn meestal poppen, maar het kan natuurlijk ook een man wezen.
Monty heeft volgens mij ook parels? Die lijkt me nl nogal geel voor een gewone lutino?

Rocky is inderdaad een bonte opaline.

Ik zie dat ze geringd zijn?
Dan kan je aan de hand daarvan de kweker achterhalen en vragen of het inderdaad broer/zus of broers/zussen zijn?

Als Rocky fluit denk ik dat dat een man is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ptje

of Monty gepareld is weet ik niet, ik zie wel lichtere veertjes er tussen zitten, heb al geprobeerd een foto er van te maken maar is niet echt duidelijk maar och maakt ook eigenlijk niet uit.
We hebben ze voor het plezier en voor de knuf.