19 juli 2025, 11:10:18

Flevovalkenhof 2012

Gestart door *Esther*, 20 januari 2012, 22:27:57

« vorige - volgende »

*Esther*

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 11 juli 2012, 08:50:11
Hoi Esther ik heb alleen een reserveringslijst van mijn zuiveren voor de rest eigenlijk niks.
Wie het eerst komt die heeft geluk :D

Zoiets zal het hier ook wel worden.

carco

Dit jaar hebben we toevallig heel veel reserveringen staan waar we amper aan kunnen voldoen. Sommige hebben het geduld om heel lang te wachten. Andere hoor hoor je niets meer van.
Meestal ga ik rond mailen als de blokken erin gaan of er nog interesse is. Dan hoor ik het wel. En ik hoop dat mensen zo netjes zijn om zelf af te zeggen als ze niet meer op de lijst willen staan.
Ik merk alleen wel dat er steeds meer vraag is naar een bepaald geslacht.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Esther*

Donsje bij Twinboy geboren. Nog niet gezien.

De vier oudste valkjes zijn uitgevlogen:
Cinnamon witmakser
Bleekmasker
Bleekmasker cinnamon
Bonte witmasker

Zitten al bij de voerbak. Dus nog even en ze mogen verhuizen.

Verder weinig nieuws, op wat nieuwe eitjes na. :D

*Esther*

Hey!

Toch donsjes gezien vandaag.
3 gele kleine ukkies! Twinboy en Sterre waren er net even af dus ik gauw de blokhut ingedoken.
Nu maar hopen dat ze gezond groot mogen worden.

Verder dacht ik dat ik twee bonte bleekamskers in de nesten had zitten. Wat dan neer was gekomen op een verborgen split.
Van de oudste vd twee, zie ik nu duidelijk oranje wangen en opaline en bij de jongste begin ik nu ook te twijfelen. ::)
De jongste heeft veel geel en is cinnamon bont.
Daarbij in het blok ligt ook een witmasker en dan zijn de oudste 7 valkjes verhuisklaar.
Er vliegen al vier in de voliere.

Eywa zit op eitjes
en Picasso met Loenatik zitten op eitjes. Deze blokken hangen allemaal in de blokhut. Die van Eywa stond eerst buiten maar er was zoveel herrie vd vogels dat ik bijna alles naar binnen heb verhuisd. Geen centje pijn.  ;D

helaas maken de oudste vier nog geen aanstalten om zelf te gaan eten. Of ik heb het niet gezien.
Ik heb wel weer zin in een dagje zon. Dan bivakkeer ik weer voor de voliere.  8) Met zonnebril.   :P

gr Esther

☺ Pita ☺

*Esther*

20 juli 2012, 18:34:18 #110 Last Edit: 20 juli 2012, 18:39:27 by *Esther*
Op de bonte cinnamon bleekmasker na, zijn alle valkjes uitgevlogen. Ik zal straks even foto's van gister uploaden.

Bij Picasso en Loenatik liggen nu 4 gele en 1 wit donsje.

Oude foto's van vorige week:

Deze leukerd wordt vanavond opgehaald.

Deze is nog vrij! Errug mooooiii.

*Esther*

20 juli 2012, 18:47:19 #111 Last Edit: 20 juli 2012, 19:27:32 by *Esther*
Foto's van gisteren. Voor meer foto's kun je nog een bericht verder scrollen.

Gerdy

je hebt echt mooie jongen zitten

*Esther*

Tussenstand:

5 gele en 2 witte donsjes in 1 blok.  :o En dan heb ik ook al 2 dode gele er uit gevist.  ::)
Wrs last van de warmte. Ze waren goed gevoerd.

Verder weinig animo voor jonge valkjes. De meesten waren al voorzien of wilden perse een mannetje.

Er zit nu 1 mannetje bij, de bleekmasker. Hij is druk aan het oefenen met fluiten.

gr Esther

Cherro

Het is inderdaad rustig dit jaar! Ik ben nu 3 kwijt van de 7 van de eerste ronde, en heb nog 3 in het blok.

Maar anderzijds, de vakanties zijn nu ook gaande, dus best kans dat je na de vakantie wel weer animo krijgt, verwacht ik wel eigenlijk hier.

En klinkt goed, ben benieuwd hoe ze worden!!

