2 mei 2025, 21:48:51

beginnen met valkjes kweken :)

Gestart door ____Arno____, 23 januari 2012, 19:28:32

« vorige - volgende »

____Arno____

bedankt allemaal en (ps ik heb ng geen valkparkieten) kweek alleen maar met grasparkieten maar zo te zien is valkparkieten niet gemakkelijk om te houden 

Patrick

Zijn wel makkelijke vogels hoor maar je moet als het mogelijk is met bepaalde dingen rekening houden. Bij bepaalde kleuren kan je direct zien wat de man of pop is maar dat is meestal met geslachtsgebonden mutatie's.
Als je met grasparkieten om kan gaan dan lukt dat zeer zeker ook met valkparkieten (zijn alleen iets groter).
Welke kleuren vind je zelf mooi en welke zou je eventueel willen kweken? Mooiste is als je bv 2 koppels zou beginnen en dan waar alle 4 bij een andere kweker vandaan komen of uit diverse koppels om zoveel mogelijk onverwant te kunnen kweken. Voordeel is dat je dan van de jongen die je eruit kweekt zelf koppels kan maken uit je eerste 2 koppels om zo een eigen lijn op te zetten.

Zou alleen geen grasparkieten samen met valkparkieten in 1 kweek ruimte doen. Grasparkieten kunnen nog wel eens de valkparkieten verstoren of zelfs beschadigen. Valkparkieten zijn zelf erg verdraagzaam tegen over andere vogel soorten en zelfs een kanarie kan je samen met een valkparkiet huisvesten ;-)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

____Arno____

ik kan van mijn vriend  een grijze man (met gele kop en rode kaakskes) gratis krygen en hy is 6jaar oud

Patrick

Oke dat is een wildkleur man. Heeft hij er zelf ook mee gekweekt en weet je wat voor kleur jongen eruit zijn gekomen?

Welke kleuren zou je zelf willen kweken of maakt dat je nog niet zoveel uit?

Gr,

Patrick

____Arno____

nh het maakt niet uit welke kleur en heeft ng niet geweekt.
voliere is zo goed als af 2m70 breed 1m80 lang en 2m hoog
maar weet niet meer of ik ng valkparkieten ga houden.

Patrick

Jammer wat het zijn echt makkelijke vogels en ook leuke om te hebben. Wat houd je tegen om het eens te proberen met een koppel?

Gr,

Patrick

____Arno____

ok ga het probereen :)

grt; arno

____Arno____

vind het hele mooie vogels maar ik heb geen kweekkooi die groot genoeg is voor een koppel valkparkieten in te zetten :(

Jeroenw

Ik heb er misschien over heen gelezen maar ik stel de vraag toch ;)
Ga je valkparkiethouden samen met gras parkieten?

Zo niet dan kan je een koppeltje kweken in je voliere
Voliere diend dan als kweek kooi :)

____Arno____

mensen ik heb mijn grasparkieten weg gedaan wil eens opnieuw beginnen met 1soort maar ik weet niet welke soort ik zou kweken  heeft iemand suggesties?

grt; arno

Jeroenw

????????????

wat denk je zelf, of bedoel je welke kleur?

____Arno____

Jeroenw

31 januari 2012, 17:23:36 #42 Last Edit: 31 januari 2012, 17:46:19 by Valkparkieten uit charlowa
Ik raad zebra vinken aan  ::) je bend hier op valkparkieten forum
Wat zullen we nou aanraden ;)

Waar de topic overgaat! Valkparkieten mooiste vogels die er zijn

Alexandra

duhhh je zou ook kanaries kunnen gaan kweken..  ;)

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Rozzy-lee

Sneeuwuilen misschien  ;D ;D ;D ;D