Hoe weet ik of mijn valkparkiet echt 2 maanden oud is

Gestart door Cartman, 16 januari 2012, 16:32:10

« vorige - volgende »

Cartman

Vandaag een 2e valkparkietje gekocht...  ;D

Maar wat schets mijn verbazing, hij heeft een oranje / goudkleurige ring!? Hij zou nu dus 9 weken zijn volgens het zeggen... na wat googlen zou die ring dus donkerblauw moeten zijn... mits de verkoper nog die oude ringen heeft en opmaakt!?  ???

In de winkel was ie erg lief en hier voor als nog niet, maar dat zal het wennen zijn...  :P

Maar goed hoe kan ik nu aan de vogel zelf ongeveer zien hoe oud dat ie zou zijn... Neem aan bepaalde maanden bepaalde lengtes etc... Hier kan ik helaas dus niets over vinden!!  :'(

Manouk

Heb je misschien een foto van je valkje? want het is heel lastig te weten hoe oud je valkje precies is als de ring niet klopt..

Kan je misschien contact opnemen met de kweker/verkoper en nog eens navraag doen over het ringetje?? volgens mij was de kleur van vorig jaar rood?????

maar andere zullen ook nog wel reageren..

groetjes
Manouk

Cartman

16 januari 2012, 18:08:52 #2 Last Edit: 16 januari 2012, 18:19:46 by Cartman
Bedankt voor je reactie! zelf vond ik dit over de ringen en kleuren...

Jaar Kleur
2003 blauw
2004 geel
2005 groen
2006 rood RAL3002
2007 zwart RAL9005
2008 donkerblauw RAL5019
2009 violet RAL4008*
2010 oranje RAL2003*
2011 donkerblauw RAL5019
2012 rood RAL3002
2013 zwart RAL9005
2014 lichtGroen RAL6019

Manouk

Ok ja ik zag ook op andere websites nu hetzelfde als jou lijstje..

Dus dan durf ik er verder ook niet veel over te zeggen...
pablo is een leuk valkje.. een lutino.. bij een lutino kan je helaas aan het uiterlijk niet zien of het een pop of een man is..

Als je het echt wilt weten, kan je veertjes laten testen... of je kan afwachten of het machogedrag gaat laten zien..

Maar dit is je tweede valkje? wat voor een valkje is je eerste??

geniet van je twee valkjes ;)
liefs
Manouk

carco

Dit is geen jong valkje in ieder geval.

Ik vermoed ( maar weet het niet zeker) dat het een man is. De lutino heeft nl een behoorlijk gele kop.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Cartman

@ manouk... De andere valkparkiet is Picasso... ;D

Manouk


carco

 ;D

Ook dit is geen jong valkje van 2 maanden hoor ;)
Wel een mooitje. Bij deze moet je wel van het gedrag afgaan en kan je niet zien.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Cartman

Nee picasso is oudje, maar die heb ik uit vogelopvang gehaald... Ze is erg lief... Pablo, is wel jonger dan picasso... ;D En vandaag is zelf hij (ik ga uit van een hij) veel aardiger...

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Cartman

Uhm Pablo is inmiddels naar een man met grote volière, zijn ring was uit 2004... Wat een agressief beest, niet normaal, Picasso bang, brrr...  Foute dierenwinkel dus...

Maar... dezelfde middag een echt jonkie gehaald, donkerblauwe ring en begin december geboren! Bij een thuis kweker... Een wereld beestje, knuffelt, komt relax bij je zitten etc... Zelfs Picasso vind hem leuk...

Jeroenw

 :o 7 a 8 jaar

Dan ben je goed opgelicht met twee maanden  :-X


saskiaw

2004  :o dat is idd een foute dierenwinkel.
Volgens mij is een valkje van 7/8 dat niet aan mensen gewent is meestal ook beter af in volière....

Heel veel plezier met je nieuwe valkje!
Welke mutatie is hij/zij?

carco

Ik hoop alleen niet dat deze man hem gelijk in de volière gezet heeft met dit weer?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Cartman

Hoi Allemaal,

We hebben eigenlijk een identieke aan Pablo I (lutino) alleen het rode vlekje is iets minder fel.

Ja dat ik opgelicht ben had ik ook snel door, kostte me bijna me vinger om de ring te bekijken, maar goed... Eens maar nooit meer... hehehe...

En uhm ja de man heeft hem wel direct in volière gezet, maar is wel afgedekt helemaal en zo, als zal het nu wel koudjes zijn, maar is al weer 2 weken terug bijna dat ie er in ging...

Maar... volgens nieuwe eigenaar is ie verliefd, dus volgens mij komt het wel goed!!!

zal snel ff foto van die ring en Pablo II uploaden!