En leuk he die jonge mannetjes, hier ook een die het fluiten aan t uitproberen is, geweldig. Ook leuk voor zn baasjes want een popje die knuffelt is leuk, maar een mannetje die mooi fluit én knuffelt is nog leuker omdat je ook fluiten kunt leren haha :)

Als je nog wee rfoto;s hebt, posten! :D

Zeg ik trouwens, mag ook nodig foto's maken ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Esther*

:( Pffff weer dode kleine jongen.
Ik vermoed dat er bloedluis in de blokhut zit..... >:(
De buiten jongen hebben namelijk nergens last van, alleen de binnen jongen.
Ik heb de overgebleven drie jongen allemaal een paar drupjes anti-spulletje op de huid gegeven. Normaal is een pipet voor 1 valk dus dat moet geen kwaad kunnen. Als ik niks doe wordt het er wrs ook niet beter van.
Zoals het nu lijkt zijn het drie bonte; witmasker, cinnamon en wildkleur, bont.

Er is een valkje opgehaald. Helemaal leuk, komt goed terecht.
Er zijn nog een witmasker, bleekmasker en opaline bonte beschikbaar.

Verder gaat Sterre verhuizen. Geelwang lutino (of geelwang bronzefallow). Zij wil maar niet meebroeden, en verstoord de anderen.
Zij mag dus verhuizen naar iemand die haar wil voor de mooiigheid en apart in kweekkooien kweekt.

gr Esther

Savanna-c

Ach wat jammer dat er jongen overleden zijn... :(

Maar je hebt wel hele mooie jongen ":)

*Esther*

2 augustus 2012, 16:00:11 #117 Last Edit: 10 augustus 2012, 18:47:31 by *Esther*
De jonge valkjes heb ik naar buiten verhuisd
naar een ander blok.
Nu maar hopen dat ze gevoerd gaan worden. Vanmorgen zag ik zaadjes in de krop dus er is vast een aardig valkje die dat doet.

Twee valkjes zijn verhuisd dus is alleen de witmasker nog over. Een schat van een valkje!

En jeej wat een storm vannacht. Gelukkig heeft de voliere stand gehouden. Mag ook wel met palen die een metertje de grond in gaan. Zware onweersklappen, het zat hier recht boven ons. Bij de valkjes heb ik geen angst reacties kunnen ontdekken, dus wrs is dat ook wel goed gegaan.

gr Esther

Jaimy

Hey Esther,

Hoe gaat het bij jou en je valkjes? De eerste ronde is hier niet zo heel best gegaan helaas. 9 jongen ondertussen op stok en maar liefst 7 jongen dood..bijna dus 50%.. :-\

Fons had een popje..maar die is intussen overgestapt op 2!! andere mannen..Fons probeerd nog wel hard een andere dame te versieren...de arme schat  ;)

Pandora heeft een tijdje met Mik in een kweekkooi gezet..een waterval aan eitjes, maar ze ging niet broeden. Dus overgelegd en daar is nu één jong van op stok. Een cinnamon met een heleboel splits, waaronder geelwang en bronze fallow.

Hopelijk verloopt de 2de ronde beter!

Groetjes Jaimy

*Esther*

Fijn om te lezen dat ze het zo goed doen bij jou. :)

We zijn net terug van een weekje weg (Zeeland). 6 dagen strand weer gehad, heeeeerlijk.

Gelijk de voliere in en de blokken gecheckt. De drie jongen met vermoedelijk bloedluis hebben het gered! Ze zien er super mooi uit! Jongen van Picasso en Loenatik.
1 cinnamon opaline bonte pop
1 opaline bonte pop
1 bonte witmasker
Prachtige jongen en niet geplukt.

En wat ik al dacht, mijn nieuwe verrassing is toch een cinnamon opaline bleekmasker pop!!!! :o Ze kreeg wangen maar toen werd ze geplukt. Ik wist niet zeker meer of ze bleke wangen had omdat ze nog niet goed door waren. En ja hoor, een heel mooi jong zit op stok. Het toeval wil dat ze het zelfde ringnr heeft als mijn cinnamon bonte bleekmasker NOOR. nr6 Overigens geen familie van, maar uit twee totaal andere ouders.
Helaas heb ik de moeder verkocht.... Ik wist niet dat zij split voor bont was. De vader, Jim/Expo is dus split voor cinnamon.

Foto's komen er aan. :D