23 mei 2024, 08:34:47

kan pop zich dood broeden

Gestart door Gajes2009, 22 januari 2012, 01:00:48

« vorige - volgende »

Gajes2009

Hallo Ik heb een vraag. Mijn pop heeft 3 eitjes gelegd en ze zit er dag en nacht op te broeden. Nu heb ik gehoord dat ze zich dood kan broeden. Klopt dit? En zo ja hoe gaat dat dan?
Ze eet wel gewoon goed ze is alleen heel erg fel ook naar mij terwijl ik er normaal alles mee kan doen. Ze heeft me zelf gebeten. Maar dit komt door de eitjes ze beschermd ze. Het is niet dat ik niks met haar kan doen want heel soms komt ze even uit de kooi om met me te kroelen. Ze zit er nu bijna 2 weken op en wil ze over een weekje weghalen.
Gajes2009

Sanna

Hai,

Zolang je pop goed eet en geregeld eruit komt om te poepen is er niks aan de hand. Houd haar gewicht dus in de gaten, als ze erg vermagert moet je het nest wat eerder opruimen.

Zolang ze op haar eitjes zit zal ze inderdaad erg beschermend zijn en erg fel reageren als je in haar kooi komt. Over het algemeen: hoe tammer je valkje is, hoe agressiever ze zal zijn tegen jou. Als het goed is moet ze buiten de kooi haar oude zelf weer zijn. In ieder geval, zodra het nest is opgeruimd is ze weer het valkje dat je kent.

Groetjes, Sanna