29 april 2024, 03:02:06

Flevovalkenhof 2012

Gestart door *Esther*, 20 januari 2012, 22:27:57

« vorige - volgende »

*Esther*

26 juni 2012, 19:11:53 #90 Last Edit: 26 juni 2012, 19:14:56 by *Esther*
Foto's!



NR1 van Tycoon en Tais: Bleekmasker (gezoomd?). Kattig valkje.




NR2 Mauro en Noor: Cinnamon witmasker. Heel lief en rustig.





NR3 van Mauro en Noor: Cinnamon bleekmaskerwitmasker. Errug mooi!




NR4 van Picasso en Loenatik: Bonte witmasker man. Bijdehand valkje.

De karakters beginnen nu al een beetje zichtbaar te worden.
Wat mannen en poppen zijn weet ik niet vd nrs 1 2 3. Alleen nr4 weet ik, dit is een mannetje.

Ze liggen alle vier in één blok. Hier heb ik voor gekozen nadat ze geringd zijn. Sommige werden geplukt en nr 4 zat alleen.

Er zijn nu nog (maar) 1 wit, 1 geel donsje over van Jim en Jill.
Daarbij heb ik het overgebleven donsje (geringd nr5) van Tycoon en Tais gelegd want er is een geel donsje van hun dood gegaan.

Picasso en Loenatik zoeken een nieuw blok. Samen met een overgebleven bonte witmasker man (Expo).

Twinboy en Sterre hebben weer een nieuw blok met eitjes. Ik denk eigenlijk van Eywa. Hier komen dus sowieso bonte jongen van. Maakt mij niet uit van welke pop.

Ik had gehoopt dat Eywa, Expo op zou zoeken maar helaas. Er zijn nu dus twee trio's.


Dus: twee blokken met jongen van verschillende koppels. Twee koppels die de tweede ronde beginnen. En een koppel Tycoon en Tais, wat sinds vandaag een leeg blok heeft, ivm overleggen van hun laatste jong.

En eigenlijk is het voor jullie allemaal maar verwarrend. Maar voor mezelf handig om te onthouden. Ik houd alles bij in een schrift en op mijn site. Komt goed!  ;D




Larissa

Hey hey

Wauw die bleekmaskerwitmasker ziet er mooi uit, de rest van de jongen zien er ook super uit.

en ja het gewisseld met jongen is soms verwarrend als je het zelf nog maar goed weet, weet er alles van zelf ook zo'n geruil gehad met jongen.

Groetjes

Wendy..


Nice, ik hou van witmaskertjes  ;)
Grappig  zo dat wisselen en puzzelen, en idd ik doe het hier ook en ik kom er ook heel vaak niet uit!!!

Maar dan heb ik het meer over het koppelen  ;)
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

*Esther*

Bedankt!

t Wordt tijd voor de oudste vier om een nieuw baasje te krijgen. Er staan zoveel mensen te springen om een valkje. Maar allemaal met kleur en geslacht wensen dus dat wordt ook een gepuzzel.


*Esther*

NR4 is gereserveerd.

De rest nog omdat ik het geslacht niet weet.  :-\

Gerdy

lastig is dat hé dat je niet van alle jongen het geslacht kan berekenen.

gr gerdy

*Esther*

Super lastig!
Op gevoel stuur ik sommige mensen maar door, want ik kan nooit iedereen tevreden maken die zich aanmelden.

*Esther*

4 juli 2012, 10:18:26 #97 Last Edit: 4 juli 2012, 10:21:57 by *Esther*
Foto's  :D























nr2 Cinnamon witmasker; gereserveerd voor Ilja


nr2


nr3 cinnamon bleekmaskerwitmasker nog vrij!


nr4 bonte witmasker gereserveerd voor Astrid


nr4


nr4


nr4

Alle (3) kleine valkjes zijn nog niet besproken. Daar zitten onverwacht, twee bonte bleekmaskers bij. Deze houd ik eerst aan, om te kijken hoe ze uitgroeien. Ze zijn op het laatst door de pleegouders niet zo goed geveord en liggen nu bij de vier groten in het blok. Dit gaat uitstekend. Ze worden goed gevoerd.
Er zit ook een witmaksertje bij, misschien gezoomd. Maar nog te klein om echt goed te zien en te klein om te reserveren.

Bij de oudste 4 ligt een bleekmasker nr1 die is ook nog vrij. Een mooie grove valkparkiet. Lijkt mij een goede valk om mee te kweken.


gr Esther


Wendy..



Ziet er gezellig uit! Lekker allemaal van het eivoer happen  ;)
Leuk dat je er bleekmaskertjes tussen hebt zeg!!!! :-*



Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

*Esther*

Heerlijk met dit mooie weer, op een stoeltje voor de voliere zitten.    :D


☺ Pita ☺


*Esther*

Bedankt Pita.  :D

Ik zit er over te denken om niet meer te werken met een reseveringslijst. Ik steek er veel tijd in om bij te houden wie wat wil en om de desbetreffende mensen te mailen. Vervolgens haakt meer dan helft af. Op zich niet erg maar ik vind het zonde van de tijd die ik er al besteed heb.

Hoe doen jullie dit?

*Manon*

Hoi hoi Esther,

Schattig die smoeltjes  :-*

Op je vraag hoe te werken met een reserveringslijst.... ik had een map met daarin tabbladen met daarachter de verschillende koppeltjes...
Daar hield ik de jongen bij en had ik de mutatie van de evt jongen bij staan..
Als iemand vroeg naar een specifieke mutatie, dan keek ik bij welk koppel ik die kon kweken en ik mailden dan aan de persoon wanneer ze een blok kregen... en zette ik de naam van de persoon bij het koppeltje die die jongen konden krijgen..
als er dan eitjes waren, dan hield ik ze op de hoogte en als de jongen geboren waren dan stuurde ik vaak foto´s enzo...
Dit was mijn manier van "werken".

Groetjes Manon

☺ Pita ☺

Hoi Esther ik heb alleen een reserveringslijst van mijn zuiveren voor de rest eigenlijk niks.
Wie het eerst komt die heeft geluk :D

*Esther*

Citaat van: *Manon* op 10 juli 2012, 23:33:25
Hoi hoi Esther,

Schattig die smoeltjes  :-*

Op je vraag hoe te werken met een reserveringslijst.... ik had een map met daarin tabbladen met daarachter de verschillende koppeltjes...
Daar hield ik de jongen bij en had ik de mutatie van de evt jongen bij staan..
Als iemand vroeg naar een specifieke mutatie, dan keek ik bij welk koppel ik die kon kweken en ik mailden dan aan de persoon wanneer ze een blok kregen... en zette ik de naam van de persoon bij het koppeltje die die jongen konden krijgen..
als er dan eitjes waren, dan hield ik ze op de hoogte en als de jongen geboren waren dan stuurde ik vaak foto´s enzo...
Dit was mijn manier van "werken".

Groetjes Manon


Haakten er nooit mensen af? Hoe lang van te voren staan ze op je lijst?