Mylene's vaklje - •♥•♦•Chiko•♥•♦•

Gestart door mylenebeintema, 26 maart 2013, 20:37:17

« vorige - volgende »

mylenebeintema

26 maart 2013, 20:37:17 Last Edit: 30 maart 2013, 13:43:08 by mylenebeintema
Hallo iedereen, ik ben Mylene ( net een account aan gemaakt )

Ik heb vandaag net een valkparkiet gekregen :)
Het was nogal een drama want ik zou gister al een valkje krijgen, maar dat ging niet door.
Want mijn moeder ging het valkje ophalen, deed hem in een doosje kwam thuis, doosje open in de kooi.
Maar toen was het valkje dood :(
Wss van de schrik :o

Echt super zielig en m'n moeder was er helemaal van af..
Maar vandaag dus wel een gekregen.
Hij is een jaar oud en dus een mannetje.
Is al handtam, en de naam zit ik nog over te twijfelen.

Ik zat te denken aan Ruki of Skittle, iemand nog andere leuke ideeen ?

Nja ik zal mezelf ook maar even voorstellen denk ik,
Ik ben Mylene.
Ben 14 jaar jong en word 21 september 15.e
Dit is m'n eerst vogel en het leek me gewoon heel leuk omdat je met een vogel echt contact hebt. :)
Live Life Laugh
Never give up on things that you love

mylenebeintema

Vandaag is Chiko 4 dagen bij ons en hij begon zich een beetje te vervelen.
Dat merkten we aan het harde schreeuwen / fluiten.
Dus we dachten ( omdat hij al hand tam was gemaakt door de eigenaar) dat we hem nu wel eens uit de kooi mochten halen.
Natuurlijk wel spannend want ik wist niet wat we konden verwachten.
Was vooral heel bang dat hij tegen de ramen aan zou vliegen.
Maar goed..

Eerst probeerde we hem uit z'n kooi te halen en dat was al een heel karwij want hij wou niet :o
We hadden een spiegeltje gekocht ( voordat ik las dat het eigenlijk heel zielig is. )
En daar staat ie de hele tijd voor te fluiten. ( heb ook besproken met m'n moeder om er binnenkort nog een vrouwtje bij te stoppen en het spiegeltje dan maar weg te halen )
Ik dacht als ik het spiegeltje buiten de kooi hou dan komt ie er vast wel uit en dat gebeurde ook.
Alleen toen begon hij te vliegen en tot mijn grote opluchting ging het heel goed.

Hij keek goed uit en vloog nergens tegen aan.
Hij ging in het gordijn hangen en na een tijdje heb ik hem op m'n schouder neer gezet.
Ben er ook achter gekomen dat ik m'n oorbellen maar uit moet doen als hij op m'n schouder zit want glimmende dingen vind hij helemaal leuk.
Hij vermaakte zich goed door te happen in mijn oor haha.

Van al die inspanningen werd hij wel moe dus na een tijdje heb ik hem maar weer in z'n kooi gestopt.
Toen was het harde geschreeuw/gefluit ook meteen over en ging hij zachtjes fluiten / piepen.
En is ook inslaap gevallen <3
Ik wou een foto plaatsen maar heb geenidee hoe dat moet $
Live Life Laugh
Never give up on things that you love

Inge88

Leuk hè, zo'n valkje  :D Knabbelen aan oorbellen en andere glimmende dingetjes vinden ze geweldig. Zijn net eksters  ;) En zo te horen heeft Chiko zich dus prima vermaakt de eerste keer uit de kooi.

Veel plezier met je valkje!

Je zult je afbeelding ergens moeten uploaden (photobucket bijvoorbeeld) en dan het adres van de afbeelding tussen [ img ]      [/ img ] zetten. (zonder spaties)

mylenebeintema

Ja super leuk en ze zijn ook zo schattig !
Vond het zo leuk om te zien hoe hij zich vermaakte en om zich heen keek.
Alhoewel vond ik het iets minder want meteen had ik poep op mijn broek haha.
Maar het zijn gelukkig alleen maar zaadjes en een beetje groente / fruit.

Heel erg bedankt ook voor de uitleg hoe ik een afbeelding moet plaatsen haha anders was ik nog een maand bezig geweest met uitzoeken :p
Live Life Laugh
Never give up on things that you love

mylenebeintema

Live Life Laugh
Never give up on things that you love

Suuús

Leuk zo´n eerste valkje.

Ik verwacht binnenkort ook (eindelijk) mijn eerste valkjes.
Leuk om dan te lezen hoe de eerste keer bij iemand anders gaat, kan ik toch weer wat van opsteken. :)

Lieve foto's van jou en Chiko, zo te zien voelt hij zich al aardig op z'n gemakje op je schouder.
Veel plezier met hem, ennuh als je nog tips hebt, geef een gil  ;D

mylenebeintema

Bedankt, heel veel plezier met jou valkje !
Mijn valkje had het zeker naar z'n zin, hij was nietmeer van m'n schouder af te slaan.
Ik zie net dat mijn valkje ruzie heeft met z'n spiegel en het goed wil maken door hem eten te geven. haha super schattig <3

En als ik nog tips heb zal ik het zeggen haha ;)
Live Life Laugh
Never give up on things that you love